To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Archiwum - [1.8 GDI] Proszę o opinie

zwolin - 02-06-2012, 23:11
Temat postu: [1.8 GDI] Proszę o opinie
Carisma

jutro będę oglądał. Na zdjęciach nic nie widać moim zdaniem (tzn nic, a nie nic zlego), ale może ktoś coś wypatrzy.
Jak znam życie to znów obejrzę i dostanę redbara, jak się podzielę przemysleniami :twisted:

i9i - 03-06-2012, 16:03

Po za matową lewą lampą i górną osłoną silnika od przedliftowego modelu, zdjęcie przodu jest tak zrobione, że nie widać łączenia maski z prawym błotnikiem ale mam co do równości szpary pewne zastrzeżenia
volve - 03-06-2012, 19:53

i9i napisał/a:
i górną osłoną silnika od przedliftowego modelu


Mówisz o plastikowej osłonie silnika ? Modele przed liftem, do roku bodajże 1999 miały srebrną obudowę, później po pierwszym lifcie była czarno srebrna(jak u mnie w avatarze) i po ostatnim drobnym lifcie była właśnie czarna jak ta tutaj.

i9i - 03-06-2012, 20:03

volve napisał/a:
i po ostatnim drobnym lifcie była właśnie czarna jak ta tutaj.


W takim razie zwracam honor, pozostaje tylko widoczna jedna matowa lampa, nic więcej na zdjeciach dojrzeć się nie da

zwolin - 03-06-2012, 21:40

Byłem, widziałem. Nawet jestem pozytywnie zaskoczony.
Najzdrowsza byda jaką do tej pory widziałem. Robiony (wymieniony) był lewy błotnik, przedni zderzak i lampa. Gość twierdzi, że się w bramę nie zmieścił. Pod maską brak śladów kolizji. Ta lampa to jest tak samo porysowana jak i prawa, tylko na zdjęciu tak wyszła.
Jedzie normalnie, hamuje normalnie, nic nie stuka. Popychacze klekoczą jak powinny.
Minusy: na oparciu fotela kierowcy lekko zniszczona skóra (tak jakby ktoś d..... Szorował przy wsiadaniu.
Podobno czasami zapala się i samo gaśnie CE - może sonda lambda
Najciekawsze - zauważyłem, ze czasami przy włączaniu kierunków na wstecznym bardzo krótko, ale totak na mgnienie oka potrafi mignąć jakaś zielona kontrolka w prawym dolnym rogu deski rozdzielczej. Wie ktoś o co kaman?
Mimo wszystko jestem nastawiony umiarkowanie pozytywnie. Jutro jedziemy do mechanika.

volve - 03-06-2012, 22:29

zwolin napisał/a:
zauważyłem, ze czasami przy włączaniu kierunków na wstecznym bardzo krótko, ale totak na mgnienie oka potrafi mignąć jakaś zielona kontrolka w prawym dolnym rogu deski rozdzielczej. Wie ktoś o co kaman?


Hmm...w prawym dolnym rogu to jest kontrolka GDI Eco. Nie pamiętam gdzie jest kontrolka od płynu do spryskiwaczy bo może to też ona :mrgreen:
Jeśli to GDI Eco to nie powinno tylko w tej określonej sytuacji mignąć, ale przy nagrzanym silniku i spokojnej jeździe powinna się świecić.

Cytat:
Podobno czasami zapala się i samo gaśnie CE - może sonda lambda


Trzeba sprawdzić ten błąd. W tym roczniku to albo EvoScan albo MUT, niestety nie da się sprawdzić spinaczem. Jeśli gość nie odłączał akumulatora to błąd jest w pamięci i da się go odczytać ;)

Ogólnie ja z obecną wiedzą na pewno nie kupiłbym GDI bez wcześniejszego zbadania go przynajmniej poprzez EvoScana.

zwolin - 03-06-2012, 23:03

volve napisał/a:
Hmm...w prawym dolnym rogu to jest kontrolka GDI Eco.

Raczej chyba kontrolka od tempomatu - jeszce bardziej w prawo. Pytanie tylko, czy to o czyms świadczy, czy TTTM
volve napisał/a:
Ogólnie ja z obecną wiedzą na pewno nie kupiłbym GDI bez wcześniejszego zbadania go przynajmniej poprzez EvoScana.

A weź mi nic nie mów :twisted: Pakując kompa do samochodu przypomniałem sobie, komu pożyczyłem kabel :twisted: Za każdy dobry uczynek jest kara.
Jutro sprawdzę.
Generalnie to gość nir rżnie głupa, samochód nieodpicowany (wręcz zasyfiony). Zobaczymy.


P.S. i9i, volve, Dziekuję za pomoc :D

i9i - 04-06-2012, 07:47

Nie zapomnij sprawdzić Fuel Press na Evoscanie (5MPa +/- 0,3) :biggrin:
volve - 04-06-2012, 08:29

i9i napisał/a:
Nie zapomnij sprawdzić Fuel Press na Evoscanie (5MPa +/- 0,3)


Oj nie tylko. Ogólnie to polecam przeczytać cały wątek o EvoScanie, bo parę rzeczy jest do sprawdzenia. Fakt, pompa jest jednym z najważniejszych czynników, ale warto sprawdzić też np. Trimy(trochę jest o tym w wymienionym wątku) - mogą świadczyć m.in. o tym, że trzeba będzie troszkę poczyścić(i to nie chodzi tylko o przepustnicę).
No i najważniejsze sprawdź, jak wygląda przejście po 4 minutach, tzn. po 4 minutach na postoju(rozgrzany silnik) powinno na sekundę podbić obroty i powinny one ustabilizować się mniej więcej na 750 rpm. Wcześniej powinny wynosić mniej więcej 650 rpm. Przez pierwsze 4 minuty na postoju sonda lambda nie pracuje, dopiero po 4 minutach widać jej pracę na wykresie.

zwolin - 08-06-2012, 14:16

No to samochód kupiony.
Odnosnie CE, to losowe wypadanie zapłonów - na 99% olej na swiecach - nie leje się, ale jest.
Mechanicznie OK, nawet tarcze przód nowe i klocki p/t wymienione, niestety właściciel raczej ekonomią się kierował przy wyborze, więc pewnie za jakiś czas wymiana.
Lakier pomierzony, i tak jak zapewniał sprzedający lakierowany był tylko błotnik. Zero szpachli.
Logi już w miarę Ok (kurde gość jeździł na jakiejs gnojówce), po zatankowaniu 98 i delikatnym przedmuchaniu. (tylko na 3 do końca obrotomierza :D )

W środku syf malaria. Trochę juz to ogarnąłem, ale czyścioch to to nie był.

W najbliższym czasie do wymiany rozrząd, wszystkie płyny (weź tu bądź mądry i kup olej- jest 5W40 Castrola - tego na pewno nie zaleję). W wolnej chwili (daj Boże), trzeba będzie podłubać w deperelach (przyciski szyb, podswietlenie obrotomierza, przycisków itp)

Bardzo dziękuję Wam za pomoc. Poszło "pomógł".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group