To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Problem z układem napędowym

walker1980 - 08-06-2012, 20:37
Temat postu: [Cari 1.6] Problem z układem napędowym
Witam szanowne grono. Problem dotyczy carismy 1.6 96r. W zeszłym miesiącu wymieniłem oba przeguby zewnętrzne, do wczoraj było wszystko ok. Podczas jazdy autem przy dodawaniu gazu strasznie zaczęło szarpać, słychać było jakieś podejrzane chrobotanie z lewej strony. Wibracje przenoszą się na skrzynie bo wajcha od biegów zaczęła latać przód-tył.
Dziś byłem u mechanika, stwierdził że przeguby zewnętrzne i wewnętrzne są ok, poduchy silnika, skrzyni także. Problem pozostał i stwierdził że w skrzyni mogło paść jakieś łożysko i tu chciałbym prosić o waszą opinię. Ciekawe jest jeszcze to, że dziś gdy do niego jechałem, do puki auto było zimne jechało się normalnie a po przejechaniu jakiś 5km szarpanie i zgrzytaniu zaczęło się od nowa. Pomocy i pozdrawiam. Wojtek

plecho1 - 09-06-2012, 08:22

A może to wina przegubu wewnętrznego.
walker1980 - 09-06-2012, 10:37

No właśnie wszystko wczoraj wyciągał i krzyżaki są w porządku...tak twierdzi. Z drugiej strony czy mógłby dawać o sobie znać tylko po rozgrzaniu? bo te kilka km na zimno przejadę normalnie.
zwolin - 09-06-2012, 15:18

walker1980, sprawdź, czy chrobotanie nie ustaje, jak poruszasz dźwignią zmiany biegów. Jak tak, to na 99% skrzynia do rozebrania. Jest tam idiotyczna konstrukcja, gdzie jedno z łożysk jest blokowane seegerem, który potrafi zrobić pa pa i wtedy ociera ono o koło zębate.
walker1980 - 09-06-2012, 22:44

Chrobotanie nie ustaje, ale wyszła na jaw jedna rzecz. Miesiąc temu jak gość wymieniał mi przeguby, przy wyciąganiu półośki wysypały mu się szpileczki z łożyska tego krzyżaka. Twierdzi że "prawie" wszystko powyciągał, pouzupełniał i poskładał :evil: . Widziałem ten krzyżak przedwczoraj jak rozebrał to po raz drugi i był cały ale interesuje mnie jedna rzecz; czy przez ten jego "tuning " ten wewnętrzny przegub nie zaczął wariować lub któraś z pozostawionych szpilek nie narobiła biedy w skrzyni.
plecho1 - 10-06-2012, 08:32

Jeśli wszystkie łożyska krzyżaka maja komplet igiełek, to są ok ale jeśli coś brakuje, to te brakujące faktycznie mogły coś uszkodzić w skrzyni, są zrobione z bardzo twardej stali.
wichura1 - 12-06-2012, 08:56

Jak to prawie wszystko powyciągał? To jakaś masakra z tymi mechanikami. Nie może zostać nic w skrzyni i przegubie. Igiełki muszą być wszystkie na swoim miejscu.
walker1980 - 13-06-2012, 11:59

Szkoda gadać :( . Zamówiłem dziś półoś z przegubem wewnętrznym, 50 zł nie majątek a wyeliminuję jedną z przyczyn. Jak dalej będzie to samo to na bank w skrzyni zrobiła się boruta. Orientuje się ktoś czy podejdzie skrzynia od innego auta? znajomy mówi że wygląda podobnie jak w renault ale ja tam nie wiem, a na razie szukając po allegro to ceny mnie przeraziły 900-1400zł. No i większość dostępnych skrzyń to -1.8Gdi, diesle i automaty a do 1.6 pewnie nic z tego nie podpasuje? ( z manualnych). Pozdrawiam
plecho1 - 13-06-2012, 12:26

W Twoim autku siedzi skrzynia od Renault, podobno podchodzi od niektórych aut Renault ale trzeba podmienić część obudowy z Twojej. Gdzieś na forum jest o tym temat.
Tu masz podany dokładny typ skrzyni:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70859

scoratir - 13-06-2012, 13:49

Jeśli chodzi o skrzynię to ważny jest symbol. Jest to skrzynia JB3 (oznaczenie mitsubishi tej samej skrzyni to F5MR1). Równie ważnym symbolem jest identyfikator/konfiguracja (czy jakoś tak). W moim przypadku w skrzyni do 1.6 jest to JB3-242. Ostatnio nawet kupowałem po tym symbolu części do mojej skrzyni w salonie renault, a nie mitsubishi :D .
walker1980 - 13-06-2012, 14:47

Dzięki panowie za informacje. Jeszcze pytanko, czy ten symbol da rade dostrzec bez wyjmowania skrzyni?
racenty - 13-06-2012, 15:06

Powinien być wybity na grodzi silnika - tabliczka z numerem VIN.
scoratir - 14-06-2012, 09:31

Racenty... nie masz racji, a jak już to tylko połowiczną rację :p . Chodzi o to że skrzynia jest renault, samochód mitsubishi. Mitsubishi ma inne oznaczenie a renault inne (prawie tej samej skrzyni, bo różnią się częścią przykręcalną do silnika). Dokładny numer jest na pokrywie piątego biegu, i tylko po nim możesz coś kupić. Ta tabliczka jest od góry na tej pokrywie, musiałbyś zdjąć filtr powietrza żeby ją zobaczyć. Później wrzucę zdjęcia jak to wygląda, bo mam gdzieś.
Ten numer jest dość ważny bo jak stwierdził pan w salonie: "Skrzyń o oznaczeniu JB3 jest 30 rodzajów." I wcale mu się nie dziwię, jest to prawdopodobne.

wichura1 - 14-06-2012, 10:27

Skrzynia od Renault różni się od skrzyni w Carismie, można o tym poczytać w tym temacie:http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#197304 Wymieniającego skrzynię na taką z Renault czeka rozpoławianie skrzyni i przekładanie elementów.



walker1980 - 14-06-2012, 14:24

Za jakąś godzinkę się okaże czy to grubsza sprawa, dziś przyszła półośka z krzyżakiem i już jest w trakcie wymiany. Dam cynk jak poszło, a na razie dzięki wielkie i pozdrawiam

[ Dodano: 14-06-2012, 17:33 ]
No i lipa, już przy spuszczaniu oleju ze skrzyni posypały się opiłki :( . Wymiana nieunikniona niestety. Jeszcze raz dziękuje wszystkim za wszelkie rady. Pozdrawiam

[ Dodano: 29-06-2012, 13:13 ]
Witam ponownie, dostałem się do tych oznaczeń skrzyni i mam pytanko: czy szukając skrzyni wystarczą mi dane z tabliczki przy łączeniu skrzyni z silnikiem czyli- JB3254 ? bo został jeszcze ślad po naklejce na obudowie skrzyni z której można tylko odczytać koniec numeru ...../95 i nie wiem czy ten numer też jest dość ważny. Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group