To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Problem z Cari

szpala85 - 15-07-2012, 10:14
Temat postu: [Cari 1.6] Problem z Cari
Witam
Słuchajcie pany mam problem ( znaczy mój znajomy) ... mamy sobie taką oto Cari 1.6 z Lpg ... na Lpg po rozgrzaniu silnika chodzi idealnie wkręca się na obroty i jest cacy

ale gdy silnik jest zimny i musi pochodzić na Pb to pojawia się problem mianowicie odpalamy chodzi na wolnych i gdy wciskamy pedał gazu nagle ją zaczyna dusić , telepać silnikiem i wkońcu gaśnie ....

sprawdziliśmy : cewki zapłonowe ok , wtryski ok , przepływomierz chyba też ok bo jak chodziła na wolnych i odłączyłem wtyczkę to nagle zadławiła się i zgasła czyli coś tam działa

co jeszcze można sprawdzić ... ECU padło ?

gigant87 - 15-07-2012, 12:24

... albo zalał kijową benzynę :)
janus2007 - 15-07-2012, 14:32

Sondę Lambda sprawdzaliście ? Ja miałem raz podobny problem, sonda uszkodzona, wymieniłem i było oki. A jak czek engin? to jest z ktorego roku Cari ? z Systemem OBD II ? Jak tak to najlepiej podłączyć się z interfejsem ELM 327 i ściągnąć programik PCMSCAN. Kiedy miałem CAri śmigało super.
szpala85 - 15-07-2012, 16:18

nie no paliwo ma chyba dobre :mrgreen: na wolnych działa dobrze

ale że jak sonda ... może ona powodować to że po wciśnięciu gazu dławi się i gaśnie ?

jak szybko ruszałem pedałem gazu to nawet udało mi się Cari wkręcić na wyższe obroty ale tylko na 4~8 sekund potem od razu gasła ...

i takie jedno spostrzeżenie ... jak dodaje gazu to tak jak by paliwo cofało się do przepływomierza i tam strzelało ... takie dziwne odgłosy strzelania bulgotania

radek8622 - 15-07-2012, 19:47

wtryski może zabrudzone
i9i - 15-07-2012, 20:26

Stawiam na pompę i filtr paliwa, kilka razy mogło się zdarzyć przejeździć na małej ilości Pb i pompa się przegrzała, chodzi bo chodzi na chwilę paliwa napompuje. Sonda może dawać zły sygnał i komputer wariuje ale CE by czasem dawał znać, że jest jakiś problem.
szpala85 - 15-07-2012, 21:45

wtryski wyciągnięte i każdy tryska (wyciągnięta cała listwa z wtryskami i kręciliśmy kluczykiem ... wszystko jak w książce piszą ) , na listwie jest ciśnienie czyli pompka pracuje ( dwa lata temu wymieniana na nową ) , filtr też wymieniany ....

na wolnych obrotach pracuje równo , dopiero po wciśnięciu gazu dławi i gaśnie

docencik87 - 15-07-2012, 22:47

A ja stawiam sondę...w t4 gdy zaliczyła padakę były identyczne objawy...
szpala85 - 16-07-2012, 11:52

można jakoś to sprawdzić ... odpiąć ją i Cari powinna inaczej się zachowywać czy nic się nie zmieni ?
hidrillez - 16-07-2012, 14:08

Jeżeli jest gaz to najprościej podejrzeć zachowanie sondy na oscyloskopie sterownika gazowego (mam nadzieję, że gazownik sondę podpiął :D ). Do tego potrzebny jest oczywiście interfejs do komputera gazowego. Jeśli takowego nie ma do dyspozycji, można podjechać do gazownika żeby podłączył na moment w celu sprawdzenia wskazań sondy.

Inny sposób to zwyczajnie wpiąć się (np. igłą) do przewodu sygnałowego sondy i obserwować napięcie na mierniku. Po przygazowaniu do 2000 RPM i przytrzymaniu wskazania powinny sinusoidalnie pulsować od 0,3 do 0,9 V (0,6-1,0 wg manuala dla sondy idealnej)

szpala85 - 16-07-2012, 20:47

dobra to tak sprawdzę ....

ale teraz pojawił się jeszcze gorszy problem .... mianowicie odpaliliśmy Cari na wolnych , czasami gasła ale udało się ... przełączyła sie na LPG ... pochodziła z 10 min na LPG i zgasła ... teraz żadna kontrolka na zegarach sie nie pali poza kontrolką od drzwi , nie odpala w ogóle na benzynie (kręci ale nic poza tym ) , jak dam kluczyk w pozycję gdzie powinny palić się wszystkie kontrolki to zapala mi się grzanie szyby tylniej i nie można tego wyłączyć ....

co się mogło teraz stać ?

[ Dodano: 16-07-2012, 20:48 ]
bezpieczniki sprawdzone .... wszystkie ok

pakson - 16-07-2012, 22:57

siema sprawdz ECU czy jakies kondensatory sie nie porozlewały, możliwe ze ktorys ze starosci puscil i kwas sie rozlal na sciezki i je poprzepalal... przypadlosc starych komputerow:)
szpala85 - 18-07-2012, 20:54

ECU sprawne ( jest tylko jeden kendzior) .... poza tym jak odłączyłem ECU to dalej świeciła sie lampka od ogrzewania tylniej szyby ..... czyli to nie to .... gdzie znajduje sie przekaźnik od podgrzewania tylniej szyby ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group