To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Kilka zagadek technicznych (Aku/Alternator, Zawies

sqza - 08-07-2012, 00:36
Temat postu: [MSS 1.3] Kilka zagadek technicznych (Aku/Alternator, Zawies
Witam,

W dniu dzisiejszym spotkała mnie przykra niespodzianka ze strony mojego Miśka. Nie chciał mnie wpuścić do środka - centralny padł. Jako, że poprzedniej zimy miałem już podobną nieprzyjemną niespodziankę - wiedziałem, że problemem jest akumulator.

Miśka odpaliłem na kablach ale po krótkim ładowaniu pasł na zakręcie - na szczęści odpalił.

Podjechałem do mechanika aby sprawdzić akumulator i ładowanie.
Ładowanie - 13,21 - mechanik stwierdził, że jest problem z alternatorem bo powinno być 14.
Akumulator - dobry do ładowania.

Czy faktycznie problem jest z alternatorem czy może to jednak mój leciwy akumulator jest tu problemem?


Drugi problem to od jakiś 2/3 tygodni przy skręcie kierownicy 45stopni w prawo słychać stuki w okolicach przedniego lewego koła. W zeszłym roku wymieniałem wahacz ale po stronie prawej i zastanawiam się czy to może być to samo czy może jakieś łożysko lub coś z amorkiem/mc personem.

Będę wdzięczny za Wasze opinie na ten temat.

Bizi78 - 08-07-2012, 08:45

sqza, co do drugiego, to może być łożysko amortyzatora :? .
Najlepiej posadź kogoś za kółkiem i niech kręci kierą prawo lewo a ty nasłuchuj.

RaVciO - 08-07-2012, 19:28

Nie wiem jakiego rodzaju stuki, ale to może być górne mocowanie mcphersona, jeśli jest to takie ciche "terkotanie" to może być przegub - sprawdź czy guma na przegubie jest ok.


Jeśli sam nie masz możliwości zdiagnozować sobie tego problemu, to tanim sposobem jest podjechać na jakąś dobrą stację diagnostyczną na szarpaki i za 10-20zł powiedzą ci co jest nie tak.

plecho1 - 08-07-2012, 19:45

Jeśli chodzi o słabe ładowanie, to sprawdź najpierw połączenia grubych przewodów po między akumulatorem a silnikiem i karoserią. Najczęściej są problemy z zanieczyszczonymi klemami lub z połączeniem głównych mas.
Jeśli był by problemy z alternatorem, to najprawdopodobniej po dodaniu gazu ładowanie by wzrastało lub na wolnych obrotach delikatnie paliła by się kontrolka ładowania.

sqza - 08-07-2012, 20:47

Dzięki wszystkim za odpowiedzi

RaVciO napisał/a:
Nie wiem jakiego rodzaju stuki, ale to może być górne mocowanie mcphersona, jeśli jest to takie ciche "terkotanie" to może być przegub - sprawdź czy guma na przegubie jest ok.


Jeśli sam nie masz możliwości zdiagnozować sobie tego problemu, to tanim sposobem jest podjechać na jakąś dobrą stację diagnostyczną na szarpaki i za 10-20zł powiedzą ci co jest nie tak.


Stukanie to występuje na nierównościach i co ciekawe gdy skręcam w prawą stronę. Przy skręcie w lewą jakoś nie zaobserwowałem. Nie jest to terkotanie tylko jak by to nazwać takie głucho-stuki takie przytłumione.

plecho1 napisał/a:
Jeśli chodzi o słabe ładowanie, to sprawdź najpierw połączenia grubych przewodów po między akumulatorem a silnikiem i karoserią. Najczęściej są problemy z zanieczyszczonymi klemami lub z połączeniem głównych mas.
Jeśli był by problemy z alternatorem, to najprawdopodobniej po dodaniu gazu ładowanie by wzrastało lub na wolnych obrotach delikatnie paliła by się kontrolka ładowania.


Kontrolka ładowania zapaliła się tyko jak mi zgasł na zakręcie ale dosłownie tak mignęła. Nie zaobserwowałem lekkiego świecenia. Nie testowałem z dodawaniem gazu ale bez miernika to lipa. Mam co prawda multimetr ale obawiam się, że może nie wytrzymać to jakaś chińszczyzna.

Jak jeszcze można stwierdzić problem z łożyskiem mc persona ? to będzie tam w górnej części pod tym dekielkiem czarnym ??

RaVciO - 08-07-2012, 20:53

Cytat:
Jak jeszcze można stwierdzić problem z łożyskiem mc persona ? to będzie tam w górnej części pod tym dekielkiem czarnym ??


Tak, to jest właśnie mocowanie, w jednych MSSach mocowanie jest zintegrowane z łożyskiem, a w innych są to dwie osobne części.

plecho1 - 08-07-2012, 20:59

Aby potwierdzić bądź wykluczyć problem z alternatorem najlepiej sprawdzić ładowanie bezpośrednio na wyjściu z alternatora. Jeśli tam napięcie będzie właściwe a na akumulatorze takie jak podałeś wcześniej, to na pewno nie łączą przewody a jeśli będzie podobnie niskie, to wina alternatora.
sqza - 09-07-2012, 09:45

plecho1 napisał/a:
Aby potwierdzić bądź wykluczyć problem z alternatorem najlepiej sprawdzić ładowanie bezpośrednio na wyjściu z alternatora. Jeśli tam napięcie będzie właściwe a na akumulatorze takie jak podałeś wcześniej, to na pewno nie łączą przewody a jeśli będzie podobnie niskie, to wina alternatora.


Dziś jeszcze raz zaglądnąłem do tego Alternatora. Odpaliłem miśka i przy pomocy multimetru zmierzyłem napięcie - było 14,25 / 14,27. Nie wiem jak to możliwe, że w sobotę u mechanika było 13,21:/

A napięcie na Akumulatorze bez uruchomionego silnika miałem 12,17.

EDIT!!!

Właśnie wróciłem z firmy zajmującej się Akumulatorami.
Diagnoza:
* akumulator trzyma napięcie jest niedoładowany,
* ładowanie przy włączonych światłach: 13,8V na akumulatorze i 14,3 bezpośrednio na alternatorze,
* problem z ładowaniem a raczej doładowywaniem akumulatora wynika z tego, że jeżdżę raczej po mieście i na krótkich odcinkach i akumulator nie daje rady się naładować,

Rozwiązanie:
* podpiąć aku pod prostowink na 10/12h i jeździć dalej,
* dodatkowy przewód z alternatora do + na aku w celu uzyskania pełnego napięcia na akumulatorze,

[ Dodano: 09-07-2012, 11:44 ]
RaVciO napisał/a:
Cytat:
Jak jeszcze można stwierdzić problem z łożyskiem mc persona ? to będzie tam w górnej części pod tym dekielkiem czarnym ??


Tak, to jest właśnie mocowanie, w jednych MSSach mocowanie jest zintegrowane z łożyskiem, a w innych są to dwie osobne części.


Z tego co zaobserwowałem to przy kręceniu kierownicą w miejscu nie słychać raczej stukania, objaw jest w czasie jazdy i co dziwne jak się skręca w prawą stronę. Czyli stawiacie na to łożysko mc persona ? Czy to może jednak wahacz lub łożysko koła ???

RaVciO - 09-07-2012, 17:14

Łożysko w kole z prawej strony zazwyczaj daje o sobie znać przy skręcie w lewo.

A co do stukania, to u mnie przy mocowaniu mcphersona jak stukało (także na prostej) to odwiedziłem 2 warsztaty i nic nie usłyszeli na podnośniku i dopiero na stacji diagnostycznej na szarpakach wyszło co jest.

plecho1 - 09-07-2012, 23:44

Jeśli jest taka różnica to nie łączy jakieś połączenie masy lub plusa. Rozkręć i przeczyść wszystkie połączenia a na pewno się poprawi. Miałem tak w aucie teścia, skorodowało połączenie masy z silnikiem i z tego powodu aku był ciągle niedoładowany.
sqza - 10-07-2012, 08:39

RaVciO napisał/a:
Łożysko w kole z prawej strony zazwyczaj daje o sobie znać przy skręcie w lewo.

A co do stukania, to u mnie przy mocowaniu mcphersona jak stukało (także na prostej) to odwiedziłem 2 warsztaty i nic nie usłyszeli na podnośniku i dopiero na stacji diagnostycznej na szarpakach wyszło co jest.


Generalnie problem jest w lewym kole gdy skręcam w prawo.

Dziś podjechałem na stację diagnostyczną na szarpaki i w sumie nic nie wyszło. Sprawdzali wszystko w przednim zawieszeniu, wahacze, sworznie, łączniki itd wszystko gra. Mówiłem, ze wyczytałem o problemach z łożyskiem w mc personie to też sprawdzali i nic niepokojącego nie zauważyli. Pytałem czy jest z tym sens jechać na warsztat powiedzieli żeby sobie odpuścić. Pewnie z czasem się problem ujawni i będzie wiadomo co jest problemem.

W sumie jak po tych szarpakach jechałem po bruku to nawet przy skręcaniu w prawo nie było nic słychać ??? Może się naprawiło ????

[ Dodano: 10-07-2012, 08:44 ]
plecho1 napisał/a:
Jeśli jest taka różnica to nie łączy jakieś połączenie masy lub plusa. Rozkręć i przeczyść wszystkie połączenia a na pewno się poprawi. Miałem tak w aucie teścia, skorodowało połączenie masy z silnikiem i z tego powodu aku był ciągle niedoładowany.


Wczoraj akumulator podłączyłem pod prostownik no i działa. Pewnie jak problem się ponowi to zrobię tak jak mówisz. W sumie to jak wyjąłem akumulator to tam pod akumulatorem było połączenie z karoserią i faktycznie było to trochę skorodowane ale nie jakoś tragicznie.

Będę pamiętał o Twojej radzie.

zet-em - 10-07-2012, 11:42

Podłączę się do tematu z pytaniem - podczas zmiany biegów z 1 na 2 lub 2 na 3 słyszę krótkotrwały stukot, coś mi się wydaję, że to któraś półośka ale która?
Nie zauważyłem tego objawu przy skrętach w lewo czy prawo, aha...przy prędkości powyżej 120 km/h zaczynam odczuwać wibrację kierownicy.
Jaki powód Waszym zdaniem tych objawów?

RaVciO - 10-07-2012, 21:08

Skoro nic nie znaleźli, a teraz sam piszesz, że nic nie stuka, to ja bym się nie przejmował i wrócił do tematu jak stukanie powróci.
Ile kosztowało Cię to badanie na szarpakach?

plecho1 - 10-07-2012, 22:18

Teść ładował akumulator co kilka dni miesiąc czasu a że był stary, to myślał, że to jego wina. Wymienił na nowy i po pewnym czasie sytuacja zaczęła się powtarzać więc zmierzyłem ładowanie i okazało się, że jest trochę powyżej 13V a na alternatorze ok. Przewody i połączenia wyglądały nie najgorzej ale po rozkręceniu okazało się, że jaednak dobrze nie łączy.
SiMa - 10-07-2012, 23:49

U mnie też zaczęło odzywać się łozysko mcphersona (jakieś 4 miesiące temu) przy odkręcaniu kołami z maksymalnego skrętu. Jeden mechanik nic nie wykrył, drugi stwierdził, żeby poczekać, aż faktycznie wyjdzie na jaw..., także czekam, bo póki co, te głuche puknięcia zdarzają się faktycznie rzadko :) .

zet-em napisał/a:
przy prędkości powyżej 120 km/h zaczynam odczuwać wibrację kierownicy.


Obstawiałbym przeguby - wewnętrzne lub zewnętrzne - ale to niech zweryfikują inni.
Rozumiem, że te dźwięki przy wciśniętym sprzęgle i ruchach lewarkiem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group