To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Adaptacja obrotów jałowych

piotr277 - 14-06-2012, 11:13
Temat postu: [3.0 V6] Adaptacja obrotów jałowych
Przymierzam się do wyczyszczenia porządnie przepustnicy i obawiam się, że po tym zabiegu podskoczą mi znacząco obroty jałowe. Normalne jest, że po takim czyszczeniu należy wyregulować obroty jałowe. W serwisówce opisana jest metoda "basic idle speed adjustment", która wykorzystuje MUT-II, którego oczywiście nie mam :)
Czy ktoś się orientuje, czy jest jakaś inna metoda uruchomienia adaptacji obrotów jałowych (adaptacja serwa ISC)? np. w Nissanach równolegle do metody z wykorzystaniem komputera serwisowego, jest też metoda alternatywna z sekwencję różnych dziwnych czynności, np. 3 razy zakręć kierownica w lewo, potem x razy przekręć stacyjnkę, itd. :)
Czy Miśku też można jakoś przeprowadzić adaptację serwa ISC bez kompa serwisowego?

szatan666 - 14-06-2012, 21:23

Sorki ze sie wtracam ale strzeliłes mnie w pysk :shock: toż to pajero nie uczy sie sam obrotów ? tak jak to miałem w galancie ? Jestem zaskoczony ? Czyli jak coś w nim robić to nie wolno odpinać akumulatora :roll:
piotr277 - 15-06-2012, 09:23

Hmm.. być może faktycznie nic nie trzeba będzie ustawiać, nie dowiem się jak nie sprawdzę :) Ale z drugiej strony w serwisówce jest wyraźnie napisane żeby przeprowadzić "basic idle speeed adjustment" po czyszczeniu przepustnicy. Dlatego się pytam, czy ktoś to robił i bez użycia kompa serwisowego.
Rander - 15-06-2012, 10:57

piotr277 napisał/a:
Hmm.. być może faktycznie nic nie trzeba będzie ustawiać, nie dowiem się jak nie sprawdzę :) Ale z drugiej strony w serwisówce jest wyraźnie napisane żeby przeprowadzić "basic idle speeed adjustment" po czyszczeniu przepustnicy. Dlatego się pytam, czy ktoś to robił i bez użycia kompa serwisowego.


W Pajeraku nie wiem, jeżdżę w dizlu.
W innych autach z podobnych roczników po podłączeniu akumulatora odpalało się silnik i trzymało się go chwilę na wolnych obrotach, później chwilę na ok. 2000 obr/min, później chwilę na 3500, poźniej na nieco niższych niż najwyższe.
Ja tak robiłem swego czasu w jakichś Toyotach i Subarakach. Ludzie mówili, że lepiej reagują na gaz niż bez tej procedury. Ale szczegółów już nie pamiętam.

piotr277 - 15-06-2012, 12:43

No właśnie, jednoznacznej odpowiedzi chyba nie będę miał, dopóki nie sprawdzę doświadczalnie :)
Znalazłem jeszcze taki opis:
Cytat:
Zamontuj przepustnicę, zwracając uwagę na szczelność przewodów podgrzewania przepustnicy (lubią podciekać).
Odłącz akumulator na ok minutę.
Silnik musi być zimny zanim go uruchomisz.
Uruchom silnik na 10 minut (wszstkie odbiorniki prądu wyłączone).
Zgaś na 20 sekund (wyciągnij kluczyk ze stacyjki).
Uruchom na 10 minut (włączone możliwe wszystkie odbiorniki prądu, ale bez klimy).
Gotowe.

elektryk - 15-06-2012, 14:57

piotr277 napisał/a:
Ale z drugiej strony w serwisówce jest wyraźnie napisane żeby przeprowadzić "basic idle speeed adjustment" po czyszczeniu przepustnicy.
Obok w serwisówce powinno być napisane na czym polega ta procedura. IMHO basic sugeruje jakieś proste operacje typu podkręcenie śrubki bez używania testera.
piotr277 - 15-06-2012, 20:37

elektryk, no na początku napisałem, że ta opisana metoda wykorzystuje komputer serwisowy MUT-II. Polega ona na tym, że się wybiera w komputerze pozycję "adaptacja wolnych obrotów" :) innej opisanej metody nie znalazłem.
elektryk - 16-06-2012, 03:16

piotr277 napisał/a:
elektryk, no na początku napisałem, że ta opisana metoda wykorzystuje komputer serwisowy MUT-II. Polega ona na tym, że się wybiera w komputerze pozycję "adaptacja wolnych obrotów" :) innej opisanej metody nie znalazłem.
Daj linka do serwisówki gdzie jest opisany Twój model. Na szybko zajrzałem do serwisówki od mojego 4g63 i mam następujące wnioski:
1. procedura polega na regulacji śrubką
2. MUT jest potrzebny po to żeby wymusić na sterowniku żeby zablokować podnoszenie obrotów wynikającej z innych przyczyn
Więc jeśli nie masz MUTa to ja bym wyeliminował wszystkie możliwe źródła obciążenia silnika tak żeby nic nie powodowało podnoszenia obrotów, według mnie w przypadku o1 to są:
- ruch kierownicą (jest czujnik na pompie), ale raczej nikt nie będzie kręcił w miejscu
- większe odbiorniki prądu, np światła przednie i szyba ogrzewana, lusterka itp
- wyłączył klimę (aktywowanie się chłodzenia podnosi obroty jałowe)
A później wystarczy sprawdzić obroty silnika czy trzymają się przepisowych, jeśli coś nie tak to można pokręcić śrubką i wyregulować otwarcie przepustnicy.

piotr277 - 25-06-2012, 09:57

Dzięki wszystkim za rady. W weekend wyczyściłem przepustnicę, cały dolot i przepływkę. Po czyszczeniu obroty wcale nie wzrosły, więc nie było co regulować :) widocznie nie było wcale takie brudne. W moim odczuciu warto tam zaglądać i czyścić od czasu do czasu, bo wyeliminowałem delikatne szarpnięcia na niskich obrotach, które były wcześniej.
szatan666 - 28-02-2013, 21:56

Witam , tak dla potomnych to pajerak sam sie uczy obrotów bo sprawdziłem na swoim , trzeba normalna procedure zrobić , kilka minut na wolnych obrotach bez swiateł, pozniej klima na maksa i swiatła długie i tak ze 2 razy i auto nauczy sie samo obrotów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group