[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wymiana płynu hamulcowego
ko5a - 04-06-2012, 15:45 Temat postu: Wymiana płynu hamulcowego Czy ktoś z Was wymieniał samemu płyn hamulcowy (we własnym zakresie). W układach hamulcowych bez ABS jest to banalne, a jak sprawa wygląda w Lancerze?
wymieniać samemu czy bez specjalistycznych narzędzi (komputer) lepiej się za to nie zabierać?
robertdg - 04-06-2012, 17:06
Bez problemu można wymienić samemu używając odsysarki, ewentualnie we dwie osoby
ko5a - 04-06-2012, 17:45
czyli tradycyjnie, odciągnąć stary płyn ham ze zbiorniczka, dolać świeżego do pełna i pompując pedałem hamulca, spuszczać stary płyn odpowietrznikami, zaczynając od najdalej położonego koła (PT, LT, PP, LP). czy jakoś inaczej? czy zapłon ma być włączony? czy trzeba odpowietrzać pompę ABS?
tyku - 04-06-2012, 18:16
ko5a, Tu masz film z wymiany płynu: http://www.autoswiat.tv/p...o,480,film.html
Zastanów się czy sam to dobrze zrobisz.
robertdg - 04-06-2012, 20:59
Na odpalonym silniku, kolejoność LT, LP, PT, PP
krzychu - 04-06-2012, 21:10
robertdg napisał/a: | Na odpalonym silniku, kolejoność LT, LP, PT, PP |
A czemu na odpalonym?
Student - 05-06-2012, 08:42
Bo jak zrobisz na odpalonym to pompa szybciej wypycha stary bo jest wspomaganie.
Jak człowiek potrafi trzymać klucz w ręku to da radę zrobić sam tzn. musi być ktoś kto wciska pedał i ktoś kto jest przy kole więc 2 osoby.
Czas ok. 2godz.
krzychu - 05-06-2012, 15:10
Student napisał/a: | Bo jak zrobisz na odpalonym to pompa szybciej wypycha stary bo jest wspomaganie. |
No jak to jedyny powód to chyba bezpieczniej na wyłączonym. Nawet jak 2 razy więcej razy machniesz pedałem, ale za to chyba trochę bezpieczniej i spokojniej się tak robi niż na zapalonym? Trzeba przecież zgrywać się "cisnij", "puść" itd, a do tego kontrolować poziom płynu.
ko5a - 05-06-2012, 16:18
może chodzi bardziej o agregat ABS? aby cały układ pracował? i cały stary płyn został wypompowany przez odpowietrzniki?
dzięki za wszelkie uwagi.
Student - 05-06-2012, 21:56
Krzychu a co w wymianie płynu jest niebezpiecznego.
Jak ktoś ma pojęcie o mechanice to zrobi to w 1godz.
A dla układu lepiej jest na zapalonym, deptanie pompy bez wspomagania dobrze nie służy.
krzychu - 05-06-2012, 22:00
Student napisał/a: | Krzychu a co w wymianie płynu jest niebezpiecznego. |
Nie wiem, wciągnięcie powietrze bo na czas nie dolejesz, psiknięcie w oko bo duże ciśnienie
Student napisał/a: |
A dla układu lepiej jest na zapalonym, deptanie pompy bez wspomagania dobrze nie służy. |
E tam pompa to dużo powiedziane, taka tam większa strzykawka... A odpalenie silnika wytworzy jedynie podciśnienie w układzie wspomagania (też proste jak budowa cepa). Pompa ABS jako tako nie działa jak nie ma ingerencji tego układu... No i z mechanikiem ze 2 razy odpowietrzaliśmy układ i zawsze na wyłączonym więc drążę temat.
robertdg - 06-06-2012, 08:18
Pompa ABS jest elektrycznym układem wspomagania hamowania, odpalony silnik pozwala na wzrost ciśnienia płynu hamulcowego przepływającego przez nią
Student - 06-06-2012, 08:23
OK. więc trochę podpowiedzi dla laików.
Na odpowietrznik zakładamy wężyk i wsadzamy go do butelki z resztką płynu hamulcowego, co to daje - nie zapowietrzy układu.
Wyciągamy stary płyn ale tak aby nie zapowietrzyć układu w zbiorniczku , zalewamy zbiorniczek do pełna nowym opłynem i depczemy na odpalonym silniku ABS też musi swoje oddać, , po odpowietrzeniu najdalszego koła czyli tylne prawe (będzie widać kiedy popłynie nowy płyn), dolewamy płynu do zbiorniczka i kolejne koło tylne lewe i tak do przodu przednie prawe i przednie lewe , w układ powinniśmy wpompować cały nowy płyn czyli ok. 500ml
|
|
|