Carisma - Techniczne - demontaż skrzyni biegów
wloski - 29-06-2012, 00:20 Temat postu: demontaż skrzyni biegów Panowie może ktoś wie jak zabrać sie do zdjęcia skrzyni biegów co trzeba odkręcić żeby ją wyjąc bez problemu ,wiem ze półosie trzeba zdemontować tylko nie wiem jak ,proszę o pomocą jet to DID
scoratir - 29-06-2012, 01:29
Z którego roku jest ta carisma? Trzeba poodpinać wszystkie przewody idące do skrzyni, pościągać wszystko co jest ponad skrzynią i odkręcać śruby po kolei przy silniku. Półosie mogą być przykręcane do obudowy skrzyni, mogą być na kołkach rozporowych, albo też po prostu zatrzaśnięte w skrzyni bez jakiegoś zabezpieczenia.
Pytam o rok bo w carismach DID montowane były dwa typy skrzyń biegów. We wcześniejszych latach francuskie, a później (od 2001 albo 2002 roku) najprawdopodobniej japońskie (na linki, więc wydaje mi się że już nie francuskie). Takie skrzynie przynajmniej widziałem w dwóch carismach DID.
wloski - 29-06-2012, 06:24
jest to carisma z 2003 roku 102 koniki ,a jak są tam te linki to czy przy wyjęciu skrzyni muszę je po odpinać? ,żeby zeszła no chyba że mówisz o linkach do zmiany biegów to normalne i dodam jeszcze ,ze ja nie chce rozbierać skrzyni ja ją che porostu wyjąć żeby dostać się do sprzęgła
scoratir - 29-06-2012, 23:33
Generalnie musisz odpiąć wszystko co jest podpięte do skrzyni, silnik podwiesić na czymś, a później odkręcać śruby mocujące skrzynie. Trzeba odkręcić poduszki od skrzyni (prawdopodobnie 3 sztuki).
wloski - 30-06-2012, 16:14
to to wiem ze wszystko trzeba odpiąć ,a może ktoś życzliwy powie czy łatwiej jest wyjąc półoś z przegubu czy łatwiej będzie odkręcić cały przegub z półosią ,,mówie o przegubach przy kole ,zamierzam zdjąć całą skrzynie z półosiami
misibiczi - 03-07-2012, 21:33
Moim zdaniem łatwiej zdecydowanie wyjąć cały przegub z półosią. Odpinanie przegubu zewnętrznego, zwłaszcza gdy półoś siedzi jeszcze w skrzyni jest niewygodne. A tak, po prostu odkręcasz nakrętkę piasty, potem odkręcasz dwie śruby mocujące zwrotnicę do amortyzatora i następnie odchylasz zwrotnicę. Wtedy masz już dostęp do całej półosi.
i9i - 03-07-2012, 21:46
Zawsze możesz wypiąć Macphersona ze sworznia i końcówki drążka, szarpnąć za przegub wewnętrzny i wyskoczy ze skrzyni, owiniesz szmatką i podwiesisz. Przy skrzyni nie będą dyndać i będzie pretekst do wymiany oleju i uszczelniaczy przy okazji.
|
|
|