[XX-92]Galant E3xA i starsze - Elektryczne szyby-czy jest bezpiecznik??
Anonymous - 18-12-2006, 16:38 Temat postu: Elektryczne szyby-czy jest bezpiecznik?? Czy jest jakis osobny bezpiecznik elek. szyb od strony pasażera i tyłu??Problem polega na tym, że bez problemu mogę otwierać wszystkie 4 szyby z pulpitu kierowcy natomiast chcąc otworzyc szyby używając przełączników w drziach od pasażera i z tyłu szybki nie działają.
Zaznaczam jednak, że jeszcze kilka dni temu wszystko było ok.Czy to bezpiecznik?Gdzie go szukać?
Bartek - 18-12-2006, 17:00
Nie bezpiecznik, tylko przełącznik na panelu od szybek napisem "lock" - blokuje zabawę szybami wszystkim, poza kierowcą
Anonymous - 18-12-2006, 19:21
To niestety nie to.Początkowo też tak myślałem, miałem nadzieje , że sie po prostu zaciął w pozycji "LOCK WINDOW" i nawet rozebrałem cały panel, przeczysciłem wszystkie styki jednak okazało sie, że ów przycisk pracuje sie bez problemu.
[ Dodano: 18-12-2006, 22:00 ]
Czyżby nikt nie miał innych pomysłów A może to jednak jakiś bezpiecznik.Co prawda wszystkie sprawdziłem wzrokowo i wszystkie wyglądały ok ale może coś przeoczyłem..
[ Dodano: 18-12-2006, 22:49 ]
A propos bezpieczników to jest kilka których nie znam opisu.Nie natknąłem sie na taki temat więc pozwole sobie wymienić je po kolei i opisać.Proszę mnie poprawić jeśli sie myle i oczywiście opisać te których nie znam.
A więc zaczne od tych w kokpicie:
15A CIGAR- ZAPALNICZKA
10A RADIO- RADIO
10A DEF RELAY- ???
10A (EPS)- ODCIęCIE WSPOMAGANIA KIEROWNICY
10A TURN- ???
10A GAUGE- ???
10A HORN- KIERUNKOWSKAZY???
15A WIPER- WYCIERACZKI
10A (HEATED SEAT)- PODGRZEWANIE SIEDZENIA
10A (4A/T)- ???
15A (DOOR LOOCKS)- CENTRALNY ZAMEK
10A ROOM, CLOCK- OśWIETLENIE WNęTRZA I ZEGAR
10A BACK- śWIATłO COFANIA
10A STOP- śWIATłA STOPU
30A HEATER- DMUCHAWA
20A (SUN ROOF)- SZYBERDACH
20A DEFOGGER- OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
20A (ECS)- ELEKTROHYDRAULICZNE ZAWIESZENIE
OK I JESZCZE TE SPOD MASKI
OKRąGłE
A/C- SZTUK 2- ???
(ECS)- TO JUż WIEMY
RAD FAN- ???
TAIL LAMP- TYLNE śWIATłA??
DWA DUżE PROSTOKąTNE
AUTO CHOKE (ALT)- ???
H/LAMP- ???
TERAZ MNIEJSZE PROSTOKąTNE
30A(20A) CMH(MPI)- ???
40A LAMP- śWIATłA ale wszystkie??
30A RAD FAN- ???
30A IGN- ???
30A (P/W)- ???
40A (ECS)- BYłO
I ZNOWU ZWYKłE
10A (A/C)- ???
15A (ECS)- WIADOMO
10A HI BEAM- ??
10A TAIL L- śWIATłO LEWE TYł???
10A TAIL R- śWIATłO PRAWE TYł??
10A HAZARD- śWIATłA AWARYJNE
15A (COND FAN)- ??
To by było cyba na tyle..W miejsca znaków "?" proszę wpisywać prawidłowe odp.
[ Dodano: 18-12-2006, 22:58 ]
ECS- ELEKTROPNEUMATYCZNE oczywiście a nie HYDRAULICZNE jak wpisałem wyżej..
Anonymous - 19-12-2006, 22:55
Powiem Ci tak miałem zepsuty centralny zamek od pasażera nie działa długi czas robierałem czysciłem styki smarowałem silniczek ogólnie robiłem co mogłem żeby było lepiej ale nic paru mech-elektryków zwiedziłem aż wkońcu brat rozebrał silniczek bo w środku była masa syfu wyczyścił złożył i zameczek śmiga jak trzeba, teraz ma mi poczyścić silniczek od szyby tylko nie wiem jak wyjąć go bo te linki go trzymają .
tomusn - 20-12-2006, 00:27
bady napisał/a: | A więc zaczne od tych w kokpicie: |
15A CIGAR- ZAPALNICZKA
10A RADIO- RADIO
10A DEF RELAY- ???
10A (EPS)- ODCIęCIE WSPOMAGANIA KIEROWNICY
10A TURN- Kierunkowkaz
10A GAUGE- zegary
10A HORN- Klakson
15A WIPER- WYCIERACZKI
10A (HEATED SEAT)- PODGRZEWANIE SIEDZENIA
10A (4A/T)- automat
15A (DOOR LOOCKS)- CENTRALNY ZAMEK
10A ROOM, CLOCK- OśWIETLENIE WNęTRZA I ZEGAR
10A BACK- śWIATłO COFANIA
10A STOP- śWIATłA STOPU
30A HEATER- DMUCHAWA
20A (SUN ROOF)- SZYBERDACH
20A DEFOGGER- OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY
20A (ECS)- ELEKTROHYDRAULICZNE ZAWIESZENIE
OK I JESZCZE TE SPOD MASKI
OKRąGłE
A/C- SZTUK 2- Clima?
(ECS)- TO JUż WIEMY
RAD FAN- radiator fan - wentylator chłodnicy
TAIL LAMP- TYLNE śWIATłA??
DWA DUżE PROSTOKąTNE
AUTO CHOKE (ALT)- ???
H/LAMP- ???
TERAZ MNIEJSZE PROSTOKąTNE
30A(20A) CMH(MPI)- ???
40A LAMP- śWIATłA ale wszystkie??
30A RAD FAN- went chłod
30A IGN- ignition - zapłon
30A (P/W)- ???
40A (ECS)- BYłO
I ZNOWU ZWYKłE
10A (A/C)- Clima
15A (ECS)- WIADOMO
10A HI BEAM- chyba długie
10A TAIL L- śWIATłO LEWE TYł???
10A TAIL R- śWIATłO PRAWE TYł??
10A HAZARD- śWIATłA AWARYJNE
15A (COND FAN)- ??
Anonymous - 20-12-2006, 00:44
Domniemam,ze czyszczac ten przelacznik sprawdziles jego poprawne dzialanie i kable don dochodzace?Pozostalo sprawdzic wszystkie "przejscia" no i czy jest prad na "sterownikach" tylnych szyb? Wiem,wiem tez nie lubie sie z tym bawic.
Anonymous - 20-12-2006, 17:29
Tomek dzieki za rozpiske.A wracając do el szyb to mysle, że problem zaczął sie kiedy grzebałem przy centralnym od kierowcy- chociaż nie wiem czy to może miec jakis związek.Centralny rozbierałem bo nie otwierał pozostałych dzwi jednak otwierając od strony kierowcy działa bez zarzutu.Rozbierałem go kilka razy i po czyszczeniach i smarowaniach raz otwierał wszystkie dzwi trzy razy nie.Postanowiłem wiecej nie tracic czasu i przy najbliższej okazji zainwestujwe w nowy siłownik-koszt 10-15zł.
Dominik co prawda nie sprawdzałem kontrolką czy jest prąd z tyłu ale kiedy odłączałem każdy przycisk od szyb po kolei to nie dzialały nawet z panely kierowcy także przejście chyba musi być..jednak sprawdze jeszcze wszystko kontrolką.
Jadz co do szyb to proponuje Ci tylko przesmarować wszystkie prowadnicy od szyb.To tylko chwila roboty.Właśnie robiłem tak ze wszystkimi szybami bo dwie od połowy to musiałem ręką zamykać -teraz śmigają jak nówki.
[ Dodano: 20-12-2006, 17:37 ]
"...otwierając od strony kierowcy..."- oczywiście chodziło mi o strone od pasażera.
kamilek - 20-12-2006, 22:18
Szyby działają z przełącznika kierowcy, czyli prąd w nich jest. Wszystkie kable ,styki, siłowniki itd. sprawne. To musi być wina przełącznika!!! To, że go przeczyściłeś, to nie znaczy, że jest sprawny. Rozbierz go jeszcze raz i obejrzyj, czy wszędzie tu, gdzie przechodzi prąd, jest styk.
Ewentualnie może to być wina jakiegoś kabla "odchodzącego" od przełącznika ustawionego w pozycję "normal".
Zrób przełącznik i pooglądaj kable. Wciśnij przycisk od opuszczania jakiejkolwiek szyby na przełączniku u kierowcy, trzymaj go wciśniętego i poruszaj kablami. Może któryś ma przerwę i nie styka.
Anonymous - 09-01-2007, 13:17
No i wszystko sie już wyjaśniło. Przyczyną były pęknięte trzy kable w zgięciu( w gumie) pomiędzy drzwiamia a karoserią.A wykryłem to usuwając inną usterke- podświetlenie drzwi.Myślałem, że jest przepalona żarówka a okazało sie, że tam w ogóle prąd nie dochodzi.I tak po nitce do kłębka, wyciągnąłem drzwi i usterka zaraz rzuciła się w oczy.Teraz działa wszystko; szyby, centralny zamek(dwa czy trzy razy wyciągany w celu naprawy ) i podświetlenie drzwi..
Teraz zabieram sie za usuwanie kolejnych usterek...
|
|
|