Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Kilka zagadek technicznych (Aku/Alternator, Zawies
sqza - 08-07-2012, 00:36 Temat postu: [MSS 1.3] Kilka zagadek technicznych (Aku/Alternator, Zawies Witam,
W dniu dzisiejszym spotkała mnie przykra niespodzianka ze strony mojego Miśka. Nie chciał mnie wpuścić do środka - centralny padł. Jako, że poprzedniej zimy miałem już podobną nieprzyjemną niespodziankę - wiedziałem, że problemem jest akumulator.
Miśka odpaliłem na kablach ale po krótkim ładowaniu pasł na zakręcie - na szczęści odpalił.
Podjechałem do mechanika aby sprawdzić akumulator i ładowanie.
Ładowanie - 13,21 - mechanik stwierdził, że jest problem z alternatorem bo powinno być 14.
Akumulator - dobry do ładowania.
Czy faktycznie problem jest z alternatorem czy może to jednak mój leciwy akumulator jest tu problemem?
Drugi problem to od jakiś 2/3 tygodni przy skręcie kierownicy 45stopni w prawo słychać stuki w okolicach przedniego lewego koła. W zeszłym roku wymieniałem wahacz ale po stronie prawej i zastanawiam się czy to może być to samo czy może jakieś łożysko lub coś z amorkiem/mc personem.
Będę wdzięczny za Wasze opinie na ten temat.
Bizi78 - 08-07-2012, 08:45
sqza, co do drugiego, to może być łożysko amortyzatora .
Najlepiej posadź kogoś za kółkiem i niech kręci kierą prawo lewo a ty nasłuchuj.
RaVciO - 08-07-2012, 19:28
Nie wiem jakiego rodzaju stuki, ale to może być górne mocowanie mcphersona, jeśli jest to takie ciche "terkotanie" to może być przegub - sprawdź czy guma na przegubie jest ok.
Jeśli sam nie masz możliwości zdiagnozować sobie tego problemu, to tanim sposobem jest podjechać na jakąś dobrą stację diagnostyczną na szarpaki i za 10-20zł powiedzą ci co jest nie tak.
plecho1 - 08-07-2012, 19:45
Jeśli chodzi o słabe ładowanie, to sprawdź najpierw połączenia grubych przewodów po między akumulatorem a silnikiem i karoserią. Najczęściej są problemy z zanieczyszczonymi klemami lub z połączeniem głównych mas.
Jeśli był by problemy z alternatorem, to najprawdopodobniej po dodaniu gazu ładowanie by wzrastało lub na wolnych obrotach delikatnie paliła by się kontrolka ładowania.
sqza - 08-07-2012, 20:47
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
RaVciO napisał/a: | Nie wiem jakiego rodzaju stuki, ale to może być górne mocowanie mcphersona, jeśli jest to takie ciche "terkotanie" to może być przegub - sprawdź czy guma na przegubie jest ok.
Jeśli sam nie masz możliwości zdiagnozować sobie tego problemu, to tanim sposobem jest podjechać na jakąś dobrą stację diagnostyczną na szarpaki i za 10-20zł powiedzą ci co jest nie tak. |
Stukanie to występuje na nierównościach i co ciekawe gdy skręcam w prawą stronę. Przy skręcie w lewą jakoś nie zaobserwowałem. Nie jest to terkotanie tylko jak by to nazwać takie głucho-stuki takie przytłumione.
plecho1 napisał/a: | Jeśli chodzi o słabe ładowanie, to sprawdź najpierw połączenia grubych przewodów po między akumulatorem a silnikiem i karoserią. Najczęściej są problemy z zanieczyszczonymi klemami lub z połączeniem głównych mas.
Jeśli był by problemy z alternatorem, to najprawdopodobniej po dodaniu gazu ładowanie by wzrastało lub na wolnych obrotach delikatnie paliła by się kontrolka ładowania. |
Kontrolka ładowania zapaliła się tyko jak mi zgasł na zakręcie ale dosłownie tak mignęła. Nie zaobserwowałem lekkiego świecenia. Nie testowałem z dodawaniem gazu ale bez miernika to lipa. Mam co prawda multimetr ale obawiam się, że może nie wytrzymać to jakaś chińszczyzna.
Jak jeszcze można stwierdzić problem z łożyskiem mc persona ? to będzie tam w górnej części pod tym dekielkiem czarnym ??
RaVciO - 08-07-2012, 20:53
Cytat: | Jak jeszcze można stwierdzić problem z łożyskiem mc persona ? to będzie tam w górnej części pod tym dekielkiem czarnym ?? |
Tak, to jest właśnie mocowanie, w jednych MSSach mocowanie jest zintegrowane z łożyskiem, a w innych są to dwie osobne części.
plecho1 - 08-07-2012, 20:59
Aby potwierdzić bądź wykluczyć problem z alternatorem najlepiej sprawdzić ładowanie bezpośrednio na wyjściu z alternatora. Jeśli tam napięcie będzie właściwe a na akumulatorze takie jak podałeś wcześniej, to na pewno nie łączą przewody a jeśli będzie podobnie niskie, to wina alternatora.
sqza - 09-07-2012, 09:45
plecho1 napisał/a: | Aby potwierdzić bądź wykluczyć problem z alternatorem najlepiej sprawdzić ładowanie bezpośrednio na wyjściu z alternatora. Jeśli tam napięcie będzie właściwe a na akumulatorze takie jak podałeś wcześniej, to na pewno nie łączą przewody a jeśli będzie podobnie niskie, to wina alternatora. |
Dziś jeszcze raz zaglądnąłem do tego Alternatora. Odpaliłem miśka i przy pomocy multimetru zmierzyłem napięcie - było 14,25 / 14,27. Nie wiem jak to możliwe, że w sobotę u mechanika było 13,21:/
A napięcie na Akumulatorze bez uruchomionego silnika miałem 12,17.
EDIT!!!
Właśnie wróciłem z firmy zajmującej się Akumulatorami.
Diagnoza:
* akumulator trzyma napięcie jest niedoładowany,
* ładowanie przy włączonych światłach: 13,8V na akumulatorze i 14,3 bezpośrednio na alternatorze,
* problem z ładowaniem a raczej doładowywaniem akumulatora wynika z tego, że jeżdżę raczej po mieście i na krótkich odcinkach i akumulator nie daje rady się naładować,
Rozwiązanie:
* podpiąć aku pod prostowink na 10/12h i jeździć dalej,
* dodatkowy przewód z alternatora do + na aku w celu uzyskania pełnego napięcia na akumulatorze,
[ Dodano: 09-07-2012, 11:44 ]
RaVciO napisał/a: | Cytat: | Jak jeszcze można stwierdzić problem z łożyskiem mc persona ? to będzie tam w górnej części pod tym dekielkiem czarnym ?? |
Tak, to jest właśnie mocowanie, w jednych MSSach mocowanie jest zintegrowane z łożyskiem, a w innych są to dwie osobne części. |
Z tego co zaobserwowałem to przy kręceniu kierownicą w miejscu nie słychać raczej stukania, objaw jest w czasie jazdy i co dziwne jak się skręca w prawą stronę. Czyli stawiacie na to łożysko mc persona ? Czy to może jednak wahacz lub łożysko koła ???
RaVciO - 09-07-2012, 17:14
Łożysko w kole z prawej strony zazwyczaj daje o sobie znać przy skręcie w lewo.
A co do stukania, to u mnie przy mocowaniu mcphersona jak stukało (także na prostej) to odwiedziłem 2 warsztaty i nic nie usłyszeli na podnośniku i dopiero na stacji diagnostycznej na szarpakach wyszło co jest.
plecho1 - 09-07-2012, 23:44
Jeśli jest taka różnica to nie łączy jakieś połączenie masy lub plusa. Rozkręć i przeczyść wszystkie połączenia a na pewno się poprawi. Miałem tak w aucie teścia, skorodowało połączenie masy z silnikiem i z tego powodu aku był ciągle niedoładowany.
sqza - 10-07-2012, 08:39
RaVciO napisał/a: | Łożysko w kole z prawej strony zazwyczaj daje o sobie znać przy skręcie w lewo.
A co do stukania, to u mnie przy mocowaniu mcphersona jak stukało (także na prostej) to odwiedziłem 2 warsztaty i nic nie usłyszeli na podnośniku i dopiero na stacji diagnostycznej na szarpakach wyszło co jest. |
Generalnie problem jest w lewym kole gdy skręcam w prawo.
Dziś podjechałem na stację diagnostyczną na szarpaki i w sumie nic nie wyszło. Sprawdzali wszystko w przednim zawieszeniu, wahacze, sworznie, łączniki itd wszystko gra. Mówiłem, ze wyczytałem o problemach z łożyskiem w mc personie to też sprawdzali i nic niepokojącego nie zauważyli. Pytałem czy jest z tym sens jechać na warsztat powiedzieli żeby sobie odpuścić. Pewnie z czasem się problem ujawni i będzie wiadomo co jest problemem.
W sumie jak po tych szarpakach jechałem po bruku to nawet przy skręcaniu w prawo nie było nic słychać ??? Może się naprawiło ????
[ Dodano: 10-07-2012, 08:44 ]
plecho1 napisał/a: | Jeśli jest taka różnica to nie łączy jakieś połączenie masy lub plusa. Rozkręć i przeczyść wszystkie połączenia a na pewno się poprawi. Miałem tak w aucie teścia, skorodowało połączenie masy z silnikiem i z tego powodu aku był ciągle niedoładowany. |
Wczoraj akumulator podłączyłem pod prostownik no i działa. Pewnie jak problem się ponowi to zrobię tak jak mówisz. W sumie to jak wyjąłem akumulator to tam pod akumulatorem było połączenie z karoserią i faktycznie było to trochę skorodowane ale nie jakoś tragicznie.
Będę pamiętał o Twojej radzie.
zet-em - 10-07-2012, 11:42
Podłączę się do tematu z pytaniem - podczas zmiany biegów z 1 na 2 lub 2 na 3 słyszę krótkotrwały stukot, coś mi się wydaję, że to któraś półośka ale która?
Nie zauważyłem tego objawu przy skrętach w lewo czy prawo, aha...przy prędkości powyżej 120 km/h zaczynam odczuwać wibrację kierownicy.
Jaki powód Waszym zdaniem tych objawów?
RaVciO - 10-07-2012, 21:08
Skoro nic nie znaleźli, a teraz sam piszesz, że nic nie stuka, to ja bym się nie przejmował i wrócił do tematu jak stukanie powróci.
Ile kosztowało Cię to badanie na szarpakach?
plecho1 - 10-07-2012, 22:18
Teść ładował akumulator co kilka dni miesiąc czasu a że był stary, to myślał, że to jego wina. Wymienił na nowy i po pewnym czasie sytuacja zaczęła się powtarzać więc zmierzyłem ładowanie i okazało się, że jest trochę powyżej 13V a na alternatorze ok. Przewody i połączenia wyglądały nie najgorzej ale po rozkręceniu okazało się, że jaednak dobrze nie łączy.
SiMa - 10-07-2012, 23:49
U mnie też zaczęło odzywać się łozysko mcphersona (jakieś 4 miesiące temu) przy odkręcaniu kołami z maksymalnego skrętu. Jeden mechanik nic nie wykrył, drugi stwierdził, żeby poczekać, aż faktycznie wyjdzie na jaw..., także czekam, bo póki co, te głuche puknięcia zdarzają się faktycznie rzadko .
zet-em napisał/a: | przy prędkości powyżej 120 km/h zaczynam odczuwać wibrację kierownicy. |
Obstawiałbym przeguby - wewnętrzne lub zewnętrzne - ale to niech zweryfikują inni.
Rozumiem, że te dźwięki przy wciśniętym sprzęgle i ruchach lewarkiem?
|
|
|