To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Blokowanie się hamulca

cwaniak - 04-07-2012, 10:34
Temat postu: [Carisma] Blokowanie się hamulca
Po wymianie klocków z przodu co jakiś czas blokuje mi się hamulec. Tz pedał hamulca staje się bardzo twardy i odczuwam hamowanie przednimi kolami. Samochód strasznie długo się rozpędza a jak wrzucę na luz to zaczyna hamować Objaw ten występuje co jakiś czas Miesiąc temu wymieniłem klocki z przodu. Co moze byc przyczyna tego
ahalek23 - 04-07-2012, 11:13

Sprawdzić drożność przewodów elastycznych czy nie hamuje w momęcie gdy jedziesz
po łuku ?
Sprawdzić czy klocki w jarzmie swobodnie się przesuwają
Sprawdzić powierzchnie tłoczka czy nie ma wżerów i czy gumka szczelnie przylega do tłoczka jeśli suche nasmarować (tylko smary wysokotemperaturowe)
Sprawdzić czy trzpienie w jarzmie wsuwają się i wysuwają swobodnie bez użycia większej siły jeśli jest konieczność wymienić gumki

Jeśli te warunki są spełnione a usterka występuje to wymienić płyn hamulcowy (w praktyce wymienia się go co dwa lata ) odpowietrzyć

cwaniak - 04-07-2012, 12:25

ahalek23 napisał/a:
Sprawdzić drożność przewodów elastycznych czy nie hamuje w momęcie gdy jedziesz
po łuku ?

Blokuje sie na prostych odcinkach

ahalek23 napisał/a:
Sprawdzić powierzchnie tłoczka czy nie ma wżerów i czy gumka szczelnie przylega do tłoczka jeśli suche nasmarować (tylko smary wysokotemperaturowe)

Z tego co mi wiadomo to płyn hamulcowy jest odpowiedzialny za smarowanie tłoczka

Dobra ide kombinowac

[ Dodano: 04-07-2012, 15:28 ]
ahalek23 napisał/a:
Sprawdzić czy klocki w jarzmie swobodnie się przesuwają


Tak swobodnie się przesuwają

ahalek23 napisał/a:
Sprawdzić czy trzpienie w jarzmie wsuwają się i wysuwają swobodnie bez użycia większej siły jeśli jest konieczność wymienić gumki


Tutaj tez wszystko gra

Wyczyściłem wszystko szczotką drucianą spryskałem wu dekiem odczekałem i jeszcze raz wyczyściłem. Prawdopodobnie coś blokowało klocki i mam nadzieje ze po tym zabiegu już nie będę miał problemu z hamulcami

Chyba ze ktoś ma inne pomysły

plecho1 - 04-07-2012, 23:09

Ja stawiam na niedrożne przewody lub blokujące się tłoczki zacisków. Płyn smaruje tłoczki od wewnątrz a od zewnątrz tłoczek osłania uszczelniacz który, jeśli się uszkodzi, przepuszcza wilgoć i kurz przez co rdzewieje część tłoczka i pewna część powierzchni tulei zacisku co powoduje blokowanie się zacisku.
Czasem takie problemy może powodować też zużyta pompa hamulcowa lub skorodowane serwo.

ahalek23 - 04-07-2012, 23:22

Daj znać czy sprawa się wyjaśniła a mam nadzieje że tak Pozdrawiam
cwaniak - 05-07-2012, 00:54

plecho1 napisał/a:
Płyn smaruje tłoczki od wewnątrz a od zewnątrz tłoczek osłania uszczelniacz który, jeśli się uszkodzi, przepuszcza wilgoć i kurz przez co rdzewieje część tłoczka i pewna część powierzchni tulei zacisku co powoduje blokowanie się zacisku.


Tak jak wcześniej napisałem wszystkie gumy jak i tłoczki są ok. Raczej był problem z klockami, musiałem przy wymianie źle coś wyczyścić. Jutro trochę będę śmigał po mieście i dam znać czy samo czyszczenie pomogło

ahalek23 - 05-07-2012, 14:34

No to czekamy na relacje z jazdy Pozdrawiam
cwaniak - 06-07-2012, 16:17

Chyba już będzie wszystko w porządku. Wczoraj i dziś troszkę km nabiłem po mieście i ani razu się nie zblokowały. Tylko tak jakby pedał hamulca wysoko bierze i jest twardszy. Ale jeszcze 1 miesiąc i Cari zmienia właściciela


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group