| 
				
					| Nasze Miśki - Galant Korala
 
 koral - 22-07-2012, 22:48
 Temat postu: Galant Korala
 Jakieś półtora roku temu podjęliśmy z żoną decyzję o zmianie znakomitego miśka jakim jest Sigma na coś nowszego. Wybór padł na Galanta, musiał być kombi, ja chciałem A/T no i oczywiście 2.5V6 jako jedyny godny następca 3.0V6 w Sigmie. Oraz rocznik >2000. Ja chciałem też wersję Avance, wiadomo
   
 To było trudne 1.5roku. Ileś kłótni na tle samochodu, duży remont Sigmy w międzyczasie, w zasadzie zaczęliśmy oglądać się za innymi samochodami i czekaliśmy aż lokata wyjdzie. I nagle pojawiło się ogłoszenie o Galancie wizualnie nie do odrzucenia i w dodatku blisko. 3 dni później go oglądaliśmy, z nieocenioną pomocą Foresta i manieklakmech. Żonie spodobał się od razu a i panowie nie znaleźli wad ani usterek oprócz źle zrobionych błotników, co pozwoliło stargować cenę do satysfakcjonującego mnie poziomu. Jeszcze opłaty i w sobotę odebraliśmy naszego nowego gala i od razu pojechaliśmy na łódzki spocik, oczywiście oboma miśkami
   
   Żona początkowo obawiała się automatu, teraz się przyzwyczaiła a nawet polubiła
   W tę niedzielę wreszcie udało mi się znaleźć trochę czasu dla nowego miśka. Umyłem i zabrałem na sesję
  Nie jestem zawodowym fotografem i pewnie dałoby się więcej wycisnąć z tego modela, ale mam nadzieję się naumieć  Sigmą się nie pochwaliłem, z Galem nie powtórzę tego błędu   
 
                   
 Zdjęć ze środka na razie nie ma, muszę sprzątnąć
   
 W najbliższej perspektywie mam w planach założyć LPG i porządnie zabezpieczyć błotniki. I założyć czujniki cofania, w przyciemnionych szybach zdecydowanie mniej widać niż w Sigmie.
 m6riano - 23-07-2012, 18:06
 
 załóż porządne ledowe żarówki do wsteków oraz porządne oświetlenie tab.rej. to czujniki nie będa ci potrzebne..;-)
 jacek11 - 23-07-2012, 18:10
 
 Widziałem auto na "żywo"
  ładnie się prezentuje  niechaj się prowadzi wzorowo   
  	  | m6riano napisał/a: |  	  | załóż porządne ledowe żarówki | 
 już zaczynasz pieronie jeden
       koral - 23-07-2012, 20:04
 
 
  	  | m6riano napisał/a: |  	  | załóż porządne ledowe żarówki do wsteków oraz porządne oświetlenie tab.rej. to czujniki nie będa ci potrzebne..;-) | 
 
 niewątpliwie oświetlenie ledowe z porządnych ledów to jest ładna rzecz, jednak preferuję coś, co ma więcej elektroniki
  tym bardziej że na razie budżet musi się przywitać z rozumem koral - 23-07-2012, 20:05
 
 
  	  | jacek11 napisał/a: |  	  | Widziałem auto na "żywo"  ładnie się prezentuje  niechaj się prowadzi wzorowo   | 
 
 Dzięki
   m6riano - 23-07-2012, 22:21
 
 
  	  | koral napisał/a: |  	  | jednak preferuję coś, co ma więcej elektronik | 
 a ja właśnie prostote...i w tym przypadku sie sprawdza..co może potwierdzić juz pare osób..uszczęśliwionych moim led tuningiem..;-)
 koral - 29-07-2012, 11:21
 
 Wczoraj zabezpieczone zostały trochę oba tylne błotniki. Po zdjęciu plastików na dole z jednej strony pokazała się ruda
 
   Wnętrze błotników posmarowaliśmy masą "Studio" (masa uszczelniająco-wygłuszająca na pędzel).
 
     Następnie od środka samochodu napsikaliśmy "Blachogum", aż wyciekało, prawie pół puszki poszło.
 
           Na koniec z zewnątrz popsikaliśmy barankiem.
 
   Żywię nadzieję, że to pozwoli chociaż jedną zimę przejeździć
   volve - 29-07-2012, 11:58
 
 Ładny, ładny, choć brak fotek środka
    Ale Sigmy mam nadzieję się nie pozbywacie ?   
 PS. Jak się nie mylę to Wy byliście na Wawrzce z takim większym pieskiem(sorki, na rasach się nie znam
  ). Także pozdrowienia od kolegów ze Szczecina   Hugo - 29-07-2012, 12:53
 
 
 I ani jednej więcej 	  | koral napisał/a: |  	  | Żywię nadzieję, że to pozwoli chociaż jedną zimę przejeździć | 
   Anonymous - 29-07-2012, 15:02
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | I ani jednej więcej 	  | koral napisał/a: |  	  | Żywię nadzieję, że to pozwoli chociaż jedną zimę przejeździć | 
   | 
 
 Przy podleczeniu po tzw. "fachowcach" tak bywa i koral wyśmienicie o tym wie od momentu zakupu.
 W takich sytuacjach była próba zamknięcia dostępu powietrza i wody przy podwójnych blachach jedyne co w tym momencie dało się zrobić.
 koral - 29-07-2012, 21:09
 
 
  	  | volve napisał/a: |  	  | Ładny, ładny, choć brak fotek środka    Ale Sigmy mam nadzieję się nie pozbywacie ?   
 PS. Jak się nie mylę to Wy byliście na Wawrzce z takim większym pieskiem(sorki, na rasach się nie znam
  ). Także pozdrowienia od kolegów ze Szczecina   | 
 Fotki będą jak porządnie posprzątam, na razie bogate w wydarzenia weekendy nie sprzyjają
   
 A Sigmę niestety będę sprzedawać. Za mało jeździmy km i by stała pod blokiem i marniała bidulka
  I wtedy dopiero serce by mi się krajało. A tak to będę płakał przyjmując pieniądze a potem się upiję na smutno. 
 volve, wiedziałem, że nas pies pomoże nam być zapamiętanymi
  :) W tym roku też będziemy razem, zatem oby do zobaczenia. koral - 26-08-2012, 21:37
 
 2012-08-07 dołożyłem instalację LPG. Konfiguracja:
 zbiornik Bormech 200x630mm
 wielozawór Tomasetto 8mm
 przewód Faro 8mm elastyczny
 elektrozawór Valtek 8mm
 reduktor KME Red Silver 8mm
 przewody gumowe Parker
 wtryskiwacze Hana zielone
 sterownik KME Nevo Pro OBD
 zawór tankowania obok wlewu paliwa
 
 Wtryski gazu nie mają wspólnej listwy, zostały zainstalowane tak blisko wtryskiwaczy benzyny, jak tylko się dało. Do instalacji został zdjęty kolektor. Instalacji prawie nie widać, jedynie sterownik jest widoczny.
 
 
     
 Strojenie odbywało się pod obciążeniem - wiem, sam prowadziłem wtedy samochód
   
 Przy okazji zostały wymienione świeczki na NGK dedykowane do gazu, z przerwą 0.8mm.
 wyderka - 26-08-2012, 22:09
 
 
    te nadkola to rób jak najszybciej, u mnie lepiej wyglądały a jak wyciołem to takie oczy zrobiłem  , ile tam rudej. koral - 27-08-2012, 01:07
 
 
  	  | wyderka napisał/a: |  	  | :roll:  te nadkola to rób jak najszybciej, u mnie lepiej wyglądały a jak wyciołem to takie oczy zrobiłem  , ile tam rudej. | 
 
 Wychodzę z założenia, że zrobiłem to, co było najlepsze w danym momencie, zakładając stan samochodu., tzn. wykonałem zabezpieczenie tak dobre jak się dało w tych konkretnych okolicznościach. Jak ruda zacznie wychodzić (najpóźniej za 2 lata - wiem o tym
  ) to wstawię reparaturki. Nie widzę potrzeby takiego działania jakoś wcześniej. koral - 27-08-2012, 22:44
 
 2012-08-15 wymieniłem sondę lambda pierwszą w drugim banku. Użyłem Denso DOX-0313. Dowiedziałem się też z serwisu niemieckiego, że rozrząd z pompą wody oraz olej w skrzyni były wymieniane przy 190kkm czyli jakieś 35kkm temu, co mnie niezmiernie ucieszyło, jako że jestem trochę kaski do przodu
   
 |  | 
 |  |