To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Turbina w Cari 1.9 DiD

morgan28b - 06-08-2012, 17:40
Temat postu: Turbina w Cari 1.9 DiD
Witam. Może mi ktoś powiedzieć jakie objawy wywołuje zapchana lub uszkodzona turbina w Carisma 1.9 DiD?
pawelsonx - 06-08-2012, 21:25

luzy wirnika wzdłużne, wypluwanie oleju do dolotu powietrza

a w wersji hard rozkręcenie silnika do obrotów bardzo duzych obrotów
http://www.youtube.com/watch?v=13yMLkL1eAk

morgan28b - 06-08-2012, 21:39

A czy w mniej hardkorowej wersji zapchana turbina może powodować braki mocy podczas jazdy (samochud jakby coś hamowało a nagle wystrzela jak z procy przy jednoczesnym przerywanym warkocie z komory silnika)?
pawelsonx - 06-08-2012, 21:51

zacinający sie egr . Odepnij wtyczkę i pojeźdź trochę.
Moze być przepływka. Lub zacinające się kierowniczki w turbinie

morgan28b - 06-08-2012, 22:06

Sory za może głupie pytanie ale wogóle się na tym nie znam. Wtyczka jest gdzieś przy EGR-ze i czy jej odpięcie niczego nie uszkodzi? I drugie pytanko co to jest ta przepływka i gdzie tego szukać w samochodzie? Bo ta trzecia opcja (kierowniczki w turbinie) to chyba raczej opcja na warsztat (brzmi poważnie).
pawelsonx - 07-08-2012, 08:13

poważnie brzmi przepływka bo jak dobrze kojarzę cena okolo 300 euro. Co do egr wypnij wtyczkę i tyle nic nie uszkodzisz ja w swojej lagunie jezdze tak o 6 miesięcy bo mi puszczała czarne bąki.
morgan28b - 07-08-2012, 09:50

Zapomniałem dodać, że po podpięciu do kompa przez program CDIF/2 wywala mi 3 błędy:
- P1801 - obwód czujnika temperatury chłodziwa
- P1826 - obwód przekaźnika świec żarowych
- P1814 - obwód sterowania zaworu EGR
Zawór EGR był czyszczony i nie pomogło, czujnik temperatury jest podobno sprawny (mechanik nie wiedział czy jest jeden czujnik czy dwa bo ten co znalazł był jakiś podwójny).

[ Dodano: 07-08-2012, 17:38 ]
Odpięcie wtyczki EGR-a nie pomogło. Dalej są te same objawy.

[ Dodano: 08-08-2012, 12:49 ]
Kolejny mechanik po wstępnych oględzinach stwierdził zacinający się EGR (do połowy się otwiera) ale dokładnie go obejrzy po niedzieli.

[ Dodano: 08-08-2012, 13:48 ]
Coś chyba popsułem :cry: Odpiołem 2 wtyczki w celu przeczyszczenia. Jedna od przepływki a druga :?: bodajrze sterownik EGR-a (zamontowany na podszybiu z jednej strony wychodzą 2 cienkie, gumowe wężyki do egr-a i takiego grzybka a z drugiej strony jeden przewód gumowy do rury z przepływomierzem). Przy odpaleniu samochodu zapaliła się (i do tej pory nie zgasła) kontrolka silnika. Jak to zlikwidować i czy mogę z tym jeździć?

drtymf - 09-08-2012, 13:05

To drugie kolego to zawór regulacji ciśnienia doładowania tzw. wastegate.

Odepnij aku na parę minut posprawdzaj czy te wtyczki są dobrze wpięte podłącz aku i zapal - jak zgaśnie dobrze - jak nie znaczy że coś popsułeś. Jeśli błąd jest spowodowany którąś z tych wtyczek to albo ci turbo nie będzie dobrze działało albo się uszkodzi przez za wysokie ciśnienie ale tragedii bardzo nie ma.

Czujniki temeperatury są dwa - jeden do silnika drugi na tablicę. Tyle że nie pamiętam gdzie są - w serwisówce jest opisane.

Co do kodów błędów - sprawdź w serwisówce - często kody na kompach uniwersalnych różnią się od rzeczywistych i możesz naprawiać nie to co powinieneś.

A tylko że w serwisówce są kody w formacie " cyfra-cyfra" a nie P"cyfra-cyfra-cyfra-cyfra" i nie wiem jak się mają jedne do drugich.

morgan28b - 09-08-2012, 16:47

No i chyba coś się spsuło bo nie gaśnie, ale z drugiej strony co mogło się popsuć przez wypięcie i wpięcie wtyczki? Może wystarczy wykasować błąd na kompie?
Zapytam jeszcze o wtyczkę, która jest na takim najgrubszym przewodzie gumowym wychodzącym od jednej z chłodnic a wchodzącym do turbiny, do czego to jest?

[ Dodano: 09-08-2012, 18:04 ]
Chodziło mi o te wtyczki co na fotce.

drtymf - 10-08-2012, 09:35

Dolna to jest czujnik ciśnienia doładowania.
Prawa to wtyczka do przepływomierza.
Górna to wtyczka zaworu wastegate czyli upustowego nadmiaru ciśnienia i ogólnie sterownika ciśnienia doładowania.

Co do
morgan28b napisał/a:
Może wystarczy wykasować błąd na kompie?
- odpięciem aku na parę minut sobie wykasowałeś.

Proponowałbym podjechanie gdzieś gdzie mają komp z dedykowanym programem do Mitsu bo jak napisałem na uniwersalnym często błędy mają inne opisy i grzebiesz nie tam gdzie powinieneś.
Były już tematy tutaj gdzie ludzie grzebali w czujniku temperatury cieczy a okazywało się że chodzi o sondę lambdę tyle że to było w MSS benzyniaku - różnice w opisach błędów jednak były znaczne.

morgan28b - 10-08-2012, 10:41

W poniedziałek jestem umówiony u mechanika to może się dokładnie dowiem o co kaman. Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć.
drtymf - 10-08-2012, 10:51

morgan28b napisał/a:
Mimo to boję się jeździć przy zapalonej kontrolce silnika, żeby coś bardziej nie zepsuć.
to jest bardzo dobra taktyka chyba że naprawdę wiesz co się stało. Można więcej szkód zrobić.
adaśko - 11-08-2012, 00:45

u mnie jak carisma nie miała mocy i przy dodawaniu gwałtownym gazu zapalała sie check to winny był zawór westagate i po kupieniu używki za 70 zł auto znowu chodzi aż miło.radze podjechac do kogoś i zamienic te zawory.
morgan28b - 11-08-2012, 08:53

U mnie nie zapala się przy dodawaniu gazu, tylko przy odpalaniu i już nie gaśnie.
pawelsonx - 11-08-2012, 23:47

jak się pali i nie gaśnie to znaczy że nie przechodzi procedury testowej posprawdzaj wtyczki jeszcze raz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group