To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] zaciski hamulcowe

JOHAN_8 - 18-06-2012, 23:47
Temat postu: [MSS 1.6] zaciski hamulcowe
chcę zrobić remont zacisków tylnych, w tym celu chcę je zdemontować, w tym celu muszę odkręcić przewód hamulcowy i pytanie czy mogę zacisnąć i nie zniszczyć ten przewód (np żabką) żeby nie wylać płynu hamulcowego.
Drugie pytanie przy okazji chcę wymienić osłony tarcz to czy czeka mnie także ściąganie piasty i czegoś tam jeszcze :?:

jaroo0 - 19-06-2012, 08:40

DO przewodów elastycznych używa się plastkikowych:
http://nokautimg1.pl/p-d6...szt-yt-0840.jpg

Jeżeli takich nie masz, to przez szmatkę delikatnie czymkolwiek zaciśnij, tak by nie miały ostrych rantów.

Piasty nie trzeba odkręcać. Odkręcisz zacisk i jarzmo i ewentualnie 1 lub 2 śrubki która trzyma tarczę zaraz obok dziur na śruby felgi - o ile takie zabezpieczenie nadal istnieje. Najlepiej stukać w śrubokręt młotkiem jednocześnie odkręcając

JOHAN_8 - 19-06-2012, 14:21

mam pytanie - czy to że blokuje (nie odbija ) się ręczny na prawym zacisku to jakaś ogólna przypadłość w tych hamulcach? Bo rozmawiając z znajomymi to przeważnie feler dotyczył tej strony.Przez dłuższy czas stosowałem wd40 i młotek, ale już dość, zabieram się do generalnego rozbierania i czyszczenia , może jakieś uwagi na co powinienem zwrócić uwagę :?:
jaroo0 - 19-06-2012, 23:40

Wiek robi swoje :) Wyczyścić zacisk, zeszlifować tłoczek lub jak dużo rdzy to zmienić na nowy i będzie spokój
JOHAN_8 - 20-06-2012, 01:32

OK, kupiłem już zestaw naprawczy z tłoczkami, ale mam jeszcze pytanie czy jest jakaś specjalna procedura późniejszego odpowietrzenia układu, słyszałem że z ABS-em i hydraulicznym sprzęgłem trzeba to robić przy załączonym silniku :?: Czy może wystarczy tradycyjnie jeden "depta" drugi popuszcza na odpowietrznikach (jaka kolejność kół). Pytam ale nie chciałbym mieć niespodzianek jak rozgrzebie robotę przed blokiem.Przy okazji mógłbym wymienić płyn ale nie chcę spuszczać starego do zera tylko przez dolewanie.
jaroo0 - 20-06-2012, 08:31

Przy odpalonym co prawda lepiej, ale i bez tego dacie radę. Po parę razy na stronę a po 3 dniach zrobić powtórkę jeżeli nadal coś słabo. Grunt by przestało powietrze iść ;p
Kolejności nie ma żadnej.

cns80 - 20-06-2012, 11:00

JOHAN_8 napisał/a:
mam pytanie - czy to że blokuje (nie odbija ) się ręczny na prawym zacisku to jakaś ogólna przypadłość w tych hamulcach?
Tak.

JOHAN_8 napisał/a:
Przez dłuższy czas stosowałem wd40 i młotek, ale już dość, zabieram się do generalnego rozbierania i czyszczenia ,
No to sobie dołożyłeś roboty, bo uszczelniacze na pewno będa do zmiany.

JOHAN_8 napisał/a:
może jakieś uwagi na co powinienem zwrócić uwagę :?:
Na wżery. Nie tylko na tłoczku, ale i wewnątrz zacisku. Na tulei wychodzącej do ręcznego także (zwłaszcza).
Uszczelniacze muszą być bardzo ścisłe.

JOHAN_8 - 25-06-2012, 22:29

niestety u mnie wszystkie śruby(mocowanie jarzma) tak zapieczone że nadają się tylko do cięcia, te przy czujnikach abs też, czy ktoś orientu je się jakie są ich wymiary(długość) -nie chcę ganiać jak będę miał rozgrzebane i czy są to śruby o określonych parametrach :?: (zamierzam przy okazji wymienić osłony tylnych tarcz)
Bizi78 - 26-06-2012, 00:01

JOHAN_8, co do odpowietrzania:
http://forum.mitsumaniaki...anie+hamulc%F3w



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group