Carisma - Techniczne - [Carisma] Blokowanie się hamulca
cwaniak - 04-07-2012, 10:34 Temat postu: [Carisma] Blokowanie się hamulca Po wymianie klocków z przodu co jakiś czas blokuje mi się hamulec. Tz pedał hamulca staje się bardzo twardy i odczuwam hamowanie przednimi kolami. Samochód strasznie długo się rozpędza a jak wrzucę na luz to zaczyna hamować Objaw ten występuje co jakiś czas Miesiąc temu wymieniłem klocki z przodu. Co moze byc przyczyna tego
ahalek23 - 04-07-2012, 11:13
Sprawdzić drożność przewodów elastycznych czy nie hamuje w momęcie gdy jedziesz
po łuku ?
Sprawdzić czy klocki w jarzmie swobodnie się przesuwają
Sprawdzić powierzchnie tłoczka czy nie ma wżerów i czy gumka szczelnie przylega do tłoczka jeśli suche nasmarować (tylko smary wysokotemperaturowe)
Sprawdzić czy trzpienie w jarzmie wsuwają się i wysuwają swobodnie bez użycia większej siły jeśli jest konieczność wymienić gumki
Jeśli te warunki są spełnione a usterka występuje to wymienić płyn hamulcowy (w praktyce wymienia się go co dwa lata ) odpowietrzyć
cwaniak - 04-07-2012, 12:25
ahalek23 napisał/a: | Sprawdzić drożność przewodów elastycznych czy nie hamuje w momęcie gdy jedziesz
po łuku ? |
Blokuje sie na prostych odcinkach
ahalek23 napisał/a: | Sprawdzić powierzchnie tłoczka czy nie ma wżerów i czy gumka szczelnie przylega do tłoczka jeśli suche nasmarować (tylko smary wysokotemperaturowe) |
Z tego co mi wiadomo to płyn hamulcowy jest odpowiedzialny za smarowanie tłoczka
Dobra ide kombinowac
[ Dodano: 04-07-2012, 15:28 ]
ahalek23 napisał/a: | Sprawdzić czy klocki w jarzmie swobodnie się przesuwają |
Tak swobodnie się przesuwają
ahalek23 napisał/a: | Sprawdzić czy trzpienie w jarzmie wsuwają się i wysuwają swobodnie bez użycia większej siły jeśli jest konieczność wymienić gumki |
Tutaj tez wszystko gra
Wyczyściłem wszystko szczotką drucianą spryskałem wu dekiem odczekałem i jeszcze raz wyczyściłem. Prawdopodobnie coś blokowało klocki i mam nadzieje ze po tym zabiegu już nie będę miał problemu z hamulcami
Chyba ze ktoś ma inne pomysły
plecho1 - 04-07-2012, 23:09
Ja stawiam na niedrożne przewody lub blokujące się tłoczki zacisków. Płyn smaruje tłoczki od wewnątrz a od zewnątrz tłoczek osłania uszczelniacz który, jeśli się uszkodzi, przepuszcza wilgoć i kurz przez co rdzewieje część tłoczka i pewna część powierzchni tulei zacisku co powoduje blokowanie się zacisku.
Czasem takie problemy może powodować też zużyta pompa hamulcowa lub skorodowane serwo.
ahalek23 - 04-07-2012, 23:22
Daj znać czy sprawa się wyjaśniła a mam nadzieje że tak Pozdrawiam
cwaniak - 05-07-2012, 00:54
plecho1 napisał/a: | Płyn smaruje tłoczki od wewnątrz a od zewnątrz tłoczek osłania uszczelniacz który, jeśli się uszkodzi, przepuszcza wilgoć i kurz przez co rdzewieje część tłoczka i pewna część powierzchni tulei zacisku co powoduje blokowanie się zacisku. |
Tak jak wcześniej napisałem wszystkie gumy jak i tłoczki są ok. Raczej był problem z klockami, musiałem przy wymianie źle coś wyczyścić. Jutro trochę będę śmigał po mieście i dam znać czy samo czyszczenie pomogło
ahalek23 - 05-07-2012, 14:34
No to czekamy na relacje z jazdy Pozdrawiam
cwaniak - 06-07-2012, 16:17
Chyba już będzie wszystko w porządku. Wczoraj i dziś troszkę km nabiłem po mieście i ani razu się nie zblokowały. Tylko tak jakby pedał hamulca wysoko bierze i jest twardszy. Ale jeszcze 1 miesiąc i Cari zmienia właściciela
|
|
|