ASX Techniczne - UK - akcja serwisowa
alfredo - 18-06-2012, 11:01 Temat postu: UK - akcja serwisowa jako ciekawostkę, podaję info o akcji serwisowej - naszych nie dotyczy
Recall Details
źródło:
asxownersclub.com
jaca71 - 19-06-2012, 06:31
alfredo napisał/a: | naszych nie dotyczy |
Z własnego doświadczenia napisze że naszych żadne akcje nie dotyczą takie jest podejście MMP
Mam Lancera z USA. Dostałem list że jest akcja serwisowa czujników poduszek - coś tam rdzewiało i mogły nie zadziałać. W Polsce cisza. Na forum Lancera pojawiło się kilka Lancerów z problemami polegającymi na dziwnym zachowaniu kontrolek poduszek - migały, nie gasły itp. Po zgłoszeniu problemu w ASO - wymiana czujników jest cicha akcja (nieogłoszona, nie było wysyłanych listów itp.) wymiany tych czujników. Ale czujniki te odpowiadają za bezpieczeństwo bierne i za nie plus poduszki ponoć lancer dostał 5* w Euro NCAP.
krzychu - 19-06-2012, 07:14
jaca71 - e tam pesymista. Może po prostu był czas na wymianę tych czujników (problem wystąpił by dopiero w przyszłości), ale ich awaria była od razu sygnalizowana na desce rozdzielczej (a nie tak, że po prostu nie zadziałały czy coś).
jaca71 - 19-06-2012, 07:39
krzychu, W jednym kraju wymieniają od strzału sami wołając (kraj w którym jedna nieodpalona poduszka miałaby kosmiczne konsekwencje od zasądzonego odszkodowania po spadek sprzedaży praktycznie do zera), a w drugim wymieniają tak jakby przy okazji jak klient się domaga (kraj, w którym dochodzić można swojego w sądach przez 20 lat i też nie wiadomo czy Ci nie zgubią w sadzie Twoich dowodów).
Trik - 19-06-2012, 17:48
jaca71, Przecież było to ogłoszone w UOKIK-u ze 2 lata temu. Niech się klient pofatyguje i se sprawdzi. Takie dziwne prawo. Ale jak by było tak jak w innych krajach (np w USA gdzie potrafią podawać do sądu za byleco) to jaką część budżetu domowego trzeba by przeznaczyć na "papugie" żeby sie od sądów opędzać (na wszelki wypadek oczywiście) .
Luk - 19-06-2012, 19:11
jaca71, ale w Polsce jak najbardziej wymieniali te rdzewiejące czujniki. Tylko nie wzywali do serwisów, a wymieniali przy okazji przeglądu, albo innej wizyty w serwisie. Nie był to element do natychmiastowej wymiany, bo zanim przerdzewieje, to minie parę lat
tomekrvf - 20-06-2012, 22:32
jaca71 napisał/a: | Z własnego doświadczenia napisze że naszych żadne akcje nie dotyczą takie jest podejście MMP |
Mylisz się. W Polsce była ogłoszona kampania na to i klienci dostali listy z wezwaniem do ASO. Były także robione auta z USA jak klient się zgłosił że dostał taki list.
Każda kampania przywoławcza (recall campaign) zobowiązuje importera do powiadomienia klientów i tak to wygląda w Polsce w Mitsu.
Trzeba rozróżnić kampanię bezpieczeństwa (recall) od noty technicznej która obowiązuje w trakcie trwania gwarancji na auto i od kampani serwisowej która z reguły nie wygasa nigdy np. chłodnice EGR w Pajero do pewnego roku produkcji, HBA w Pajero, czujnik zderzeniowe boczne i SRS ECU w Carisma/Space star itp.itd Ale żeby to zostało wymienione w aucie po gwarancji, to samochód musi się zjawić z takim tematem w ASO. No a z tym już jest problem.
Luk - 20-06-2012, 22:42
tomekrvf napisał/a: | Mylisz się. W Polsce była ogłoszona kampania na to i klienci dostali listy z wezwaniem do ASO. |
No nie do końca, bo ja nie dostałem listu, a wymienili mi przy innej okazji.
Co nie zmienia faktu, że jak bym nie serwisował w ASO, to nie miałbym wymienionych.
jaca71 - 21-06-2012, 09:57
tomekrvf napisał/a: | Były także robione auta z USA jak klient się zgłosił że dostał taki list. |
O tym pisałem wielokrotnie, że jeden telefon, dwa maile (w tym jeden ze skanem owego listu) i zaproszenie do wybranego przeze mnie ASO i tam wymiana. Chwaliłem za to MM-Polska.
Ale na forum lancera przewinęło się kilka osób, które:
Luk napisał/a: | No nie do końca, bo ja nie dostałem listu, a wymienili mi przy innej okazji.
Co nie zmienia faktu, że jak bym nie serwisował w ASO, to nie miałbym wymienionych. |
I o tym piszę.
tomekrvf - 21-06-2012, 22:55
jaca71 napisał/a: | Luk napisał/a:
No nie do końca, bo ja nie dostałem listu, a wymienili mi przy innej okazji.
Co nie zmienia faktu, że jak bym nie serwisował w ASO, to nie miałbym wymienionych.
I o tym piszę. |
Przed ogłoszeniemkampanii przywoławczej, czujniki były wymieniane w ramach kampanii serwisowej tj. przy najbliższej wizycie samochodu w ASO.Później ogłoszono kampanię. Stąd Lukmiał wymienione czujniki w ten a nie inny sposób.
Mogło jeszcze tak być że w karcie rejestracyjnej samochodu były złe dane (błąd dealera itp). Niestety w Polsce nie jest tak jak w Niemczech, że dystrybutor wysyła listę VIN do odpowidniego urzędu i dostaje adresy aktualnych właścicieli. Dzięki temu można dotrzeć do wszystkich samochodów niezaleznie od wieku
roch_27 - 08-08-2012, 11:46
U mnie w ASX'e pojawiał się taki komunikat
Występował podczas jazdy lub zaraz po włączeniu auta - najczęściej przy temperaturach powyżej 18 stopni.
Na początku wyłączał się po kilku sekundach ale z czasem świecił się coraz dłużej. Denerwowało mnie to strasznie wiec za każdym razem robiłem zdjęcia i następnie zgłosiłem sprawę do serwisu. Za pierwszym razem wymienili pompę ABS - jednak problem dalej występował
Za drugim razem powiadomili mnie, że problem może leżeć właśnie w połączeniu elektrycznym szyny CAN. Zostawiłem auto na cały dzień bo musieli się dostać do wiązek znajdujących się pod kokpitem. Finał finałów problem został usunięty
pozdro
mattheos2 - 03-08-2015, 21:09
Mam właśnie taki problem. To już kolejny raz, kiedy tracę wspomaganie w czasie jazdy! Czasami to się zdarza też na postoju, szczególnie w wysokich temperaturach. Przy przeglądzie ASO się tym zupełnie nie przejęło - powiedzieli, żeby przyjechać jak komunikat będzie się świecił - a to to najczęściej znika po ponownym uruchomieniu silnika. Niestety w takim stanie nie da się nigdzie dojechać.
[ Dodano: 07-08-2015, 18:40 ]
No i okazało się, że cały moduł wspomagania jest do wymiany.
|
|
|