To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Koło pasowe wału korbowego - pomocy!

chalex - 13-07-2012, 12:14
Temat postu: Koło pasowe wału korbowego - pomocy!
Witam Wszystkich,
ostatnio miałem problemy z paskami a przyczyną okazało się koło pasowe wału. Wczoraj rozpadło się na dwie części :( Czy ma ktoś takie koło?
Sigma '92 12v

rupert70 - 13-07-2012, 16:55

Przerabiałem ten sam problem ze 2 lata temu :| .
Musisz podzwonić po szrotach które maja Sigmy na części i pytać.Nie zawsze mają , gdyż towar chodliwy :wink: .Z czasem każdy go przerabia , taki urok tego koła :roll: .Tanie też nie są niestety.

lukasz12 - 13-07-2012, 19:29

Jako że masz 12V próbuj też od Sonaty 3.0V6 z lat 89-98. Może nawet oryginał do dostania w rozsądnej cenie w ASO Hyundai.
VirMan - 23-08-2012, 16:49

mam takie :) - oddam w dobre ręce ;)
mmatulek - 12-09-2012, 20:10

Oddaj uszkodzone koło do tokarza, niech wywali gumę, a w to miejsce dotoczy dystans z metalu. Potem koniecznie trzeba to wyważyć. Robiłem coś takiego w Galancie i działało. Koszt 50 zł.
zbyszek05 - 12-09-2012, 20:24

Guma musi być po to by nie przenosić drgań z elementów ruchomych osprzętu / alternator , kompresor klimy ... / na wał korbowy . Gdyby można by było założyć tam koło bez gumy zapewne przy produkcji inżynierowie by na to wpadli /ekonomia/ jednak guma tam po cos jest :finga: Znaczy się musieli rozpatrzyć wersię bez gumy i z gumą .Z gumą zaczeli produkować więc wszelkie zamienniki i dotaczanki na dłuższą metę czyli ok.200 tys.km mogły by się nie sprawdzić a Sigmy z roczników 92-95 własnie przekroczyły ten przebieg / grubo / i koła pasowe a właściwie owa ciekawa guma zaczyna się sypać
mmatulek - 12-09-2012, 20:40

Zbyszek, teoretycznie masz rację, a praktycznie życzę sukcesów w zakupie nowego koła. Wiem bo to przerabiałem. Nowe kosztowało ok 900 zł a drugie używane z gumą za 300 zł rozsypało się po kolejnym 1000 km. Wiesz każdy stara się na czymś zaoszczędzić jeden na kole drugi na zawieszeniu trzeci na wycieraczkach.
Maretzky85 - 12-09-2012, 22:15

Jakby pasowało np z galanta e33 to ja mam kilka :P
lukasz12 - 12-09-2012, 22:38

A może ktoś przetestuje www.tedgum.pl - koła mają i do 12V i do 24V - tanio to nie jest, ale teoretycznie powinno styknąć. Pytanie na ile? ;)
t0m3k - 12-09-2012, 22:43

ej... o jakiej gumie wy mówicie? :)
VirMan - 12-09-2012, 22:46

a ja mam aluminiowe - i jeździ super - moim zdaniem to over engineering jest - serio - ważne żeby wyważone było i tyle.
lukasz12 - 12-09-2012, 23:12

O takiej którą widac tutaj pomiędzy częsciami koła



Ja powiem tak - możliwe że to jest over-engineering - ale Miśki jeżdżą.

A dzisiaj mamy "underengineering" i takie kwiatuszki jak legendarne 2.0 TDI gdzie się wycierają zębatki pompy



czy 1.4 TSI z sypiącym się układem korbowym.
Tak - jestem tendencyjny i uczulony na dziadostwo, propagandę i fałsz.

mmatulek - 12-09-2012, 23:23

Moje rozwiązanie też się sprawdzało i prawdopodobnie sprawdza, choć straciłem Gala z oczu.
mazda10000 - 13-09-2012, 01:37

Ja jestem w trakcie przerabiania problemów z kołem pasowym - ja się jednak będę skłaniał w kierunku nawulkanizowania koła pasowego na nowo. Tak jak pisał Zbyszek - gdyby można było to konstruktorzy by takie montowali fabrycznie - skoro jest tam tłumik drgań to znaczy że ma być i wstawianie tam metalowych wstawek i zaspawanie zalatuje Cytrynem i Gumiakiem i prędzej czy później jakieś skutki się pojawią
mmatulek - 13-09-2012, 06:55

Nikt nie pisał o spawaniu, był bym daleki od tego. Każdy zrobi jak uważa. Wybrałem takie rozwiązanie, działało przez 50kkm i było tanie w związku z tym piszę o nim. Także myślę że nie ma co demonizować i krytykować.

ps. Jestem ciekaw czy forumowi teoretycy też są tak bezkompromisowi w życiu jak na forum?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group