To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] 2.4 gdi gasnie po wkreceniu go w wyższe obroty

wróblik - 27-07-2012, 10:22
Temat postu: [EA3A/W 2.4] 2.4 gdi gasnie po wkreceniu go w wyższe obroty
witam mam problem z moim miskiem może ktos pomoże a mianowicie po wkreceniu auta w wyrzsze obroty zaczyna migac czek ta pomaranczowa kontrolka w ksztalcie silnika,i autko gasnie chwile postoi i odrazu odpala ,ale nie za kazdym razem po dodaniu gazu to sie dzieje moze ktos mi pomoże z tym problemem
Bartek - 27-07-2012, 11:29

Przepustnica poszła się rozmnażać......
Michal4133 - 27-07-2012, 11:46

Hej, ostatnio mialem podobny problem tylko ze z Zafira po rozrzaniu gasla po przyduszeniu jej, sproboj nie gazowac jej tylko jedz spokojnie/delikatnie i zobacz czy sie dzieje to samo, jesli nie to odlacz zawor EGR i sprawdz jeszcze raz (u mnie to pomoglo) jesli nie to cos jest nie tak z przewodami powietrza, posprawdzaj wszystkie.
Bartek - 27-07-2012, 12:22

Michal4133, to nie Zafira, a migająca sama z siebie kontrolka silnika to jednoznaczny objaw wejścia w tryb awaryjny sterowania przepustnicą - zajmuję się takimi zagadnieniami od 8 lat, trochę doświadczenia już mam :wink:
Szwagroz - 27-07-2012, 12:41

u mnie od czasu do czasu, czyli raz na jakieś 3-4 miechy wyskakuje czek i po podłączeniu do kompa wyskakuje ciągle ten sam błąd "wadliwie działająca przepustnica" czy jakos tak, tyle że poza czekiem nic innego sie nie dzieje, silnik chodzi równo, spalanie w normie, nic nie szarpie, nie przygasa, gładka praca na niskich i wysokich obrotach i o co tu chodzi??
Michal4133 - 27-07-2012, 13:29

Bartek, nie twierdze ze to nie przepustnica, ale w wielu takich przypadkach przypustnica jest ok, tylko doradzam co mozna rowniez spradzic, pozdro
Tomek - 27-07-2012, 13:36

Michal4133, tylko zauważ, że w 2.4 jest zupełnie inna przepustnica niż w 2.5, gdzie błędu raczej nie uświadczysz
wróblik - 27-07-2012, 22:37

własnie dziwna sprawa bo dopiero 2 razy mi sie tak zrobilo dzisiaj jezdzilem caly dzien i gazowalem i wogole i bylo dobrze wiec nie wiem co mam o tym myslec a moze czujnik położenia walu co o tym myslicie ? wykrecalem swiece i czyscilem moze to byc cos od tego może cos tam zruszylem no nie wiem sam co mam myslec
Bartek - 29-07-2012, 08:47

Klasyka gatunku - przepustnica, żaden czujnik wału. Dla pewności użyj McGyver toola (spinacza biurowego) do odczytu kodu błędu - stawiam 50 zł dla MM dzieciom, że odczytasz błąd sterowania przepustnicą - 9x, (najprawdopodobniej 92)
kkriss - 30-07-2012, 03:46

Albo lipne paliwo, miałem podobnie w Cari GDI, powyżej 3 tyś CE i brak mocy (wózek jednak nie gasł).
wróblik - 30-07-2012, 23:30

nie wiem ale dzisiaj porządnie galancika pociągałem na biegach i jest dobrze wiec ciezki temat

[ Dodano: 20-08-2012, 17:39 ]
witam jak wczesniej w temacie pisałem objawy powrucily podłaczalem pod kompa i zeczywiscie cos ze sterowaniem przepustnicy to moze ktos wie co teraz mam zrobic kolega mial juz taki problem skoro pisal ze to to?

[ Dodano: 20-08-2012, 17:50 ]
wiec jak ktos by mogl mi pomoc to bardzo bym był wdzieczny

[ Dodano: 21-08-2012, 13:08 ]
:?

Andrew - 06-07-2013, 14:47

Witam.
Podepnę się tutaj pod temat, może ktoś miał do czynienia z takim problemem w GDI. Czyli tak auto Space Wagon. Jechało i w trakcie jazdy zaczął gasnąć, aż zgasł. Teraz odpala, pochodzi trochę i gaśnie. Z tym, że strasznie trzęsie silnikiem. CE się nie zapala. Auto stoi u mechanika, na start kazał zamówić przepływomierz powietrza, że to niby to. Zmienione i nic. Teraz niby po podłączeniu komputer pokazał błąd czujnika prędkości obrotowej wału. Czy ty może być to? Czy nie powinien się CE świecić? Nie uśmiecha się kupować czujnik, który kosztuje 300 zł jak na nic się nie zda.

Proszę o pomoc.

Bartek - 06-07-2013, 19:48

Czujnik położenia wału, jak wyszło z diagnozy, żaden przepływomierz. W najgorszym razie powielacz napięcia dla wtrysków.
Andrew - 06-07-2013, 20:33

Bartek napisał/a:
Czujnik położenia wału, jak wyszło z diagnozy, żaden przepływomierz.

A czy CE by się nie świecił?

radek79 - 06-07-2013, 20:49

moim zdaniem by się świecił, nie wiem jak w gdi ale w v6 da się go rozebrać i usunąć zimne luty, trzeba by go podmienić z innego auta


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group