To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS GDI] Przepustnica-nietypowe

guliweriada - 04-06-2012, 21:12
Temat postu: [MSS GDI] Przepustnica-nietypowe
Witam,
zacznę od opisu problemu: Misiek, pewnego dnia zaczął mieć problemy-falujące obroty, brak mocy, w końcu przełączył się w tryb serwisowy.Cały czas się świeci check engine.
Auto zaprowadzone do serwisu - po podłączeniu do komputera - diagnoza uszkodzona przepustnica.Na moje pytanie o kod błędu, odpowiedź, że komputer nie wskazał nic???
Podobno przepustnica uszkodzona mechanicznie.
Wymontowali mi ją i powiedzieli, że nie podejmują się jej naprawić.
Powiedzieli mi również, że ją również czyścili(śruby ruszone), więc może coś tam zrobili.
Gdy podszedłem do tematu osobiście i częściowo ją w domu rozebrałem to okazuje się, że odkleił się jeden magnes, którego niestety nie ma(serwis zarzeka się, że wszystko zmontował tak jak było).
Moje pytanie brzmi: czy jest możliwość "dostania" takowych magnesów?
Przepustnica EAC 60-003

plecho1 - 04-06-2012, 21:27

Magnes można przykleić jeśli nie jest uszkodzony, tylko trzeba użyć elastycznego połączenia np. kleju UHU. Profesjonalnie przepustnice naprawia forumowicz Bartek.
guliweriada - 04-06-2012, 21:28

Dzięki za odpowiedź, w tym sęk że jednego z magnesów brak:(
plecho1 - 04-06-2012, 21:29

Skontaktuj się z Bartkiem, może ma taki magnes.
cakp - 07-09-2012, 22:05

Mi falowały obroty na rozgrzanym silniku przez co był problem z ruszaniem szarpanie itp, zwiększone spalanie. Byłem u mechanika w AutoTW. Powiedział że to problem brudnej przepustnicy przeczyścił i jak ręką odjął problemu nie ma. Moje pytanie gdzie to się znajduje, czy można samemu przeczyścić? Czy ma ktoś manual albo linki do poradnika ale do benzyny 1.6?

Znalazłem tylko w sieci do silnika GDI może się komuś przyda
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

Gdzieś czytałem ze to przypadłość SS i trzeba czyścic co około 15tys km.


Dodano 07.10.2012
Znalazłem w sieci dla benzyny, zamieszczam informacyjnie dla innych ( sam też już będę czyścił:)
Kategoria:
silnik

Objaw:
Zwiększone lub zmniejszone obroty silnika
Zwiększone obroty silnika przy rozruchu zbyt wolno się zmniejszają, a w trasie (gdy wrzuci się na luz) potrafią zejść poniżej wymaganych instrukcyjnie.

Diagnoza:
Zabrudzenie wlotu przepustnicy (czarnym osadem)

Jak to naprawić:
Zdjąć obudowę filtru powietrza, zdjąć opaskę łącznika gumowego od filtru powietrza do przepustnicy, zsunąć łącznik z wlotu przepustnicy i wyczyścić wlot i przepustnicę czystą szmatką (taką, która nie pozostawi po sobie jakiś nitek itp.) nakładając ją na palec i wsuwając do dyszy. Żeby było łatwiej i skuteczniej, to należy jeszcze uchylić na maxa przepustnicę (za pomocą znajdującego się poniżej cięgna "gazu". Czynność tą wykonywać co 8-10 tys. km, a będzie OK.

RaVciO - 09-10-2012, 21:14

Odnośnie czyszczenia przepustnicy znalazłem na necie jakiś środek Liqui Moly do czyszczenia przepustnic. Z takim oto opisem użycia:

Cytat:
Czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy jest bardzo szybkie i proste. Wystarczy odkręcić element układu doprowadzania powietrza, zamontowany bezpośrednio na przepustnicy i wykorzystując długą sondę zaaplikować preparat do środka kolektora oraz bezpośrednio na przepustnice. Odczekać 3 minuty uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2,5 obr./min. Aplikować preparat do kolektora i przepustnicy. Do prawidłowego wyczyszczenia ww. elementów potrzeba zużyć około 200ml preparatu.

Uwaga. Podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3 tys. obr./min.


Warto inwestować 40-50zł w taki środek, czy wystarczy czyszczenie za pomocą "palca i szmatki" ?

SiMa - 09-10-2012, 21:41

Ja zakupiłem ten środek za 20 zł i czyści dobrze:

http://www.permatex.com/p...oke_cleaner.htm

Można i bez specyfików, jak lubisz szorować :)

cakp - 09-10-2012, 22:01

Hmmm tu chyba nie chodzi o samą rurę czy o sam wlot ale jeszcze o mechanizm działania przepustnicy. Syf powoduje że nie domyka się do końca. Nic nam nie da czyszczenie osadu na sciankach rury. Spójrzcie na przykładzie opla aqili jak wygląda czyszczenie przepustnicy. Wg mnie najpewniejszy sposób. Zdejmujemy, pryskamy na brud czyścimy i zakładamy. Nie znalazłem do SS:(
http://www.youtube.com/watch?v=IESETNRGN2k

Na sucho czyszczenie to nie robota, to tak jakby się wycierać ręcznikiem po rozładunku węgla:)
Psiukać wnętrze sprayem bez zdejmowania to cały syf spłuczesz do środka a i też nie widzisz czy dokładnie
Tak tylko głośno myślę

SiMa - 09-10-2012, 22:06

No ja właśnie chyba splukalem, aczkolwiek starałem się od razu wycierac szmatką.
lo dzisiejszym dniu, też uważam, że należy zdemontować przepustnice i ją wyczyscic :) , a nie robić tego tylko czesciowo, gdy jest zamontowana.

cakp - 09-10-2012, 22:36

RaVciO napisał/a:

Warto inwestować 40-50zł w taki środek, czy wystarczy czyszczenie za pomocą "palca i szmatki" ?


Czyli potem psiukamy podczas uruchomionego silnika? Pewnie by to wszystko co rozpuscisz przepalił? że tak zapytam czy ten spray nie jest na jakims alkoholu? Przeczytałem ulotkę brzmi ciekawie. W sumie można samemu to zrobić bez rozbierania ,ciekawe na ile wystarczy. Liqy moly uzywałem do chłodnicy w poprzednim aucie w przypadku zbierających się kropli, środek pomógł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group