To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] Zgrzyt i ocieranie podczas skręcania kierownicą

Jacenty - 28-05-2012, 14:44
Temat postu: [1.6] Zgrzyt i ocieranie podczas skręcania kierownicą
Witam szanownych Mitsumaniaków.
Zaobserwowałem w moim autku że podczas skręcania kierownicą przy małych prędkościach np manewry po parkingu dziwne niepokojące dźwięki - takie jak zgrzyt, ocieranie, pukanie dochodzące z okolicy kół / układu kierownczego.
Oczywiście zgłosiłem sie do Aso lecz niestety oni jak to mają w zwyczaju po sprawdzeniu powiedzieli że jest to typowa praca układu kierowniczego i wszystko jest w porządku.
Muszę przyznać że te dźwięki sa dosyć niepokojące i chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat.
Pozdrawiam

alfredo - 29-05-2012, 11:49
Temat postu: Re: Zgrzyt i ocieranie podczas skręcania kierownicą
Jacenty napisał/a:
zgrzyt, ocieranie, pukanie dochodzące z okolicy kół / układu kierownczego.


Niczego takiego nie zaobserwowałem.
Zgłoś się na stację diagnostyczną niech poszarpią i popatrzą - taka niezależna ekspertyza wiele wyjaśni.

jaceksu79 - 29-05-2012, 21:25

alfredo napisał/a:
ekspertyza


chyba jaja se robisz? :roll:

[ Dodano: 29-05-2012, 21:26 ]
Jacenty napisał/a:
Zaobserwowałem w moim autku że podczas skręcania kierownicą przy małych prędkościach np manewry po parkingu dziwne niepokojące dźwięki - takie jak zgrzyt, ocieranie, pukanie dochodzące z okolicy kół / układu kierownczego.


powiedz mi tylko czy to jest zawsze, czy tylko przy pierwszym ruszeniu po odpaleniu auta...
mam na myśli system kontroli trakcji... czasami potrafi przy takich manewrach zadziałać/uaktywnić się...

alfredo - 30-05-2012, 12:26

jaceksu79 napisał/a:
alfredo napisał/a:
ekspertyza


chyba jaja se robisz? :roll:



nie robie se jaj,
na stacji diagnostycznej nie ma lipy, gdy coś będzie, na pewno powiedzą - w ASO różnie. Typowa praca to nie jest. No chyba, że mój układ kierowniczy pracuje nietypowo (jak większość)

krzychu - 30-05-2012, 12:39

alfredo napisał/a:

na stacji diagnostycznej nie ma lipy


Chyba se jaja robisz. Jeszcze używasz "na pewno powiedzą". :shock: Technik na stacji diagnostycznej to nie wróżka i nie zrobi ekspertyzy nie mając specjalistycznej wiedzy i narzędzi (a na stacji diagnostycznej nie musi ich posiadać). On może stwierdzić działanie (skręcanie kołami) i brak luzów lub ich istnienie w układzie zawieszeni i kierowniczym. A do tego to stwierdzenie jest zrobione organoleptycznie i często na czucie w rękach.

Najlepiej zapłać jakiemuś rzeczoznawcy z PZM-tu on na pewno zachowa się jak wróżka i napisze, że coś jest nie tak (na ucho) i że tak nie powinno być (bo w jego aucie tak nie ma). Jak ich nieraz słucham w telewizji to uszy puchną np.
Rzeczoznawca - To na pewno blok silnika
Dziennikarz/ASO - A robił pan pomiar?
Rzeczoznawca - Jak są 3 rzeczy (w domyśle, głowica, uszczelka i blok silnika) i 2 zostały wymienione, a usterka nadal istnieje to na milion procent to jest ta trzecia (blok)... :oops: Nie trzeba pomiaru robić. Wymienić w ciemno (bo przecież nie za jego pieniążki).

Tak, że z układem kierowniczym wal tam jak w dym.

alfredo - 30-05-2012, 13:16

krzychu napisał/a:
alfredo napisał/a:

na stacji diagnostycznej nie ma lipy


Chyba se jaja robisz. Jeszcze używasz "na pewno powiedzą". :shock: Technik na stacji diagnostycznej to nie wróżka i nie zrobi ekspertyzy


Czepiacie się tej ekspertyzy. Niefortunnie użyłem tego słowa.
Ogólnie mam na mysli to, że pojedzie do niezależnego mechanika, który spróbuje dojść przyczyny tych dźwięków.
Cytat:
On może stwierdzić działanie (skręcanie kołami) i brak luzów lub ich istnienie w układzie zawieszeni i kierowniczym.


Właśnie to stwierdzenie wystarczy (na papierku z pieczątką) żeby ASO wzięło się wreszcie do roboty. Z mojej strony wszystko w temacie.

jaceksu79 - 30-05-2012, 15:04

alfredo napisał/a:
Typowa praca to nie jest.


skąd wiesz jaka jest u niego ta praca układu kierowniczego?...chyba, że masz jakieś nadprzyrodzone zdolności...

[ Dodano: 30-05-2012, 15:06 ]
alfredo napisał/a:
Właśnie to stwierdzenie wystarczy (na papierku z pieczątką) żeby ASO wzięło się wreszcie do roboty


w ASO ten papierek ma taką wartość, co papier do 4-ch liter

tomekrvf - 31-05-2012, 19:30

krzychu napisał/a:
Rzeczoznawca - To na pewno blok silnika
Dziennikarz/ASO - A robił pan pomiar?
Rzeczoznawca - Jak są 3 rzeczy (w domyśle, głowica, uszczelka i blok silnika) i 2 zostały wymienione, a usterka nadal istnieje to na milion procent to jest ta trzecia (blok)... Nie trzeba pomiaru robić. Wymienić w ciemno (bo przecież nie za jego pieniążki).

Szczecin i L200?
Ten rzeczoznawca to as. Zero pomiarów a koleś mówi że blok krzywy i tuleje zowalizowane.
Kiedyś pytałem takiego jednego dlaczego stwierdził że przypalenie sprzęgła to nie wina gościa który wjeźdzał na lawetę. Rzeczoznawca mówi że coś musiało być między tarczą sprzęgła a dociskiem. Pytam:co to było? On mówi że nie wie, że musiałby wykonać badania pyłu który był w obudowie sprzęgła, ale na 100% coś było.....

Jacenty - 01-06-2012, 12:32

jaceksu79 napisał/a:
alfredo napisał/a:
ekspertyza


chyba jaja se robisz? :roll:

[ Dodano: 29-05-2012, 21:26 ]
Jacenty napisał/a:
Zaobserwowałem w moim autku że podczas skręcania kierownicą przy małych prędkościach np manewry po parkingu dziwne niepokojące dźwięki - takie jak zgrzyt, ocieranie, pukanie dochodzące z okolicy kół / układu kierownczego.


powiedz mi tylko czy to jest zawsze, czy tylko przy pierwszym ruszeniu po odpaleniu auta...
mam na myśli system kontroli trakcji... czasami potrafi przy takich manewrach zadziałać/uaktywnić się...


Występuje to tylko czasami, podczas jazdy nie jest to słyszalnie natomiast podczas manewrowania na parkingu czy skręcania przy małej prędkości co jakiś czas podczas kręcenia kierownicą te niepokojące zgrzyty są słyszalne. Oczywiście autko prowadzi się normalnie.

rezon - 06-06-2012, 07:57

Jacenty, czy masz pisemne zgłoszenie awarii? Jeśli nie, to zażądaj. Niektóre ASO Mitsubishi baaaardzo lubią załatwiać sprawy na "gębę", bo później trudno cokolwiek udowadniać. Następnie zażądaj usunięcia usterki i również pisemnie niech odmówią uzasadniając, że jest to typowa praca układu kierowniczego. A później jedź do Miejskiego Rzecznika Praw konsumenta i on będzie wiedział co z tym robić. Właśnie z takiego powodu nigdy więcej nie kupię Mitsubishi - jedyne, co potrafi wiele ASO - to wystawiać faktury. Nawet wymianę klocków potrafią po prostu spartolić - wymienić klocki, zalać smarem miedzianym - ale żeby przeczyścić prowadniczki i tarcze, to już przekracza normalny poziom obsługi i inteligencji. Aby do następnego przeglądu i naprawy po za gwarancją - wtedy i słyszą i widzą, a klient płaci. To nie Twoje zadanie diagnozować przyczyny nieprawidłowej pracy układu - tylko ASO. A zgrzyty nie są objawem normalnej pracy. Ewentualnie podjedź do sąsiadów za Odrą - masz Eurogwarancję. Tam jakoś potrafią nawet sprzęgła wymieniać na gwarancji, jak pada po kilkunastu tysiącach km.
jaceksu79 - 06-06-2012, 18:44

rezon, i w taki sposób gucio zdziała

uda się jemu wyjaśnić sprawę tylko wtedy, jeżeli trafi na normalnego kierownika/doradcę serwisu i to na dodatek takiego, który już pojeździł takimi autami i wie co jest cechą, a co patologią... żaden mechanik, nawet najlepszy z aso co jeździ na co dzień 20 letnim seatem, albo doradca co wcześniej pracował w drukarni lub sprzedawał mydełka... no ale za to ma gadane i ładnie się ubiera

Zbigi - 07-06-2012, 14:38

rezon napisał/a:
nigdy więcej nie kupię Mitsubishi
:twisted: :!: :!: :!:

Rozumiem Ciebie :badgrin: :twisted: :!:

_Slawek_ - 10-06-2012, 20:45

Jacenty napisał/a:
Występuje to tylko czasami, podczas jazdy nie jest to słyszalnie natomiast podczas manewrowania na parkingu czy skręcania przy małej prędkości co jakiś czas podczas kręcenia kierownicą te niepokojące zgrzyty są słyszalne. Oczywiście autko prowadzi się normalnie.


Identyczne objawy mam od jakiegoś czasu w 17-letnim FTO :shock: Dokładnie tak jak piszesz, zgrzyt pojawia się tylko podczas skręcania przy małej prędkości, ale tylko czasami, nie ma żadnej reguły. U mnie ten dźwięk pochodzi gdzieś z prawej strony, jak na razie mechanik rozłożył ręce, nic nie udało się znaleźć :roll: Co ciekawe wpływ na to ma u mnie rozmiar założonych kół, tzn. po zmianie z 205/55R16 na 195/65R15 na feldze o 1,5 cala węższej problem całkowicie zniknął. Teraz są założone koła 205/50R16 na feldze o 1 cal węższej od tej pierwszej i tylko raz pojawiło się zgrzytnięcie, ale też o wiele delikatniejsze niż na początku... Tak jakby skala tego zjawiska była uzależniona od oporów jakie stawia koło podczas jego skręcania, najgorzej było na najcięższym zestawie z najszerszą felgą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group