To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Silnik gaśnie w trakcie jazdy bez żadnych obj

slav10 - 31-07-2012, 21:56
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Silnik gaśnie w trakcie jazdy bez żadnych obj
Witam
Pisze ponieważ byłem z autem w ASO i po odczycie błędów nadal nie wiadomo co robić. Chodzi o Carisme z silnikiem diesla DiD 75 kW z 2002r.
Problem jest taki że podczas jazdy samochód gaśnie – zaświeca się kontrolka check engine i silnik gaśnie. Pojawiają się jeszcze chyba kontrolka oleju i ładowania i koniec. Przy próbie odpalenia czasem udaje się za drugim razem zapalić a czasem przy dziesiątym. Jeśli po przekręceniu kluczyka check engine nie gaśnie lub pali się słabo to silnik nie odpali a jak gaśnie to odpala. Zdarzyło się to na razie jakieś 6 razy – przy czym pierwszy raz tydzień temu a od 3 dni się nie powtórzyło. Generalnie brak jakichś objawów, auto nie szarpie, obroty nie falują, moc nie spada??
Komputer pokazał dwa błędy: 26 – zawór EGR oraz 36- słabe ciśnienie paliwa.
Po rozmowie zawór odsunęliśmy jako mniej prawdopodobny mogący być następstwem błędu 36, natomiast podejrzenie jest na zawór w pompie wysokiego ciśnienia paliwa, pompa wysokiego ciśnienia, ewentualnie przytkany filtr paliwa choć to mało prawdopodobne by były takie objawy - wymieniany był jakieś 25tys km temu i jakieś 2.5 roku temu więc wymienić go i tak muszę, bądź alarm na którym mam odcięcie paliwa.
Jeśli ktoś miał podobne zdarzenie to proszę o rade od czego zacząć. Ceny pompy i zaworu są z kosmosu więc nie ma sensu niepotrzebnie narażać się na koszty.
Pozdrawiam

Anonymous - 01-08-2012, 01:27

To po co byęłś w ASO? to po pierwsze. A po drugie filtr paliwa przynajmniej 1 x do roku. Ja wymieniam na wiosne i późną jesienią. Może być przyczyna filtr paliwa. Wymień i daj znać. POzdr.
slav10 - 01-08-2012, 09:16

W ASO byłem żeby zczytać błędy - mój mechanik akurat wyjechał na wakacje. Filtr wymienię na dniach ale mam przeczucie że to nie to.
drtymf - 01-08-2012, 11:32

slav10, według mnie objawy sobie opisałeś sam. Ja bym zaczął od najtańszych i najprostszych. Filtr paliwa, STP czarny do czyszczenia układu wtryskowego. Jeśli nie pomoże to może jakaś próba z podmianą zaworu ciśnienia jeśli masz taką możliwość. A pompę jako najdroższą zostawić na koniec.
Ew. jeśli czas ciśnie a kasa nie bardzo to na dobrą diagnostykę układy wtryskowego i tam wyjdzie co, jak i dlaczego za i tak mniejszą cenę niż wymiana części co do których i tak nie masz pewności która jest uszkodzona.

pawelsonx - 02-08-2012, 23:11

bez przesady cena częsci do renulta bo taki silnik masz nie są z kosmosu więc nie ma co panikować a pomp wc i zaworów jest mnóstwo. Dzięki temu ze silnik jest popularny bardziej niż tdi od vaga to łatwo o używanie i nowe częsci.
slav10 - 07-08-2012, 09:35

Filtry wymienione, od tego czasu przejechałem jakieś 300 km - w korkach i po autostradzie - i nic. Silnik chodzi jak gdyby nigdy nic i tylko zostaje niepewność czy się sytuacja nie powtórzy.
Filtr paliwa był co prawda brudny ale żadnych opiłków tam nie było co by mogło sugerować na sypiącą się pompę. Nie mam pomysłu jak zdjagnozować co mu dolegało...

drtymf - 09-08-2012, 13:14

slav10 napisał/a:
Filtry wymienione, od tego czasu przejechałem jakieś 300 km - w korkach i po autostradzie - i nic. Silnik chodzi jak gdyby nigdy nic i tylko zostaje niepewność czy się sytuacja nie powtórzy.
Filtr paliwa był co prawda brudny ale żadnych opiłków tam nie było co by mogło sugerować na sypiącą się pompę. Nie mam pomysłu jak zdjagnozować co mu dolegało...


No ja bym powiedział że zapchany filtr powoduje niedobory paliwa na pompie WC co z kolei generuje błąd czujnika ciśnienia paliwa i tyle. No a brak ciśnienia na listwie wtryskowej powoduje że samochód jest słaby i gaśnie - tam musi być jakieś 1000 coś barów i koniec, jeśli nie ma to silnik nie ma na czym jechać i koniec.

Jeździj, obserwuj jak się powtórzy do sprawdzenia czujnik. Częściej się sypie pompa WC niż ta niskiego ciśnienia w baku.
Poza tym pamiętaj że to diesel z CR one sa wrażliwe na jakość paliwa, zapchany filtr i ogólnie syfy w układzie paliwowym.

slav10 - 10-08-2012, 15:08

Tak też zrobię. Paliwo zawsze leje dobre ale w baku na pewno jest już dużo syfu.
Dzięki za pomoc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group