Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Zero mocy - lampka MIL
comedy_hut - 27-05-2012, 12:44 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Zero mocy - lampka MIL Witam Wszystkich,
od pewnego czasu mam problem z Cari 1.8 GDI 2000r. mianowicie od czasu do czasu mam sytuację, że po przekręceniu kluczyka nie gaśnie mi lampka MIL samochód odpali ale ma tak mało mocy, że przy max przyciśnięciu gazu ledwo można nim ruszyć. Zaobserwowałem, że po przekręceniu kluczyka słychać "cykanie", jakby coś się ustawiało/kalibrowało - problem z jazdą jest wtedy gdy zamiast tego cykania usłyszę taki zgrzyt, ale wyjęcie kluczyka i przekręcenie znowu po odczekaniu paru sekund likwiduje stan awarii. Problem zaczął się pogłębiać, bo zdarza się, że auto w czasie jazdy potrafi stracić moc, zapala się wtedy lampka MIL i muszę wyłączyć silnik poczekać i dopiero jechać po ponownym uruchomieniu. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie:)
Z góry dzięki i pozdrawiam!
robertdg - 27-05-2012, 13:19
Najlepiej podpiąc pod komputer i dowiedzieć się jakie błedy go gnębią.
volve - 27-05-2012, 13:21
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Odczytaj błędy zgodnie z instrukcją w pierwszym poście powyższego tematu.
radek8622 - 27-05-2012, 13:53
Cześć słuchaj to cykanie jak przekrecisz kluczyk jest prawidłowe tak powinno cykac jak na tym filmiku,może masz taki problem ze przepustnica sie blokuje i nie otwiera i przez to jest brak ssania powietrza i nastepuje zmuła. zobacz tutaj http://www.youtube.com/wa...1&v=5-RUKpZy8G0
comedy_hut - 27-05-2012, 16:23
Tak myślałem, że może być przepustnica - steruje nią jakiś silniczek czy coś? Z odczytem błędów mam problem, bo z tego co widzę to sterownik nie zapisuje w pamięci tzw. zamrożonych ramek i gdy się się podepnę nie wykazuje żadnych awarii. Musiałbym się podpiąć w czasie wystąpienia błędu, ale nie mogę trafić na odpowiedni moment, bo awaria występuje bardzo nieregularnie i rzadko! Dzięki za podpowiedzi będę kombinował z przepustnicą, bo gdy wystąpi błąd to cykanie zamienia się w zgrzyt - w stylu jak popsuty rozrusznik;)
Pozdrawiam!
Krzyzak - 27-05-2012, 16:35
Każdy błąd, który spowoduje pojawienie się lampki silnika, jest zapamiętywany w ECU. Odpowiedni soft go odczyta.
Błąd zapamiętany i aktualny ma różny status w pamięci kompa - stored i active.
volve - 27-05-2012, 17:45
Krzyzak napisał/a: | Odpowiedni soft go odczyta. |
W GDI do rocznika 2000 nie potrzebny jest soft do odczytu błędów. Wystarczy zrobić zworę na pinach 1-4 i odczytać zgodnie z instrukcją znajdującą się w podanym wcześniej przeze mnie temacie.
|
|
|