To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wspomaganie kierownicy?

Anonymous - 18-12-2006, 09:33
Temat postu: Wspomaganie kierownicy?
Witam,
podczas jazdy gdzie bardzo intensywnie kręciłem kierownicą nagle zaczeło głśno pracować wspomaganie kierownicy. Kierownica pracowała lekko, dokładnie tak samo jak poprzednio z tym że bardzo głośno (charakterystyczny gwizd). Nie zatrzymałem się tylko jechałem dalej i po pewnym czasie hałas ustał. Jak się zatrzymałem i podniosłem maskę to się okazało że wywaliło mi olej przez korek ze zbiorniczka górą?
Czy ktoś wie co mogło być powodem wywalenia oleju??

Pozdrawiam
Carisma 1,6 04r

luk_szc - 18-12-2006, 09:38

Znaczy się bardzo szybko nią kręciłeś czy też dojechałeś do skrajnego położenia ?
Jak to drugie to coś z przelewem a jak pierwszy wariant to :?:

Anonymous - 18-12-2006, 09:49

Jak rozumieć do "skrajnego położenia", tzn do "oporu"?
Jeżeli to znaczy do oporu to tak właśnie było?
Natomiast nierozumię o co chodzi z przelewem

Brikston - 18-12-2006, 10:05

Moze cos z zaworem zwrotnym skoro to bylo podczas 'do oporu'. :?
Anonymous - 05-06-2007, 08:52
Temat postu: chciałbym odnowić temat wspomagania
chciałbym odnowić temat wspomagania i mam taką prośbę:
czy zna ktokolwiek jakąś prostą metodę diagnostyki układu wspomagania?

Mój poblem z wydobywaniem się oleju prze korek nadal istnieje.
(w serwisie powiedzieli że ten korek dlatego ma przelew aby wrazie czego nadmiar płynu wydostał się nazewnątrz, ok- kupiłem to), ale ostantio jeździłem toszkę intensywniej (obroty do 6,5t) i znowu to samo, cały zbiornik zachlapany.
I niewiem co jest przyczyną. Kręcenia kółkiem "do oporu" nie było.
PZDR.

maxwell61 - 05-06-2007, 23:37

skubisz, powiem szczerze mam to samo.. cały czas zbiornik wspomagania brudny...ale nic nie dolewam i nic nie ubywa!!! (sic!) w związku z powyższym przestałem się tym intersować...może ktoś uzna że to jest jakaś awaria lub jej zaczątek, ale wątpie... sam kiedyś zachodziłem w głowę co jest przyczyną...i zluzowałem...może experci cosik powiedzą ...pozdrawiam
turek61 - 05-03-2008, 08:18

No i jakoś experci w tym temacie nie zabrali głosu...Czyżby ich na forum nie było ?
Ale ja mimo wszystko podepnę sie do tematu mając nadzieję, że ktoś mi pomoże.

Otóż od pewnego czasu mam taki nietypowy objaw z układem wspomagania...
Jak rano odpalę samochód i chcę wyjechać z parkingu na skręconych ostro kołach to muszę w to włożyć mnóstwo siły bo jest tak jakby wspomaganie w ogóle nie działało. Później juz jest wszystko OK. Co może być tego przyczyną ?

I jeszcze jedno...Czy płyn lub olej(nie wiem co tam jest 8) ) w układzie wspomagania sie w ogóle wymienia ? Przeczytałem instrukcje serwisową i jest tam tylko sprawdzanie jego poziomu a nic o wymianie.
Będę niedługo wymieniał płyn w układzie chłodzenia:
http://www.allegro.pl/ite...ic_4_litry.html
i nie wiem czy mam też kupować i wymienić ten od wspomagania ukł.kier. :
http://www.allegro.pl/ite...usa_od_ss_.html
Proszę o porady nie koniecznie ekspertów :wink:

Chooper - 05-03-2008, 08:39

turek61 napisał/a:
I jeszcze jedno...Czy płyn lub olej(nie wiem co tam jest 8) ) w układzie wspomagania sie w ogóle wymienia ? Przeczytałem instrukcje serwisową i jest tam tylko sprawdzanie jego poziomu a nic o wymianie.
Będę niedługo wymieniał płyn w układzie chłodzenia Prestone i nie wiem czy mam też kupować i wymienić ten od wspomagania ukł.kier. :
http://www.allegro.pl/ite...usa_od_ss_.html
Proszę o odpowiedź....


sie wymienia

Kup Dexron II :wink: :!:

albo gdzieś sie zapowietrza układ, albo pompa od wspomagania zaczyna niedomagać i na początku sobie nie radzi

turek61 - 05-03-2008, 08:49

Chooper, dzięki... Wiesz co... coś słabo widzę ten czarny podpis, Jakiś taki rozmazany :badgrin:
I nie załamuj mnie z tym niedomaganiem pompy :axe:
A co ten Prestone sie nie nadaje ? Słyszałem, że produkty pod ta nazwa maja swoja markę stad zamiar ich kupna.
A jeżeli DEXTRON to tylko II a ATF DEXRON III sie nie nada ?
Czy wymiana tego płynu jest trudna i czy na coś szczególnego trzeba zwrócić uwagę ?

Chooper - 05-03-2008, 09:40

jak już sie zabierzesz za wymianę (dexron II jest dedykowany) to spróbuj sprawdzić ciśnienie w pompie (opis jest w service manualu (37A-10 i 37A-11)) ino pompa w budowie jest nieco inna bo sie zmieniła .

Opis wymiany płynu też masz w manualu :)

turek61 - 05-03-2008, 09:48

Chooper, balszoje spasiba :mrgreen: Juz szperam w manualu.
saphire - 05-03-2008, 19:16

I zainteresuj się paskiem od osprzętu czy aby czasem nie jest za luźny i na zimno się ślizga więc pompa wspomagania nie daje rady lub może nadaje się już do wymiany.

Ja swoje paski właśnie wymieniłem - jeszcze od nowości były więc 10latek im stuknęło (sic!) to pasek osprzętu był tylko spękany od strony rowków ale pasek alternatora to na połowie długości w ogóle nie miał już rowków - sam kord pozostał :finga:

Święto lasu że mi się nie pozrywały szczególnie jak w Grecji byłem :badgrin:

maciej76 - 09-03-2009, 01:30

saphire napisał/a:
Ja swoje paski właśnie wymieniłem - jeszcze od nowości były więc 10latek im stuknęło

Przy okazji pasków. Pytanie: Czy paski(alternatora i wspomaganie+ klima) Firmy "Bando" coś Wam mówią- Używa ktoś?
Alternatora kosztuje- 16 zł a wsp.+ klima- 35 zł. Zastanawiam się czy warto kupić?

gulgulq - 15-05-2009, 09:05

u mnie coś ostatnio ubyło we wspomaganiu

czy jak doleje ATF-Q (Dextron II ) nie wiedzac co było zalane przedtem nic się nie stanie ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group