Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Auto gaśnie na zimnym
cebik - 14-06-2012, 21:00 Temat postu: [Cari 1.6] Auto gaśnie na zimnym Witam
Zakupiłem Carisme 1.6 '96 benzyna + Lpg i na zimnym silniku jak ruszę energicznie a potem się zatrzymam wciskam sprzęgło auto gaśnie na beznynie czy na gazie nie ma znaczenia dopiero po rozgrzaniu się silnika wszystko jest ok. Czasami na zimnym i na PB po wrzuceniu drugiego biegu nie ma mocy trwa to kilka sekund a potem wszystko wraca do normy.
Przeczytałem mnóstwo wątków z podobnym problemem lecz jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem jaka jest przyczyna. Najczęsciej pojawiającą się podpowiedzią jest wymiana komputera. I tu jest moje pytanie komputer trzeba wymienić cały czy można tylko jakiś sterownik odpowiadający za obroty na zimnym silniku?
Pisane było też, że wymiana ECU pomaga i że jest umieszczony pod schowkiem więc demontaż schowka ukazał mi komputer po prawej stronie ale sterownika ECU nie widziałem.
Coś robię źle? zaznaczam że jestem zielony w sprawach mechanicznych więc może ktoś dysponuje zdjęciami.
Proszę o pomoc z góry dzięki
radek8622 - 15-06-2012, 16:06
Najpierw zrób tak sprawdz swiece czy nie są zalane olejem.JA jestem posiadaczem GDI miałem praktycznie identyczna sytuacje,miałem zalane świece olejem przez co tak sie działo jak u ciebie.Miałem w tedy uszkodzoną uszczelke pokrywy zaworów,teoretycznie nie powinno tak sie dziać ale po wymianie tej uszczelki w raz z uszczelniaczami auto działa juz normalnie i nie ma problemów.
cebik - 17-06-2012, 21:24
Dzieki za radę ale świece sprawdzone i są suchutkie wiec jedna opcja odhaczona.
Proszę o kolejne pomysły co mógłbym zrobić
Charlie - 18-06-2012, 13:47