[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Poprawna regulacja luzów zaworowych
slavo_p - 11-08-2012, 22:07 Temat postu: [E57A 2.0D] Poprawna regulacja luzów zaworowych Czytam i szukam i kazdy pisze inaczej , w manualu pisze ze luzy zaworowe powinny byc na gorącym silniku 0.25 ssący i 0.25 wydechowy , na forum pisał ktos ze luzy na zimnym ssący 0.20 wydech 0.25 , a na ciepłym ssący 0.35 a wydech na 0.45 .
Czy ktos kompetentny jest w stanie napisac jaki jest poprawny luz zaworów ????
Druga sprawa to ustawienie pierwszego cylindra w gmp , ( na moje oko to ustawiam na znak zero na plastikowej obudowie ze stopniami wyprzedzenia zapłonu) czy dobrze myśle ?
Natomiast co do ustawienia 4 cylindra w gmp to wymiekam :P pewnie jest to proste ale nie kumam jak to zrobic.
Krzyzak - 11-08-2012, 22:20
slavo_p napisał/a: | na ciepłym ssący 0.35 a wydech na 0.45 | to są prawidłowe luzy tego silnika
GMP 1 cylindra masz wtedy, gdy koło pasowe wału wskazuje nacięciem na T na plastikowej obudowie a koło zębate wałka rozrządu wskazuje na znak
GMP1 oraz 4 są w tym samym czasie - tylko są w innym suwie
robisz 1 obrót wałem i wtedy masz 2 i 3 cylinder w GMP (a koło zębate wałka jest po przeciwnej stronie znaku)
slavo_p - 11-08-2012, 23:33
to czemu w ksiązce "sam naprawiam " jest 0.25 ssący i wydechowy na ciepłym ? :P
To jak mam pierwszy cylinder w GMP to ustawiam na nim luzy i na cylindrze 4 ? a potem obracam wałem i regululuje 2 i 3 ?
jacek11 - 11-08-2012, 23:41
Krzyzak napisał/a: | robisz 1 obrót wałem i wtedy masz 2 i 3 cylinder w GMP |
Chyba 0,5 obrotu robiąc cały obrót,znowu mamy 1 i 4 cylinder w GMP,tyle że wtedy czwarty pali
[ Dodano: 11-08-2012, 23:43 ]
slavo_p napisał/a: | To jak mam pierwszy cylinder w GMP to ustawiam na nim luzy i na cylindrze 4 ? a potem obracam wałem i regululuje 2 i 3 ? |
nie.każdy cylinder musisz ustawiać osobno,tak jak pisze w manualu
slavo_p - 12-08-2012, 12:52
a ty tez kolego uwazasdz ze luz zaworów na ciepłym ssacy 0.35 i wydech 0.45?
milo - 12-08-2012, 13:03
Luz zaworowy ssacy i wydechowy 0,25 przy 80-95 st w czym problem ?
slavo_p - 12-08-2012, 13:43
milo mi tez tak sie własnie wydaje ze masz racje , wiec dslaczego niektórzy podają az tak duze wartosci ???
Krzyzak - 12-08-2012, 14:48
bo niektórzy czytaja instrukcję serwisową
a inni podają luzy dla diesla 1.8...
zrobisz jak uważasz
i nie pół obrotu wałem, tylko cały.
masakra - zastanów się zanim napiszesz
slavo_p - 12-08-2012, 15:05
Krzyżak sory ale w instrukcji jest wyraznie napisane pogrubionyą czcionką ze luzy na ciepłym ssący i wydechowy 0.25 , oczywiscie mowa o silniku 4D68 2.0 td
Koledzy ale napiszcze Jak te zawory wyregulowac krok po kroku i jakie te luzy mają byc wkoncu ;/;/
Krzyzak - 12-08-2012, 15:28
to wklej skan
potem przepraszaj
slavo_p - 12-08-2012, 15:48
Krzyzak - 12-08-2012, 16:02
prawidłowy obrazek:
ten, który wkleiłeś to chyba z silnika poprzedniej generacji - czyli z E54
slavo_p - 12-08-2012, 16:03
Krzyzak - 12-08-2012, 16:07
eee tam - wklejasz z jakiegoś programu, gdzie dane zbierane są z całego świata i często byle jak
już wiele razy miałem przykłady, że do marek "egzotycznych" dane są niedokładne, przestarzałe lub nie na temat...
podałem przykład z serwisówki do tego auta wydanej przez producenta, firmę Mitsubishi
jak ktoś chce wierzyć w inne, to proszę bardzo, ale staram się pomóc autorowi tematu i rozwiać pojawiające się fałszywki
slavo_p - 12-08-2012, 20:21
ok czyli daje pierwszy cylinder w gmp ( pierwszy cylinder rozumie ze to ten od pompy wtryskowej) i reguluje zawory zaznaczone strzałką na biało , potem daje cylinder 4 w gmp i reguluje zawory zaznaczone czarną strzałką tak ? ?? ja mam wyregulowane wydech i ssanie na 0.25 , mam problemy z rozruchem na ciepłym czy zawory to mój problem ?
|
|
|