To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - regulacja zwiechy-tył Carisma

Anonymous - 25-06-2012, 21:16
Temat postu: regulacja zwiechy-tył Carisma
Witam kolegów, krótkie pytanie jakie kąty i czym reguluje w naszych bolidach w tylnym zawieszeniu, otrzymałem informację, że zbieżność i kąt pochylenia, tylko ja widzę tylko u siebie dwie śruby mimośrodowe do regulacji pochylenia(dolny wahacz poprzeczny)....to czym reguluje się zbieżność...tymi samymi śrubami? . W komplecie do naszych zawieszeń w necie występują 4szt takich śrub. Rozgryzał ktoś już ten temat.
Jaro1974 - 25-06-2012, 21:24

carisma1, krótkimi dolnymi wahaczami ustawiasz zbieżność a długimi dolnymi do których przymocowany jest amor regulujesz kąt pochyłu koła.

[ Dodano: 25-06-2012, 21:28 ]
A dodam jeszcze bo mi się przypomniało: reguluje się śrubami i podkładkami które znajdują się w specjalnych gniazdach jak już może zauważyłeś.

ahalek23 - 25-06-2012, 21:46

Jak się dobrze przypatrzysz to masz regulację stojąc z boku przy ściągniętym kole w połowie wahacza wleczonego między bębnem tarczą a mocowaniem do budy po 2 śruby na stronę powodzenia w rozkręcaniu
Anonymous - 25-06-2012, 22:05

...dzięki, to by się zgadzało że reguluje się kąt pochylenia oraz zbieżność, tylko że nie widzę regulacji zbieżności, w dolnych wahaczach poprzecznych widac jak na dłoni śruby mimośrodowe do regulacji pochylenia ale tej regulacji zbiezności nie zauważyłem, muszę w takim razie zdjąć koło i popatrzeć.....dwie śruby na strone powiadasz we wleczonym?
Jaro1974 - 25-06-2012, 22:20

ahalek23, chyba źle coś zauważył. Na tym krótkim wahaczu masz jedną normalną tulejkę a po drugiej stronie jest tulejka w kształcie cukierka i oba jest na dwie śruby. Ten tzw. cukierek mocowany jest od strony wahacza a drugi koniec do karoserii i tam się reguluje podkładkami. Natomiast kąt reguluje się przy sankach, a w tym wahaczu są normalne tulejki. Ja jestem właśnie na bieżąco ponieważ wymieniałem poprzeczne wahacze u siebie.
Anonymous - 25-06-2012, 22:58

no to teraz nie bardzo rozumiem, jedno jest pewno przy wahaczach poprzecznych dolnych( te na których siedza amory) są śruby mimośrodowe którymi regulujemy kąt pochylenia, czy sa oprócztych śrub jeszcze takie mimośrodowe? bo w necie w komplecie jest 4szt.

,,Ten tzw. cukierek mocowany jest od strony wahacza a drugi koniec do karoserii i tam się reguluje podkładkami" nie bardzo kumam, tzn regulacja jest podkładkami? tzn dokładamy lub odejmujemy ilość podkładek?

Jaro1974 - 25-06-2012, 22:59

carisma1, tu masz zdjęcie zawieszenia tylnego:


Zaznaczyłem ci którymi wahaczami regulujesz co.

[ Dodano: 25-06-2012, 23:01 ]
Zbieżność ustawiasz w ten sam sposób jak kąt :wink:

Anonymous - 26-06-2012, 07:22

dzięki, zmylił mnie zwrot że reguluje podkładkami.....nie mogłem znaleźć tych dwóch pozostałych śrub mimośrodowych, zabrałem się za to bo ścięło mi bardzo od wewnątrz opony, oddałem auto do speca od geometrii a o mi zapodaje, że musze wymienić tuleję w poprzecznym dolnym bo brakuje mu regulacji kąta bo śruba nie obraca się dookoła i pewnym momencie odbija, i wciskał mi że cała regulacja kątów jest tylką właśnie tymi dwoma śrubami przy poprzecznych dolnym ...a tutaj niespodzianka czyli sa jeszcze dwie dodatkowe, nie wiem czy jest sens wymieniać tę śrubę z tuleją bo może jak ruszy żbieżność to i zakres śruby od pochylenia wystarczy....sorki, że tak dużo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group