To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Zalewane świece olejem, proszę o pomoc!!!!!!

quattro250 - 22-07-2012, 14:12
Temat postu: [CJ1A 1.3] Zalewane świece olejem, proszę o pomoc!!!!!!
Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowy na tym forum, a to jest mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.. :wink:

Przejdę do szczegółów mojego problemu:

W styczniu tego roku kupiłem autko i śmigało bez problemów. W maju nagle podczas jazdy przestał działać jeden z garów i chodził na trzech. Podjechałem do pobliskiego warsztatu, mechanik zajrzał, wykręcił świece i pokazuje że były zalane, zużyte. Wymienił na nowe. Wszystko było ok do momentu kiedy po miesiącu od wymiany znowu to samo, nie pracował na wszystkich garach. Podjechałem z powrotem do tego warsztatu, okazało się że jedna ze świec była totalnie zalana olejem od strony elektrody. Przeczyścili i było ok.

Teraz sprawa jest taka, że kupiłem klucz do świec i muszę raz na tydzień czyścić świece ponieważ są zalane i mają czarny nalot. Proszę o pomoc co może być przyczyną?????

Dodam że auto bierze olej (w granicach 1 L na 1000km) ale nie kopci ani na czarno ani na biało (tylko jak jest zimny delikatny biały dymek przy odpalaniu). Dodam jeszcze że mam do wymiany łącznik elastyczny wydechu bo przepuszcza i zrobił się głośniejszy. Auto po przeczyszczeniu świec chodzi normalnie, silnik równo pracuje.

Proszę drogich Mitsumaniaków o pomoc!!! :(

KlaudiuszBdg - 22-07-2012, 16:21

Na moje to puszcza olej albo na uszczelniaczach zaworowych albo na cylindrach, lub przepalona uszczelka pod głowicą (?)

Sprawdź kompresję, wraz z próbą olejową.

1. Zaolejona jedna świeca czy wszystkie ?
2. Jakie świece ?
3. Jaki styl jazdy ? Ile km dziennie, miasto/trasa ?

quattro250 - 22-07-2012, 17:20

A jeśli uszczelniacze albo uszczelka pod głowicą to nie powinien przypadkiem kopcić na czarno albo biało? a tutaj czysto bez kopcenia..

1. Na początku była jedna świeca zaolejona a teraz zaczyna być druga.. dwie są suche natomiast wszystkie są z czarnym nalotem po tygodniu jazdy..
2. Świece Denso
3. Styl jazdy bez przeciągania raczej do 3-3,5 tys obrotów( żona jeździ.. :wink: ), około 80-100 km dziennie, przeważnie miasto..

Ile może kosztować mniej więcej test kompresji??

krzysieg - 22-07-2012, 19:21

Ja płaciłem 50 zł w aso fiata .
KlaudiuszBdg - 22-07-2012, 22:56

W wawie coś koło 50 faktycznie może kosztować, myślę że normalna cena to około 30 zł (ja tyle płaciłem w bdg kiedyś)

Z tym kopceniem to różnie bywa, tak samo jak z dymieniem przy schodzeniu z obrotów, a świece zaolejone i piszesz że oleju ubywa więc gdzieś sie musi podziewać ;) A ile silnik ma nalatane ?

quattro250 - 22-07-2012, 23:25

Przebieg w granicach 170 tys. może uda mi się w tygodniu podjechać i sprawdzić kompresję..
W sumie wszędzie gdzie czytałem to przy uszczelniaczach niby kopci.. a tu nie i dlatego moje pytanie.. :wink:

Tovija - 24-07-2012, 08:19

Obstawiam zużyte uszczelniacze zaworowe.
krzysieg - 24-07-2012, 08:59

quattro250 napisał/a:
W sumie wszędzie gdzie czytałem to przy uszczelniaczach niby kopci.. a tu nie i dlatego moje pytanie.. :wink:

Mi brał 0,5L oleju /1000km i nie kopcił .
Po wymianie uszczelniaczy 0,25L /1000km

Może katalizator redukuje kopcenie ?

U mnie na zimnym silniku nawet przy małej wilgotności powietrza można zauważyć
kapanie wody z tłumika czytałem że to efekt uboczny działania katalizatora , nie wiem czy to do końca prawda..

ps. Po wymianie uszczelniaczy trzeba wyregulować zawory na ciepłym silniku .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group