Pajero IV - Pajero IV 3.8 (benzyna) vs BMW X6 (Disel)
roman - 11-07-2012, 09:59 Temat postu: Pajero IV 3.8 (benzyna) vs BMW X6 (Disel) Witam,
przymierzam się do zmiany samochodu i tak mi chodzi po głowie BMW X6. Czy ma ktoś z użytkowników Pajero IV jakieś doświadczenia w tym temacie. Kilka porad czy warto się przesiadać z MITSUBISHI na BMW (od lat jeżdzę Japończykami) ...
Pozdrawiam
ps.
Będę wdzięczny za każdego posta
Szyszkowa - 12-07-2012, 20:31
Najobiektywniej będzie, jeżeli zorganizujesz sobie jazdę jednym i drugim i porównasz według własnych kryteriów. Raczej nie liczyłbym, że znajdzie się wystarczająco dużo osób, które miały do czynienia zarówno z Pajero, jak i X6, abyś mógł liczyć na reprezentatywną próbkę.
Ponadto wydaje mi się, że przeznaczenie tych samochodów jest różne, więc pytanie, czego od samochodu oczekujesz.
siersciunio - 12-07-2012, 21:35
Miałem okazje mieć w obrotach X5 raz była to 4,4 benzyna przed liftem, drugim razem 3,0 nowy diesel. Jeśli chodzi o P IV to tylko w jazdach próbnych w dieslu(ale latam 3).
BMW to auto na szosę o podniesionym zawiasie i fenomenalnym prowadzeniu na czarnym jak i białym pod warunkiem że jest szosa plaska (nie wspomnę o dziurach na 20 calowych felgach jak w X6 i oponach w używce za 6 tysi). Jeśli używasz swoja pojare tylko na drogach utwardzonych nieważne czy latem czy zima to przesiadając się do bemki odczujesz komfort , lekkość , dynamikę oraz nieporównywalnie lepsze właściwości trakcyjne.
Ale ja bym się w to nigdy nie wsadził . Przed pojarką myślałem nad touaregiem i nie żałuję NIC A NIC .
Pojara THE BEST
roman - 14-07-2012, 21:11
Witam,
tak jak sie spodziewalem nie ma wielu postow w tym temacie (w koncu to forum podobno najwierniejszych swojej marce uzytkownikow, ja zreszta sie do nich rowniez zaliczam). Odnosnie czego od samochodu oczekuje, to :
- najwieksze z mozliwych w cywilnie produkowanych samochodach klasy SUV bezpieczenstwo
- duza niezawodnosc (nie chce zwracac szczegolnej uwagi na dziury w drodze i krawezniki) i komform jazdy (w Pajero nie brakuje mi pnematyki, uwazam ze ten samochod dobrze sie sprawuje na drodze)
- swoboda poruszania sie po czarny i bialym (80% jazdy to drogi utwardzone)
- ciekawy design (no ale to kwestia gustu, choc PIV moim zdaniem dobrze sie prezentuje)
W poniedzialek mam zamiar wybrac sie do salonu BMW i umowic jazde probna, jestem ciekawy czy bedzie duza roznica w prowdzeniu tych samochodow.
Eulem - 18-07-2012, 13:56
Co prawda nie X6, ale przed Pajero IV 3.2 były inne 4x4, a każdym z tych aut zrobiłem po 40.000 - 60.000 km:
- Touareg 3.0 V6 TDI
- ML W164 320 CDI
- Jeep Grand Cherokee WJ, a potem WH
- Gelenda... ale to pieszczoszka
W testach też miałem X5 3.0 sd i zgodzę się z kolegą który wcześniej opisał X5.
Ja może powiem czego mi w PIV brakuje vs. pozostałe auta:
- wnętrze ok. na poziomie VW i ML, w tyle zostawia tandetę Jeep'a
- silnik (3.2 D nie 3.8) kultura pracy kiepska, dynamika kiepska, spalanie na poziomie pozostałych 3.0 D... silnik VW rewelacyjny V6... podobnie jak i w ML V6... teoretycznie silnik w WH ten sam co ML, ale miałem z nim trochę problemów,
- prowadzenie na płaskim białym lub czarnym ok. choć wysoka buda szybszego wchodzenia w zakręt raczej nie lubi... VW i ML (z pneumatyką) biją PIV i Jeep'a na głowę
- teren... cóż do tego służy mi Gela lub endurak.
Wybierając ponownie... zdecydowałbym się w pierwszej kolejności na VW z silnikiem jaki miałem 3.0... żadne 2.5, ani 5.0... potem PIV... ML już nie - rozczarował mnie lakier (jest bardzo miękki)... Jeep'y tylko dla fanatyków marki - czyli nie dla mnie.
roman - 20-07-2012, 11:38
No i byłem w salonie BWM w Częstochowie, i salon jest, ale bez samochodów
Trochę dziwne, że w MITSUBISHI, TOYOTA, SUBARU mają salony z prawdziwego zdarzenia, a BMW nie. Daje do myślenia.
Tymczasem odpuszczam, jadę moim PAJERO IV 3.8 na urlop.
pzdr
siersciunio - 21-07-2012, 08:26
Już niedługo otwarcie salonu inchcape we Wrocławiu , wybudowali nowa wypasiona siedzibę . U nich nie ma problemu z zabraniem auta na weekend .
Eskapada - 19-08-2012, 07:44
Mój teść ma X5 3.0D, które razem kupowaliśmy.
Dobry klient, któremu serwujemy Pajero 3.2 miał X5 3.0D a teraz ma nowe A.D 2012 X6
Ja mam skromne BMW seria 5 E39 2.0. Każde z w/w prowadziłem i uważam że porównywanie Pajero IV autami BMW a już z serią X6 nie ma najmniejszego sensu.
Te auta dzieli przepaść pod każdym względem - puntami wspólnym jest posiadanie 4 kół, piątego zapasowego oraz kierownicy.
|
|
|