To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] problem z odpaleniem gdy się dobrze rozgrzeje

dzidzius1 - 27-06-2012, 22:53
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] problem z odpaleniem gdy się dobrze rozgrzeje
witam mam taki problem w swojej carismie powiem że jest to 1.8 gdi 16v. gdy go odpalam jest wszystko ok pojeżdzę ze trzy godziny i gaszę ją. póżniej już nie mogę odpalić muszę czekać z pół godziny i znów normalnie zapala. tak jakby coś się grzało i wyłanczał jakiś czujnik a gdy trochę ostygnie pali normalnie. na żadnym komputerze nic nie chce wyjść. może ktoś mi podpowie może miał ktoś podobny przypadek a może jakaś rada do dobrego mechanika w warszawie który zna takie samochody
Krzyzak - 27-06-2012, 23:05

czujnik wałka rozrządu tak wstępnie
zapytaj wichura1 - on ostatnio przerabiał ten temat

wichura1 - 28-06-2012, 08:46

Sprawdź błędy sam, jeżeli nie byłeś w ASO Mitsubishi, w innym serwisie mogli tego nie odczytać. OBD Mitsubishi do 2001 roku jest dość nietypowe bo to JOBDII. Znajdź gniazdo OBD (u mnie jest na ściance koło prawej nogi kierowcy), połącz (przy wyłączonej stacyjce) styk 1 i 4 np: spinaczem, następnie przekręć stacyjkę w pozycję ON (bez odpalania). Powinny zacząć mrugać kontrolki ABS i CHECK ENGINE. Sekwencję odczytuje się prosto najpierw mruga dziesiątki kontrolka zapala się na około 1sekundę, potem jedności około 0,5 sekundy, przerwa następny błąd (jeżeli jest), przerwa 2 sekundy i sekwencja idzie od nowa. Czyli np: błąd 53 i 24 : 5 długich mrugnięć, 3 krótkie, przerwa sekundę, 2 długie mrugnięcia, 4 krótkie, przerwa 2 sekundy i od nowa... Jeżeli mruga jednostajnie (0,5 sekundy świeci, 0,5 sekundy gaśnie) błędów nie ma. Po odczytaniu błędów wyłącz stacyjkę wyjmij spinacz, a w poniższym wątku odczytaj kody błędów. Ja miałem problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu i po nagrzaniu, też robił problemy, "check engine" się zaświecał w momencie błędu, gdy błąd znikał samochód odpalał "check engine" gasł, ale komputer (ECU) go pamiętał, aż do momentu odłączenia akumulatora.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

dzidzius1 - 03-07-2012, 10:37

to dziwne zjawisko jak narazie to nigdzie nic nie wychodzi i nikt nie daje sobie rady z tym.

[ Dodano: 03-07-2012, 11:23 ]
a może jest jakiś magik i powie mi jakie czujniki występują w takiej cari oprócz położenia wałka rozrządu i wału korbowego?

wichura1 - 03-07-2012, 13:21

Odczytałeś błędy? Jeżeli nie to spotkaj się z Mitsumaniakiem, który ci w tym pomoże, albo zgłoś się do ASO. Jeżeli nie postępujesz zgodnie ze wskazówkami, zdalnie nikt ci nie jest w stanie pomóc. Osprzęt silnika jest w service manualu, do ściągnięcia w dziale download, oraz w CAPS-ie na stronie: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2.mycat
Bartek - 03-07-2012, 13:35

Czujniki wału i wałka sprawne, jedno co niepokoi to bardzo niskie ciśnienie paliwa w czasie kręcenia (10 bar) i na jałowym biegu (42 bar)
dzidzius1 - 03-07-2012, 14:02

byłem w ASO a teraz pomagają mi mitsumaniaki. w ASO nic nie wyszło zaproponowali mi to samo co mitsumaniaki sprawdzanie wszystkiego po kolei
wichura1 - 03-07-2012, 15:13

Ostatnio ktoś miał problem z pompą WC. Winny był oring w regulatorze pompy WC. http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=420 (piąty post od góry)

oring oznaczony na zdjęciu a:



Bartek - 03-07-2012, 17:32

Hehe wymieniałem ten O-ring w innej pompie - tam odczyty ciśnienia były na poziomie 10-12 bar ale o dziwo auto jechało prawie normalnie ;)
wichura1 - 03-07-2012, 20:14

Ten regulator ponoć się zapieka i chłopaki polerują gładzie, żeby działał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group