Carisma - Techniczne - Wspomaganie kierownicy?
Anonymous - 18-12-2006, 09:33 Temat postu: Wspomaganie kierownicy? Witam,
podczas jazdy gdzie bardzo intensywnie kręciłem kierownicą nagle zaczeło głśno pracować wspomaganie kierownicy. Kierownica pracowała lekko, dokładnie tak samo jak poprzednio z tym że bardzo głośno (charakterystyczny gwizd). Nie zatrzymałem się tylko jechałem dalej i po pewnym czasie hałas ustał. Jak się zatrzymałem i podniosłem maskę to się okazało że wywaliło mi olej przez korek ze zbiorniczka górą?
Czy ktoś wie co mogło być powodem wywalenia oleju??
Pozdrawiam
Carisma 1,6 04r
luk_szc - 18-12-2006, 09:38
Znaczy się bardzo szybko nią kręciłeś czy też dojechałeś do skrajnego położenia ?
Jak to drugie to coś z przelewem a jak pierwszy wariant to
Anonymous - 18-12-2006, 09:49
Jak rozumieć do "skrajnego położenia", tzn do "oporu"?
Jeżeli to znaczy do oporu to tak właśnie było?
Natomiast nierozumię o co chodzi z przelewem
Brikston - 18-12-2006, 10:05
Moze cos z zaworem zwrotnym skoro to bylo podczas 'do oporu'.
Anonymous - 05-06-2007, 08:52 Temat postu: chciałbym odnowić temat wspomagania chciałbym odnowić temat wspomagania i mam taką prośbę:
czy zna ktokolwiek jakąś prostą metodę diagnostyki układu wspomagania?
Mój poblem z wydobywaniem się oleju prze korek nadal istnieje.
(w serwisie powiedzieli że ten korek dlatego ma przelew aby wrazie czego nadmiar płynu wydostał się nazewnątrz, ok- kupiłem to), ale ostantio jeździłem toszkę intensywniej (obroty do 6,5t) i znowu to samo, cały zbiornik zachlapany.
I niewiem co jest przyczyną. Kręcenia kółkiem "do oporu" nie było.
PZDR.
maxwell61 - 05-06-2007, 23:37
skubisz, powiem szczerze mam to samo.. cały czas zbiornik wspomagania brudny...ale nic nie dolewam i nic nie ubywa!!! (sic!) w związku z powyższym przestałem się tym intersować...może ktoś uzna że to jest jakaś awaria lub jej zaczątek, ale wątpie... sam kiedyś zachodziłem w głowę co jest przyczyną...i zluzowałem...może experci cosik powiedzą ...pozdrawiam
turek61 - 05-03-2008, 08:18
No i jakoś experci w tym temacie nie zabrali głosu...Czyżby ich na forum nie było ?
Ale ja mimo wszystko podepnę sie do tematu mając nadzieję, że ktoś mi pomoże.
Otóż od pewnego czasu mam taki nietypowy objaw z układem wspomagania...
Jak rano odpalę samochód i chcę wyjechać z parkingu na skręconych ostro kołach to muszę w to włożyć mnóstwo siły bo jest tak jakby wspomaganie w ogóle nie działało. Później juz jest wszystko OK. Co może być tego przyczyną ?
I jeszcze jedno...Czy płyn lub olej(nie wiem co tam jest ) w układzie wspomagania sie w ogóle wymienia ? Przeczytałem instrukcje serwisową i jest tam tylko sprawdzanie jego poziomu a nic o wymianie.
Będę niedługo wymieniał płyn w układzie chłodzenia:
http://www.allegro.pl/ite...ic_4_litry.html
i nie wiem czy mam też kupować i wymienić ten od wspomagania ukł.kier. :
http://www.allegro.pl/ite...usa_od_ss_.html
Proszę o porady nie koniecznie ekspertów
Chooper - 05-03-2008, 08:39
turek61 napisał/a: | I jeszcze jedno...Czy płyn lub olej(nie wiem co tam jest ) w układzie wspomagania sie w ogóle wymienia ? Przeczytałem instrukcje serwisową i jest tam tylko sprawdzanie jego poziomu a nic o wymianie.
Będę niedługo wymieniał płyn w układzie chłodzenia Prestone i nie wiem czy mam też kupować i wymienić ten od wspomagania ukł.kier. :
http://www.allegro.pl/ite...usa_od_ss_.html
Proszę o odpowiedź.... |
sie wymienia
Kup Dexron II
albo gdzieś sie zapowietrza układ, albo pompa od wspomagania zaczyna niedomagać i na początku sobie nie radzi
turek61 - 05-03-2008, 08:49
Chooper, dzięki... Wiesz co... coś słabo widzę ten czarny podpis, Jakiś taki rozmazany
I nie załamuj mnie z tym niedomaganiem pompy
A co ten Prestone sie nie nadaje ? Słyszałem, że produkty pod ta nazwa maja swoja markę stad zamiar ich kupna.
A jeżeli DEXTRON to tylko II a ATF DEXRON III sie nie nada ?
Czy wymiana tego płynu jest trudna i czy na coś szczególnego trzeba zwrócić uwagę ?
Chooper - 05-03-2008, 09:40
jak już sie zabierzesz za wymianę (dexron II jest dedykowany) to spróbuj sprawdzić ciśnienie w pompie (opis jest w service manualu (37A-10 i 37A-11)) ino pompa w budowie jest nieco inna bo sie zmieniła .
Opis wymiany płynu też masz w manualu
turek61 - 05-03-2008, 09:48
Chooper, balszoje spasiba Juz szperam w manualu.
saphire - 05-03-2008, 19:16
I zainteresuj się paskiem od osprzętu czy aby czasem nie jest za luźny i na zimno się ślizga więc pompa wspomagania nie daje rady lub może nadaje się już do wymiany.
Ja swoje paski właśnie wymieniłem - jeszcze od nowości były więc 10latek im stuknęło (sic!) to pasek osprzętu był tylko spękany od strony rowków ale pasek alternatora to na połowie długości w ogóle nie miał już rowków - sam kord pozostał
Święto lasu że mi się nie pozrywały szczególnie jak w Grecji byłem
maciej76 - 09-03-2009, 01:30
saphire napisał/a: | Ja swoje paski właśnie wymieniłem - jeszcze od nowości były więc 10latek im stuknęło |
Przy okazji pasków. Pytanie: Czy paski(alternatora i wspomaganie+ klima) Firmy "Bando" coś Wam mówią- Używa ktoś?
Alternatora kosztuje- 16 zł a wsp.+ klima- 35 zł. Zastanawiam się czy warto kupić?
gulgulq - 15-05-2009, 09:05
u mnie coś ostatnio ubyło we wspomaganiu
czy jak doleje ATF-Q (Dextron II ) nie wiedzac co było zalane przedtem nic się nie stanie ??
|
|
|