To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Po wymianie oleju w skrzyni padło sprzęgło

jpikulik - 12-07-2012, 17:00
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Po wymianie oleju w skrzyni padło sprzęgło
Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni biegów. Auto ma 240 tys. km. Dzisiaj, po kilkudziesięciu sekundach nieco ostrzejszej jazdy (ale żadne wariactwo), pedał sprzęgła wpadł w podłogę i nie można zmienić biegu. Przy wciskaniu sprzęgła nie czuć żadnego oporu. Pod maską widać, że hydrauliczny siłownik, odpowiadający za dociskanie sprzęgła, porusza się, więc chyba nie w tym problem. Wcześnie nie było żadnych znaków, żeby ze sprzęgłem było coś nie tak, biegi wchodziły zawsze płynnie, bez problemów.

Teorie są dwie. Podobno w tym aucie sprzęgło potrafi się "skończyć" praktycznie bez ostrzeżenia, wystarczy, gdy jest już wyrobione, przygazować i sprzęgło do wymiany z minuty na minutę.

Albo puścił simmering. Znajomy twierdzi, że stary uszczelniał, bo trzymał go stary olej. Po wlaniu nowy olej wypłukał pozostałości starego, simmering stracił szczelność i olej wydostał się na sprzęgło. Tylko w takim przypadku dlaczego pedał wpada w podłogę?

Macie jakieś rady? Mieliście coś podobnego? Z góry dzięki za pomoc.

Marcino - 12-07-2012, 19:14

Nie widzę związku z nowym olejem a wpadanie sprzęgła w podłogę..... jak by ślizgało to co innego,
robertdg - 12-07-2012, 19:36

jpikulik napisał/a:
Teorie są dwie. Podobno w tym aucie sprzęgło potrafi się "skończyć" praktycznie bez ostrzeżenia, wystarczy, gdy jest już wyrobione, przygazować i sprzęgło do wymiany z minuty na minutę.

Albo puścił simmering. Znajomy twierdzi, że stary uszczelniał, bo trzymał go stary olej. Po wlaniu nowy olej wypłukał pozostałości starego, simmering stracił szczelność i olej wydostał się na sprzęgło. Tylko w takim przypadku dlaczego pedał wpada w podłogę?

Macie jakieś rady? Mieliście coś podobnego? Z góry dzięki za pomoc.
Teorii jest tylu ilu jest ludzi, nalezy sprawdzić z jaką siła pracuje łapa sprzęgła, jezeli z odpowiednią, to trzeba zrzucać skrzynie, możliwe, że rozsypał się docisk. W przeciwnym wypadku zająć się pompka/wysprzęglikiem.
wichura1 - 13-07-2012, 00:28

Jak wpadł w podłogę skończył się wysprzęglik, też tak miałem. Jechałem sobie prrrt i pedał w podłodze. W układzie wysprzęglającym jest tak niewiele płynu, że można przeoczyć wyciek. Nowy wysprzęglik "blueprint" około 160PLN, płyn ATE 20PLN, czas wymiany 10 minut, potrzebna druga osoba do odpowietrzenia pompy sprzęgła.
ahalek23 - 13-07-2012, 08:42

Jeśli rozciekł się wysprzęglik na skrzyni biegów można też zastosować reperaturkę Autofren koszt około 32zł praca nie stwarza problemu wszystko jest dobrze dostępne przynajmniej w 1.6 bo znajduje się na zewnątrz skrzyni
David1983 - 19-07-2012, 10:28

Podłączając się do tematu sprzęgła - miał ktoś może taką sytuację otóż w momencie kiedy puszczam sprzęgło na luzie na wysokości gdy zaczyna brać słychać chrobotanie, kiedy pedał puszczony całkowicie lub skrzynia rozłączona hałas znika. Dodam że sprzęgło działa poprawnie nie szarpie nie ślizga się było wymienione 10000KM temu (wyjąłem zużyte EXEDY (jeszcze fabryczne) i z powodów finansowych założyłem VALEO). Czasami pojawiają się podwyższone wibracje, na biegu jałowym,gdy puszcze sprzęgło jednak nie zawsze. Co radzicie?
hubcio87 - 26-09-2012, 11:12

Czołem! Odświeżając temat, wczoraj uciekł mi hydrol z układu. Wyciek znalazłem, był z gumy na wysprzęgliku. Oczywiście pedał w podłodze itd... Pytanie moje jest takie - czy jeśli tam puściło to czy wystarczy zestaw naprawczy, który w sumie ma same gumy czy należałoby zająć się wymianą całego wysprzęglika??
DZIUBAS - 26-09-2012, 14:08

nowy wysprzęglik u japaneza 50zł :P
kuken - 26-09-2012, 15:06

Ja bym zaczął od wymiany gumek- koszt niewielki, a duże prawdopodobieństwo że przyniesie efekt. Bo poza gumkami to jedynie mógł się cylinderek wewnątrz porysować, ale z tego co pisało 90% ludzi na forum to reperaturka rozwiązywała problem.
hubcio87 - 27-09-2012, 18:13

Kupiłem w intercarsie za bodajże 60 zł nowy jakiś tam wysprzęglik i zamontowałem. Tyle że mam problem z odpowietrzeniem układu :/ Mianowicie ??niby zapowietrzony nie jest??, biegi wchodzą ok ale jest zupełnie inne działanie pedała. Mam wrażenie że nie odbija do końca, poza tym jak popompuję szybko i energicznie to skok się tak jakby zwiększał - bardziej odbijał. Może źle odpowietrzyłem? Przelałem prawie całą butelkę płynu i wydaje się być dobrze. Poza tym co j.w.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group