To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Wymiana wachaczy

VisniaOSTR - 05-06-2012, 11:46
Temat postu: [E52A 1.8] Wymiana wachaczy
Witam wszystkich mitsumaniaków!

Jestem kompletnym laikiem, moja wiedza na temat samochodów jest znikoma, wiec chciałbym prosić was o pomoc, mianowicie w swoim galu 96' 1.8 GLSI, wypada wymienic wachacze z przodu, mechanik napisał kartkę jakie wachacze sie zaopatrzyć, dokladnie napisal:

2x wachacz dolny prosty
1x wachacz dolny wygięty tylny (sprawa tyczy się przodu wiec tego "tylny" trochę nie rozumie, o co chodzi?)

Przekopałem już forum odnosnie wymiany wachaczy i producentów zamienników i regeneracji.

W moim przypadku regeneracja odpada bo w moim "miescie" nikt tym sie nie zajmuje, wysyłanie do regeneracji też odpada bo parkuje pod blokiem i kompletnie nie miałbym gdzie tego auta ze zdjętymi wachaczami zostawić, zostaje wymiana, w sklepie z częsciami polecili mi firmę Yamato przy cenie 230zł za prosty i 350zł za wygięty.

Koszt częsci 810zł, ile za wymane nie wiem.

Czytałem ze chińszczyzna po 140 zł potrafi paść po 2-3 tys km? czy na prawde jest tak zle, bytam bo w przeciagu 2-3 miesięcy planuje ów samochód sprzedać, a koszt tych częsci dochodzi do 25% wartosci samochodu wiec, strace sporo... Co doradzcie?

Wszyc - 05-06-2012, 12:54

ja mam SRL taniocha najwieksza na allegro i spokojnie 5 tyś zrobiłem bez problemów a znam takich co zrobili i 20tyś bez problemów

co do wahacza nazwa tylny tyczy się tego że masz na dole 2 wahacze prosty jest z przodu a gięty jest za nim "z tyłu"
Yamato niby najlepsze ale znam mase przypadków na forum gdzie zaraz po kupnie się wysypywały dla mnie nie warte są tej ceny mimo iż niby "najlepsze"

VisniaOSTR - 05-06-2012, 13:18

Myślę ze jednak zdecyduje sie na te tańszę dużo nim nie jeżdżę w trasy też rzadko wyjeżdżam, tyle co po mescie, w miesiącu jak 500-600 km zrobię to wszystko, a co do wachaczy to czy jest różnica między prawym a lewym? przyznam szczerze ze samochód byl u mechanika z ojcem ja bylem w tym czasie na saksach wiec dokladnie nie wiem o którą strone chodzi w tym krzywym, bo proste to chyba na obie strony po jednym? Jeszcze takie pytanie gdy skręcam mocna w prawo tak 90 stopni, wjazd na parking i tp slychac takie metaliczne tarcie, wina wachacza?
Wszyc - 05-06-2012, 13:58

VisniaOSTR napisał/a:
bo proste to chyba na obie strony po jednym


tak

VisniaOSTR napisał/a:
a co do wachaczy to czy jest różnica między prawym a lewym?


tylnym giętym jak najbardziej jest rożnica miedzy lewym a prawym

VisniaOSTR - 05-06-2012, 14:38

Zamówione SRL dwa proste i prawy wygięty zobaczymy ile sie na tym km zrobi, dzieki Wszyc za opinie!
Krzyzak - 06-06-2012, 06:50

VisniaOSTR napisał/a:
2x wachacz dolny prosty
1x wachacz dolny wygięty tylny (sprawa tyczy się przodu wiec tego "tylny" trochę nie rozumie, o co chodzi?)

prawy i lewy prosty się różnią - chociaż tego nie widać na pierwszy rzut oka
tylny - nazywa się tak, bo jest z tyłu przedniego zawieszenia; prawy i lewy też się różnią, ale to akurat jest doskonale widoczne

yamato nie bierz - pada szybciej od chińszczyzny
ale i w niej trzeba zmienić gumy
wszystko masz w temacie o zawieszeniu

i nie przeklinamy na forum - inaczej będą ostrzeżenia

marycjusz - 06-06-2012, 12:38

Krzyzak napisał/a:
prawy i lewy prosty się różnią - chociaż tego nie widać na pierwszy rzut oka

To ja wam powiem ciekawostkę, że na próbę wsadziliśmy u znajomego w galu nie pamiętam, albo dwa prawe albo dwa lewe, w każdym bądź razie jeden z nich był ten sam co po drugiej stronie :) Było to około pół roku temu i jak na razie gal śmiga bez problemów :)

Wszyc - 06-06-2012, 13:05

Krzyżak ma polifta EA (już bo jego auto nie wyszło z fabryki jako polift ) polift ma inne wahacze proste niż EA przedliftowe i E5 więc nie sugerował bym się tym do końca mogę na garażu zerknąć i powiem jak to wyglada w E5 z prostymi
marycjusz - 06-06-2012, 13:39

No w tym rzecz że ta zamianka to była w EA, ale faktycznie przedliftowym:) Wahacze takie same jak w moim. A zamiana lewego na prawy lub odwrotnie powiodła się i jak na razie zero problemów.
rafii88 - 06-06-2012, 21:14

Ja również mam wsadzony do swojego E5 wahacz prosty z prawej strony ściągnięty od EA przedliftem z lewej strony :D jeżdżę już ponad pół roku i jest ok :D
Frost - 08-06-2012, 07:39

poniewaz nie ma roznicy w prostych wachaczach, roznica jest w tylnych przednich, jak dobrze pamietam to gorne tez sa identyczne. Co do tylu jako tylu to tam tez nie ma roznicy prawa/lewa wiec prosze przestac mieszac.
Co do ceny - ja od 3lat jezdze na wachaczach z Polcaru za 80zl szt i pojezdze jeszcze do konca roku, moze rocznie nie robie duzo km-ow ale jezdze ze tak powiem w malo delikatny sposob

robertdg - 08-06-2012, 08:30

Frost napisał/a:
poniewaz nie ma roznicy w prostych wachaczach, roznica jest w tylnych przednich, jak dobrze pamietam to gorne tez sa identyczne. Co do tylu jako tylu to tam tez nie ma roznicy prawa/lewa wiec prosze przestac mieszac.


Z przodu wszystkie wahacze są asymetryczne, z tyły także poza tzw wahaczem "wleczonym", znaczy to, że wahacze te nie sa zamienne stronami prawa, lewa. Nie oznacza to jednak, że jak ktoś będzie chciał się przekonać, to niektóre wahacze uda mu się założyć na niewłaściwe miejsce, gdyż w niektórych wahaczach różnica jest naprawde słabo dostrzegalna.

jacek11 - 08-06-2012, 08:36

To jak mam rozpoznać przednie proste?banany są opisane z tego co pamiętam(aczkolwiek niepotrzebnie).
robertdg - 08-06-2012, 08:53

W technicznym EAx było opisane wraz ze zdjęciami jak je odróżnić (różnią się osiowością tulei względem sworznia)
Frost - 08-06-2012, 11:58

Robert, mnie nie interesuje EA, a tutaj temat jest o wachaczach do E5, wiec trzymajmy sie tematu i auta z nim zwiazanego. W E5 jest tak jak mowie, wiem bo znam bude E5 jak malo kto ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group