Pajero I - Pajero I 3,0V6 -
nosek86 - 08-08-2012, 10:05 Temat postu: Pajero I 3,0V6 - Kupiłem kilka dni temu swoją pierwszą terenówkę. Pajero I 3,0V6 LPG '89 krótki.
mam kilka pytań:
1) jaki olej do reduktora, mostów ( wiem w instrukcji obsługi mogę znaleźć ale nie do końca łapie o co chodzi )
wg. instrukcji nr 6. olej w skrzyni mechanicznej i rozdzielczej ( 75W85W)
miska 4,0l
filtr 0,4l
nie ma tu pomyłki z olejem silnikowym? czy do skrzyni wchodzi aż 5 litrów oleju?
+ reduktor 1,8 litra ( 80W-90)
+mosty przód 1,1 ; tył 1,6/2,6 zależnie od typu... po czym poznać jaki jest typ mostu? ( blokady nie mam ) ( 80W-90)
2 ) na wolnych obrotach wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje mi ok 1,4 kg/cm3 ( na zimnym ok 1.8-1.9 ) , przy 3000obr. na ciepło nadal ok 1.5 kg.cm3 czyli mało...
Dziś wymieniam olej na Castrola 10w40 bo stary ma już 12kkm. Pytanie jak podnieść ciśnienie jeśli wymiana oleju nic nie da? czy jest jakaś regulacja na pompie ( jak np. w NIVIE ). Czy jest w tych modelach kontolka oleju? u mnie takowej brak - przynajmniej nie świeci lub robi to na czarno... Czy od takiego ciśnienia zatrę silnik? chyba nie...
Spróbuję wpiąć się manometrem w czujnik ciś. oleju. - skąd jest brany sygnał do wskaźnika ciś. oleju ( nie pod kontrolkę ) może on robi przekłamanie? ( widziałem koło filtra oleju jakąś taką kopułkę z kablem.
3 ) czy silnik 3,0V6 ma ręczną regulację luzu zaworowego? jeden zawór mocno cyka / tłucze cały czas ( no chyba że te fałki w pajero tak chodzą.. )
4 ) jak podnieść o jakieś 5cm przednie zawieszenie - czy jest regulacja na wahaczach? bo tył planuje polibusze pod sprężyny upchać.
5 ) mam prostą instalację gazową drugiej generacji - działa bez zarzutu. Po wczołganiu się pod auto oczom mym ukazały się wiszące kable z sondy lambda - pytanie czy ktoś ją odciął bo gryzła się z gazem czy kable poległy w terenie. Jest sens ją podpinać? Jak w tym silniku wygląda sprawa komputera?
6 ) poranne odpalenie na zimno aktywuje funkcję wiru w baku ( tzw. ssanie ) które podbija obr do 2000 i stopniowo je obniża wraz z postępującym rozgrzaniem które trwa ok 5km ( a mamy lato i 20-30'...) boje się że w zimie to będzie nie wesoło... termostat ok. Szukam jakiejś regulacji celem ukrócenia tego porannego rozpasania.
7 ) kupiłem Glob-gumy 265/70/15 31' - na jakim ciśnieniu jeździcie po czarnym? ( pytanie roku normalnie...)
8 ) ma ktoś może książkę SAM NAPRAWIAM albo namiar na pdfa?
na chwile obecną tyle...
[ Dodano: 09-08-2012, 10:19 ]
ad. nr 2 ) Problem rozwiązany... starego oleju spuściłem ok 1.5litra... więcej nie było. Bagnet pokazywał bzdury bo była rurka przytkana mazią....
Zalałem nowy olej ciśnienie wróciło do 4bar, zawory się uciszyły jak ręką odjął...
Szyszkowa - 10-08-2012, 10:54
Pytań dużo- więc najpierw, to co najprostsze - wykaz olejów do P I znajdziesz tutaj: http://pajero.org.pl/inde...um_pi1[tid]=783
jawaldek - 13-08-2012, 17:19
nosek86 napisał/a: | 4 ) jak podnieść o jakieś 5cm przednie zawieszenie - czy jest regulacja na wahaczach? bo tył planuje polibusze pod sprężyny upchać. |
Pod sprężyny polibusze ???? eee to już lepiej kawałek żelastwa odpowiednio dopasowanego bo przyspawasz punktowo a polibuszy nie Przód podnosi się na drążkach ..... ot i skleroza (skrętnych ???) Tylko nie szalej z tym podnoszeniem w miarę bezpieczne to max do 5cm nosek86 napisał/a: | 7 ) kupiłem Glob-gumy 265/70/15 31' - na jakim ciśnieniu jeździcie po czarnym? ( pytanie roku normalnie...) | ja mam 2,5 atm ->> opony 31x10,5x15
nosek86 napisał/a: | ad. nr 2 ) Problem rozwiązany... starego oleju spuściłem ok 1.5litra... więcej nie było. Bagnet pokazywał bzdury bo była rurka przytkana mazią....
Zalałem nowy olej ciśnienie wróciło do 4bar, zawory się uciszyły jak ręką odjął... |
A nie mówiłem/pisałem
nosek86 - 14-08-2012, 10:46
Cytat: | A nie mówiłem/pisałem |
wiem wiem... krew mnie zalała bo zrobiłem przed wymianą ponad 200km a poprzedni "zarzynacz" jeździł pół roku po ok 200km dziennie... ciekawe jak długo chodził bez oleju...
Waldku dobry pomysł z tym tyłem - fakt nie ma pod sprężyną żadnego "siedzenia" to można by było wytoczyć ładną podkładkę - tokarka pod ręką jest
teraz walczę z rudą na budzie i jak zwykle więcej jej niż wyglądało pobieżnie... kurde łatka na łatce... mam nadzieje że zdążę się uporać i poskładać bo 27 wybieram się w bieszczady i mam zamiar turystycznie przy okazji pozwiedzać trochę ichniejsze bezdroża...
najważniejsze że przekonałem już małżonkę ,że jedziemy Pajerem nie osobówką
jawaldek - 14-08-2012, 11:53
nosek86 napisał/a: | wybieram się w bieszczady i mam zamiar turystycznie przy okazji pozwiedzać trochę ichniejsze bezdroża... | podam Ci na PW adres bazy noclegowej i dobra rada ->> w teren nigdy sam tym bardziej abyś małżonki nie zraził do jazdy off-road. nosek86 napisał/a: | fakt nie ma pod sprężyną żadnego "siedzenia" to można by było wytoczyć ładną podkładkę | przemyśl tylko co jeszcze będziesz chciał "powiesić" na samochodzie->> dodatkowe kg ale skoro tokarka pod ręką to możesz dorabiać
nosek86 - 17-09-2012, 12:40
planuję zakupić / zrobić bagażnik dachowy coś w stylu
http://allegro.pl/bagazni...2628301346.html
1300zł za parę rurek nie dam...
szukam solidnych mocowań do rynienek, widziałem na allegro za 100zł kpl dwie belki + 4 łapki ale takie to liche typu plastikowe pokrętło, i cieniutkie aluminiowe belki ( maks. obciążenie 70kg..) Chciałbym zrobić coś na 6 łapkach tak aby nie było strachu.
Macie może namiary gdzie dobre tanie łapki kupić? Pierwszy pomysł to było polatać po złomach i poszukać dwóch bagażników ze starego dobrego malucha. Rurki się pospawa ( kumpel zrobi ładne za dobrą flaszkę - byle by nie czeską...) i będzie gitara.
Jakieś pomysły uwagi jak robić żeby nie spiep***ć?
sprawa druga spotkaliście się może z kimś kto sprzedaje kolce do opon?
|
|
|