Nasze Miśki - 3000GT 94/SL - reaktywacja
piotr_bb - 28-05-2012, 21:04 Temat postu: 3000GT 94/SL - reaktywacja Chciałem przedstawić moje toczydełko 3000GT , dlaczego 3kgt to proste jest piękny i jedyny w swoim rodzaju , ale od początku .
Zawsze marzyłem o furce z dużym silnikiem V6 lub V8 i właśnie przyszedł czas na spełnienie tego marzenia . Początkowo wybór padł na Mustanga GT oczywiście V8 , ale jednak dość szybko przeszło mi wystarczyła jedna przejażdżka , niestety w środku tandeta a jakość skóry to kpina jedynie ten dźwięk silnika no i tylny napęd . Podczas jazdy przy ostrym wejściu w zakręt myślałem , że wyślizgnę się z pasów bo tak była gładka skóra na fotelach .
I tutaj zaczyna się zainteresowanie 3000GT początkowa szukałem w wersji TT , ale kupić w dobrym stanie takie cudo to trzeba mieć szczęście albo sporo kasy . Pierwszym 3kgt jaki oglądałem był właśnie TT ale tak zgnity , że bałbym się nim jechać więc tylko oblukałem w środku odpaliłem silnik i dosłownie miłość od pierwszego wejrzenia , muszę go mieć .
Poszukiwania trwały kilka miesięcy , ale było warto kupiłem co prawda Jankes trochę gratów do przeróbki i podobno 2 lata był nieużywany co niestety widać . Stał w słońcu pod wiatą i z jednej strony mocno wypłowiał lakier , ale to nic ważne że mechanicznie prawie igła , środek jak nowy kierownica niewiele wytarta wyglądało że wygrałem los na loterii ale .
Do roboty cały układ hamulcowy niestety po dwóch latach tarcze , klocki , ręczny , wszystkie płyny , kompletny rozrząd , paski i tak na wszelki wypadek wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu wymiana na poliuretany to na początek ale buda dosłownie bez rdzy a to fotki zaraz po zakupie . Jednak na zdjęciach wygląda nienajgorzej chociaż bez fotoszopa .
A teraz zdjęcia z reaktywacji , która już mnie zmęczyła szczególnie przygotowanie do konserwacji ale efekty było widać . Całkowita regeneracja zacisków hamulcowych z wymianą wszystkich elementów gumowych , wyglądają jak prosto ze sklepu , wymiana amorków tylnych bo jaden stukał , klima nie działa ale wystarczyło tylko nabić i już OK parę wyłączników przerywa , wystarczyło rozebrać przeczyścić styki i nasmarować .
Przygotowanie do lakierowania gdzie trzeba podkład lub podkład wypełniający szczególnie na zderzak przedni i maskę .
Zapytacie o modyfikację prawie seria jedynie stożek , wywalenie kata i bandaż termiczyny na kolektorze chyba takie modyfikacje nie zasługują na miano tuningu .
major - 28-05-2012, 21:21
Wow, świetny projekt ! życzę wytrwałości w dążeniu do ideału
Czerwone poliftowe 3000GT to jest to!
macia - 28-05-2012, 21:24
Aż boję się myśleć jak będzie wyglądał po renowacji Skoro przed nią mało duuupy nie urywa Gratuluję, piękne auto, sam nigdy nie miałem odwagi na coś takiego, więc tym bardziej trzymam kciuki za doprowadzenie do ładu i bezusterkowe długie użytkowanie.
marrok - 28-05-2012, 21:41
brawo, samochód marzenie...zazdroszczę, powodzenia w projekcie, masz 100% obserwatora tematu, choć myślę że nie jednego
Zielu - 29-05-2012, 02:09
Wspaniałe auto..od zawsze mi się podobał ten model. Już wiem co będzie moim następnym projektem
p.s. całkiem porządna robota
Krzyzak - 29-05-2012, 06:45
mi też się podoba - będę śledził temat
szczególnie, że 3kGT jest na mojej liście dream cars od powiedzmy przynajmniej 20 lat
Xsystoff - 29-05-2012, 08:31
Jest czadowy
Ciekawe jakie sa koszty utrzymania wersji wolnossacej, bo cenowo auto juz jest mega przystepne... Pomijam spalania, bo to chyba oczywiste ze bedzie 15+ po miescie.
zephyr - 29-05-2012, 09:33
pięknie wygląda nawet na tych zdjęciach zaraz po zakupie . Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądał finalnie .
Tomii - 29-05-2012, 09:43
piękne autko będzie do zobaczenia na drodze/spotach
t0m3k - 29-05-2012, 12:05
Śliczne 3kgt tylko czekam kiedy zacznie jeździć po Bielsku i okolicy
k@rol - 29-05-2012, 15:15
ależ cudo powodzenia życzę
krzychu - 29-05-2012, 21:06
Chętnie obejrzę widzę, że poważnie do sprawy podchodzisz.
piotr_bb - 29-05-2012, 21:34
Dzięki wszystkim za opinie , ale mimo wszystko przyjemnie poczytać że dziewięcio miesięczna praca cieszy nie tylko mnie .
Na ostatnim spocie w BB niestety nie mogłem się pojawić , ale nic straconego będą następne . Furka będzie gotowa do dwóch tygodni a potem spokojne układanie hamulców bo wszystko nowe i obowiązkowo zbieżność , ustawienia całego zawieszenia .
Jak już nacieszę się swoim toczydełkiem zakładam zimny dolot powietrza a stożek zamknę do puszki żeby syfu z komory silnika nie ciągnął i obowiązkowo catch tank .
Teraz to już pikuś widać efekty , ale zimą jak konserwowałem podwozie masakra jednak chyba nawet fabrycznie nie był tak zabezpieczony przed korozją jak teraz . Zimą będzie stał w garażu latem zaś dla przyjemnośći i lansu
Za kilka dni zapodam następne fotki z prac a było co robić środek ogołocony do samej blachy , wykładziny do czyszczenia fotele już mam obszyte ( boczki ) alkantarą z zachowaniem orginalnej tapicerki na siedziskach .
Uff chyba wszystko no jeszcze będzie a właściwie jest w kolorze Milano Red z palety Hondy ( krwista czerwień ) .
Sunderland86 - 29-05-2012, 22:48
Nieziemskie auto ehhhh. Trzymam kciuki za projekt
piotr_bb - 30-05-2012, 23:10
Kilka fotek z dewastacji wnętrza , zdjęcie serducha co prawda panuje tu nieporządek ale będzie ogarniety i fotka dupki która już jest poskładana .
|
|
|