Problemy techniczne - Problem z eclipse - 2.4 - brak iskry
Mario - 03-08-2012, 17:09 Temat postu: Problem z eclipse - 2.4 - brak iskry Witam. Auto moje już nie jeździ około miesiąca.
Jadąc pewnego dnia raz usłyszałem huk, zaraz drugi i auto zgasło.
Nie kręciłem bo moja pierwsza myśl to był rozrząd (mimo, że 15 tys.km temu był wymieniany).
Na lawecie do mechanika. Okazało się, że nie ma iskry na dwóch świecach.
Wymienili jedną cewkę(jako, że na każdą przypadają dwie świece), jednak problem nie znikł, cewka stara była dobra jak się potem okazało. Nowa poszła do oddania.
Szukali dalej i po wiązkach doszli do tego, że z komputera nie wychodzi odpowiednie napięcie na jedną z cewek.
Pytanie czy komputer silnika/sterownik mógł tak sam z siebie paść?
Dodam, że dwa tygodnie wcześniej zakładany był gaz (moja pierwsza instalacja i może to zbieg okoliczności, ale może coś nie tak przy montażu poszło?)a i te dwa tygodnie jeździł bez zarzutu.
I pytanko jeszcze takie, czy jak kupię komputer o takim samym oznaczeniu jak mam (MR420681- pod warunkiem, że go kiedyś znajdę..) to nie będzie problemu z immo?
Bo już komputer z innym oznaczeniem dzisiaj przerobiłem i nie było iskry znowu, także idzie do zwrotu.
Proszę o jakieś rady bo już mam powoli dość..
pozdrawiam serdecznie
i przepraszam, że tak to lekko chaotycznie napisane
[ Dodano: 03-08-2012, 17:19 ]
Doczytałem jeszcze, że wpływ na brak iskry może mieć czujnik położenia wałka lub wału.
Niestety tutaj moja wiedza się kończy, dlatego kolejne pytanie czy to faktycznie tak może być i mechanik powiedział, że z komputera nie wychodzi napiecie na cewkę i to on jest winny, a przyczyną w rzeczywistości może być któryś z tych czujników nie dający sygnału?
I czy jest jakaś inna możliwość od podmieniania na inny(nowy), żeby sprawdzić te czujniki?
JarzynaOsw - 03-08-2012, 23:16
To jest GDI ???
Bartek - 03-08-2012, 23:19
Przepustnica jest linkowa czy elektroniczna?
Mario - 04-08-2012, 08:20
Nie, nie jest to GDI.
A co do przepustnicy to wstyd się przyznać, ale nie wiem (chociaż wydaję mi się, że elektroniczna)
Ale poszukam i dam znać jak znajdę odpowiedź..
Bartek - 04-08-2012, 14:04
Jeżeli jest elektroniczna, to masz z nią problem, bo naturalnym sposobem dania do zrozumienia użytkownikowi o problemie w komunikacji ECU z przepustnicą jest odcięcie zapłony w środkowych cylindrach (co ciekawe działa to nawet w 3 cylindrowych kosiarkach )
|
|
|