To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Tarcza hamulcowa Carisma 1,9 TD

Anonymous - 20-12-2006, 10:20
Temat postu: Tarcza hamulcowa Carisma 1,9 TD
Witam
Dziś podczas wymiany kół zauwazylem,że jedna z tarcz ma pęknęicia poprzeczne,czy powinienem ja wymienić,czy ma to wpływ na jazdę i bezpieczenstwo?

szczeslaw - 20-12-2006, 10:50

To są hamulce czyli bezpieczeństwo. Wymieniać.
Anonymous - 20-12-2006, 22:17

jak tarcza jest popękana to znaczy, że materiał jest już skatowany i trzeba jak najbardziej je wymienić
major - 20-12-2006, 22:42

skoro jest już temacik o tarczach i hamukcach to pozwole sobie dorzucić pytanko:P
jaki jest rozmiar tarcz to carismy 1.6 (1996r)?? bo spotkałem się z dwoma i nie wiem który jest odpowiedni. A druga sprawa ile kosztują takie tarcze?? spotkałem się na allegro z jakimiś za 65 zeta, ale sądze że nie jest to towar najwyższej kalsy :?

Anonymous - 22-12-2006, 23:28

kup tarcze brembo seryjne dorzuc klocki ferodo premier plyn hamulcowy motul i masz naprawde dobre heble. mam w swojej rajdowce N grupie taki zestaw i dawal rade teraz przerzucam sie na lepsze klocki performance ferodo bo sa jeszcze rezerwy ktore widze ale do cywilnej jazdy z zylka sportowa i polepszenia bezpieczenstwa polecam powyzszy zestaw a nie bedzie on wcale drogi.Nie orientuje sie jednak dokladnie jaka jest suma za takie cos do Cari.
major - 22-12-2006, 23:36

postaram sie to zrobić tylko jeszcze nie wiem kiedy znajde czas :D najpierw musze to wszystko kupić
dzieki za rade :)

Anonymous - 23-12-2006, 12:20

Berni napisał/a:
eraz przerzucam sie na lepsze klocki performance ferodo

A nie lepiej jakies ebc green stuff?

Matejko - 23-12-2006, 14:22

Berni napisał/a:
kup tarcze brembo seryjne dorzuc klocki ferodo premier plyn hamulcowy motul


no i dwa hamowania ze 100 km/h pod rzad i tarcze bija az milo, a do tego przy trzecim hamowaniu zero hamulcow - polecam taki komplet tym ktorych nie lubie :mrgreen:

Anonymous - 23-12-2006, 17:49

fakt ze nie mialem tego zestawu w cari ale w sporcie w seicento dawal rade... nic mi nie bilo generalnie jezdzilem na takim czyms w wyscigach i od konkurencji odstawalem na hamowaniach ale nigdy nie mialem problemow. a fakt jest, ze na rynku jest od cholery podrobek tarcz brembo i klockow ferodo.
a jaki masz zestaw? chetnie sprawdze czy bedzie dawal rade w warunkach bojowych, jesli podchodzimy do tematu nie patrzac na cene to chyba jednak zestaw brembo + ferodo ds3000 badz performance albo omp-klocki+motul plyn sie sprawdza w sporcie.

[ Dodano: 23-12-2006, 17:52 ]
ebc podobno daja rade i byli ludzie zadowoleni,jednak najwiecje jesli chodzi o znajomych do sportu wyscigi/rajdy uzywa ferodo ds3000/performance badz omp.
Na klockach z wyzszej polki jets pewne opoznienie hamowania naciskasz nic nic nic przez 1 sek i nagle zaczyna hamowac bardzo mocno. na seryjnych jest na odwrot.
sprobuje teraz do seicento zalozyc perormance zobacze jak bedzie a pozniej omp.

Anonymous - 23-12-2006, 19:24

Myśle że zestawik Lukas tarcze przud i tył i dotego klacuszki koszt ok. 750 pln. mógłby być całkiem przyzwoity i wystarczający do tego samochodu.
Oczywiście polecam bo sam takowy zakupiłem :D
nie powiem jak się spisuje bo jeszcze nie założyłem.

szczeslaw - 23-12-2006, 21:57

Klocki Ferodo (byle nie Target) szczerze polecam. Tarcze Brembo odradzam. Tak jak napisał Matejko - wichrują się.
Ale żeby Ferodo Premier był podatny na fading? Pierwsze słyszę. NIGDY mi się nie udało tych klocków zgrzać tak, żeby stracić hamulec.

Matejko - 23-12-2006, 23:13

szczeslaw napisał/a:
Ale żeby Ferodo Premier był podatny na fading? Pierwsze słyszę. NIGDY mi się nie udało tych klocków zgrzać tak, żeby stracić hamulec.


mnie sie udalo, tzn udaje mi sie za kazdym razem podczas jazdy kalisz - wawa, gierkowka od piotrkowa tryb. zawsze przy duzej predkosci wywali sie jakis maruder na lewy pas - hamujac 2 razy za takimi, na nastepnym skrzyzowaniu gdy zapalilo sie czerwone - mialem mietko w majtach :|
a gdy jade starszych autem tam mam komplet ate - nie udalo mi sie takie cos ani razu i mysle ze tu juz raczej nie ma wplywu to ze w jednym sa z tylu bebny a w drugim tarcze,
poki co chce dojezdzic do konca kalendarzowej zimy na tych brembo a pozniej planuje wlozenie tarcz wiekszych srednica

Anonymous - 23-12-2006, 23:14

premier mozna zgrzac i nawet z plynem motul rbf 600 choc nie ukryam ze trzeba dobrze upalac
szczeslaw - 24-12-2006, 02:32

Matejko napisał/a:
mnie sie udalo, tzn udaje mi sie za kazdym razem podczas jazdy kalisz - wawa, gierkowka od piotrkowa tryb. zawsze przy duzej predkosci wywali sie jakis maruder na lewy pas - hamujac 2 razy za takimi, na nastepnym skrzyzowaniu gdy zapalilo sie czerwone - mialem mietko w majtach

Albo wina tarcz, albo podróba Ferodo. Sorry ale czasami jak w nocy poniesie mnie fantazja to... może nie powinienem się przyznawać :)
Ale powiem - co światła mam dohamowanie ze 120-130 do 0. Kashiyamę zgrzałem tak, że zabrakło mi hamulców na ostatnim skrzyżowaniu przed domem (bogu dzięki za dobre gumy i puste skrzyżowanie ;) ). Na Ferodo nigdy mi się to nie zdażyło.
Berni napisał/a:
premier mozna zgrzac i nawet z plynem motul rbf 600 choc nie ukryam ze trzeba dobrze upalac

Ja nie mówię, że się nie da - mówię tylko, że MI się nie udało a nie jeżdżę spokojnie i delikatnie. Stwierdzam tylko, że z MOJEGO DOŚWIADCZENIA są mniej podatne na fading niż Kashiyama, Lucas, Textar czy Jurid. ATE mam obecnie w Corsie i nie narzekam, chociaż skuteczność hamulców na Ferdodo jest lepsza.

Anonymous - 24-12-2006, 21:27

ja jezdzilem uz na taroxach,lucasach,ate
np lucasy mi piszczaly co mnie denerwowalo strasznie i to w dwoch autach!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group