[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA
widget - 15-06-2009, 20:46 Temat postu: [CY2A 1.5] Jazda na wprost - kierownica lekko w lewo Witam wszystkich MitsuManiaków!
Jakiś miesiąc temu zanabyłem z żoną lancera sedan 1.5 w wersji INVITE. Jesteśmy super zadowoleni z tego auta, oprócz obsługi HANDS FREE SYSTEM, ale to temat na inny post.
Problem od samego początku mamy z kierownicą. Chciałem się zapytać czy u was jest tak samo. Otóż podczas jazdy na wprost kierownica dosłownie lekko musi być trzymana skręcona w lewo. Tak jest od samej nowości i nie wiem czym to jest spowodowane. Facet z serwisu powiedział że to przez szerokie opony i nachylenie drogi i chciałbym otrzymać również to potwierdzenie od Was póki co nie udam się na sprawdzenie zbieżności i geometrii.
Pozdrawiam licząc na informacje.
Uwex - 15-06-2009, 20:55
widget - kierownica do jazdy na wprost musi być skręcona czy też trzeba ją lekko w lewo ciągnąć żeby auto jechało na wprost ? w tym pierwszym przypadku po prostu źle są wyregulowane drążki kierownicze i ja bym jechał do salonu - powinni to poprawić i tyle .
gzesiolek - 15-06-2009, 20:57
widget napisał/a: | Facet z serwisu powiedział że to przez szerokie opony i nachylenie drogi |
lol... wszędzie niby takie same nachylenie...
U mnie kierownica jest prosto jak należy...
więc masz cosik nie tak ustawione...
Serwis powinien Ci to odkopa poprawić
widget - 15-06-2009, 20:59
jadąc na wprost kierownica jest skręcona lekko, dosłownie ciut w lewo.
Bojar - 15-06-2009, 21:21
Miałem to samo w salonowym CS0
Po kilku przepychankach z ASO wreszcie mi to zrobili choć nie wykazywali zbytniej ochoty
Teraz jest już ok
widget - 15-06-2009, 21:26
Bojar napisał/a: | Miałem to samo w salonowym CS0
Po kilku przepychankach z ASO wreszcie mi to zrobili choć nie wykazywali zbytniej ochoty
Teraz jest już ok |
ale co zrobili jesli moge spytac ? geometrie?
gzesiolek - 15-06-2009, 21:38
nie geometrie... bo ta by mogla wplywac na sciaganie a nie odchylenie w obrocie kierownicy od polozenia centralnego...
Uwex napisał/a: | po prostu źle są wyregulowane drążki kierownicze |
majcher - 20-06-2009, 16:42
Witam.
Ja miałem taki sam problem z moim lancerkiem - ten sam silnik i model .
Podczas jazdy na wprost kierownica była skierowana lekko w lewo. Zauważyłem to w dniu odebrania samochodu z salonu podczas jazdy na dłuższym odcinku (nie w mieście), ale nie zgłosiłem tego bo auto było mi bardzo potrzebne. Po powrocie i zrobieniu jakiś 800 km pojechałem do serwisu i zgłosiłem ten problem. Pierwszym pytaniem ze strony "serwisu" było czy ja czasami nie wjechałem w jakąś dziurę, i po jakich dorogach jeżdżę he he. No cóż powiedziałem że jeżdżę po polskich drogach (Warszawa - Bełchatów, czyli droga dobra).
Autko zabrali, zrobili - geometria i wyważenie kół, oddali, pieniędzy nie chcieli
lukas1 - 20-06-2009, 19:12
Witajcie,
to i chyba ja jak bede robil przeglad to zglosze, Mam to samo ale w 1.8 i tylko na 18 calowych kolach na 16 bylo spoko. jak jade prosto to lekko musze caly czas korygowac- kiere sciaga lekko w lewo nawet na najpiekniejszej nawiezchni-niby taki drobiazg ale po cas kukujemy nowe auta, Prawda??
Cezarito - 24-06-2009, 21:46
No właśnie, to i ja mam do Was pytanie.
Kiedy jedziecie prosto, po prostej drodze i puścicie kierownicę, jak długo samochód jedzie Wam prosto ? U mnie ujedzie prosto po drodze może ze 20 - 30 metrów, później zjeżdżam na pobocze. Nie powinien cały czas jechać jak po sznurku, dopóki droga idzie idealnie prosto ?
krzychu - 24-06-2009, 21:58
Jeśli droga jest idealnie prosta. Ale zgodnie z technologią droga powinna być wypukła (znaczy na bokach niżej) żeby woda spływała.
Trik - 24-06-2009, 21:59
A droga nie ma kolein nawet minimalnych i przy jakiej prędkości to zaobserwowałeś? Dodam jeszcze nachylenie od osi jezdni ok 1,5-2% (o ile dobrze pamiętam), jesli sam kierowca to jako taki nacisk na jedną stronę tak jak w deskorolce, boczny wiatr.
krzychu - 24-06-2009, 22:16
Ciśnienie w kołach... Można mnożyć powody...
Cezarito - 24-06-2009, 22:20
Odrzuciłbym wpływ wiatru lub kolein, bo sprawdzałem to wiele wiele razy, praktycznie na każdej drodze która wydaje mi się "prosta jak stół". Nie ulega wątpliwości, że (porządne) drogi projektowane są tak, zeby woda zbierała się po prawej stronie i jakieś nachylenie jest. Dlatego też chciałem spytać Was, czy próbowaliście takiego testa zrobić i jak to u Was wychodzi. A jeżeli chodzi o prędkości, to - gdy próbuję w mieście, prędkość 50 km/h, to wtedy właśnie ujadę około 20-30 metrów. Na autostradzie, prędkości około 130 - dystans jest oczywiście większy, jednak CZAS trzymania prostego toru jazdy wydaje się taki sam.
Nikt z Was nie próbował ? Nikt nie kupował nigdy używanego auta i tak go nie sprawdzał ?
michaello - 24-06-2009, 22:40
Mialem niedawno duzo wieksza przypadlosc. Musialem podtrzymywac reka kierownice bo auto uciekalo po przejechaniu 10 m w lewa strone.Mialo to miejsce po zmianie opon z zimowych na letnie, cisnienie w oponach bylo ok. Dopiero zamiana opon na przedniej osi wyeliminowala problem zupelnie.
|
|
|