Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Po Czyszczeniu Przepustnicy i Wymianie Filtra
lodzy - 15-07-2012, 12:33 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Po Czyszczeniu Przepustnicy i Wymianie Filtra Witam , mam pytanko , czy po wymianie filtra paliwa i czyszczeniu przepustnicy muszę uczyć moją Cari obrotów? Bo raz trzymają się normalnie a raz na około 2 tyś a wcześniej tylko czasem falowały.
Z góry dzięki za pomoc
i9i - 15-07-2012, 12:51
Trzeba nie trzeba, nauczyć warto by się komputer ustawił od razu pod "świeżą" przepustnicę
lodzy - 15-07-2012, 17:30
To mam najpierw odłączyć aku czy nie muszę?
radek8622 - 15-07-2012, 17:41
odłącz aku na 30s i potem nauka.jak wskoczą ci na 2000tys po 4 minutach w czasie nauki dodaj gazu nawet mocno i puść powinny spaść do ustawienia jałowego czyli ok 800 zalezy jak masz ustawione... zostaw jeszcze na troche zeby popracował na tych obrotach i gotowe.
mateusz8230 - 15-07-2012, 18:29
mam po adaptacji tak jak piszesz u mnie wskoczyło na 2100 obr.ale nawet jak przegazowałem do 5tys pare razy to nic nie dalo. W czym może tkwić problem?
parys2007 - 15-07-2012, 18:56
W mojej cari po czyszczeniu przepustnicy żadne uczenie jej nie pomagało cały czas wariowały obroty dopiero jak ją zostawiłem odpaloną na około godzinę od czasu do czasu przegazowałem i się ustawiły obroty i teraz stoją na ok 700.Może warto spróbować.
i9i - 15-07-2012, 19:31
Ja uczę obrotów włączając co się da by obciążyć silnik na 10 minut, gaszę i 10 minut na spokojnie i trzyma obroty jak ta lala
lodzy - 15-07-2012, 20:51
No to jutro się tym zajmę i napiszę jakie efekty bedą
[ Dodano: 17-07-2012, 23:11 ]
A więc pierwsze podejście bez resetu kompa nic nie dało :/ dziś rozgrzałem furkę odpiąłem klemy no i zadziałałem. Wpierw 10 minut bez włączania czegokolwiek i po 4 minutach wskoczyło na 1.5 tyś i nie pomogło nawet przygazowanie , no ale nic odczekałem te 10 min do końca i przerwa jakieś 20-30 sec i odpaliłem włączając wszystko co możliwe (światła , radio , klimke , ogrzewanie szybki tylnej itp) no i cały czas trzymało coś kolo 800 obr na min więc spoko. Po kolejnych 10 minutach powtórzyłem operacje no i znowu bez obciążenia po 4 minutach wskoczyło na 1,5 tyś i tak do końca tych 10 min. Nie wiem czemu się tak dzieje ale jest już lepiej niż był bo jak troche przejechałem to nie wskakiwało na 2 tysie tylko czasem falowały pomiędzy 1 a 1,7 tys obr. Wie ktoś może co może być przyczyną tego że wskakuje po 4 minutach na te 1,5 tyś?
SUCHY77 - 16-08-2012, 11:47
Witam mam dokładnie ten sam problem. Wcześniej po czyszczeniu przepustnicy nic takiego nie występowało, nauka obrotów przeprowadzana bez problemów. Teraz wyczyściłem przepustnice przystępuje do nauki obrotów i po około 3-4 minutach 1500 obr. i nic nie pomaga. po przejechaniu około 20 km. obroty wskakują raz 800 a raz 1500. . Co robię nie tak? Czy naukę przeprowadzamy najpierw z obciążeniem bo do tej pory robiłem odwrotnie ?
mateusz8230 - 17-08-2012, 00:02
ja mam tak że nawet po adaptacji i przejechaniu 100km obroty po 4 min wskoczą na 2tys i stoją cały czas,pod obciązeniem spadają (wiadomo) ale gdy zgaszę silnik i włącze od nowa to jest 800.Poprostu nie da rady zejść z tych 2 tys,trzeba auto wł od nowa.A np jak pojeżdże tak ostro albo dłużej po mieście np 10km to obroty mi wskaują na 1100 i tak stoją.
radek8622 - 17-08-2012, 08:27
mateusz8230, Cześć mam to samo co ty.nigdy nie miałem tego w trasie czy na miescie ale wiem jak jest na postoju.U mnie jest nierówne napięcie na krokowym możę to jest przyczyną a jak nie to spalony komp.Załóż to jako główny temat ktoś na pewno jeszcze ma takie jaja i może da nam odpowiedz.W trakcie nauki jest to samo po 4 min 2000tys i stoją nawet jak dogazujesz.Witaj w klubie;p
mateusz8230 - 17-08-2012, 09:11
juz kiedys zalozylem ale nikt nie odpisał,u mnie chyba tps jest szczelony i krokowie ogolnie przepustnica bo niemam podbicia obrotów pod obciązeniem ani ssania,Ecu juz wymieniłem i nic.Z alternatorem i niskim napięciem pod obciążeniem walcze juz 2 miesiąc.Czuje że po wypłacie do elektryka...
i9i - 17-08-2012, 09:33
Naukę zaczynamy od 10 minut pod obciążeniem, chwila przerwy i bez obciążenia, w środę uczyłem swoją po kasowaniu błędu. Lecz mam do polerki regulator ciśnienia i nie uczy się tak jak powinna na klimie mi obroty zaczęły falować wiec zaczynam z tym walkę. Mateusz TPS niekoniecznie musi być walnięty, wystarczy, że przed tobą jakiś mechanior z bożej łaski zaczął go sobie ustawiać wedle własnych odczuć bez przyrządów, do tego tu coś ruszył, tam dokręcił i rozregulował przepustnicę.
mateusz8230 - 17-08-2012, 13:06
sprawdzałem TPS,i przyłożyłem do pin 2i 4 igły tzn wbiłem i mam od 0,75kΩ-4,70kΩ przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
,,Powinnismy otrzymac wartosc: 3.5 do 6.5 kΩ,(jezeli otrzymalismy inna wartosc rezystancji niz w punkcie c, lub rezystancja nie zmienia sie plynnie musimy wymienic TPS)'' -czy to znaczy że mój TPS po prostu nie działa?
,,Przykladamy miernik ustawiony na pomiar rezystancji do pinow 1 i 4.''-ja miałem 4,70kΩ.
Korzystam z tego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
Nauczę jeszczę tak jak mówisz że Najpierw pod obciążniem a potem bez i na rozgrzanym silniku.Choć w nauce obrotów jest odwrotnie
|
|
|