Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problemy z przepływomierzem?
Dudi84 - 12-08-2012, 17:16 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problemy z przepływomierzem? Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum chociaż przeglądam je już od dłuższego czasu. Ciesze się, że mogę tutaj być. Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy GDI Jednak jak każdy samochód czasami się psuje, więc mam nadzieję, że ktoś pomoże mi rozwiązać mój problem.
Tak jak pisałem wcześniej przejrzałem już masę postów na forum i niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Samochód jest lekko zamulony, szczególnie przy ruszaniu na 1 i 2 biegu. Po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów idzie już znacznie lepiej, jednak trudno mi powiedzieć czy jest to już normalna moc. Charakterystyczne jest to że na rozgrzanym silniku, silnik się trzęsie. Zgodnie z metodą na spinacz odczytałem błędy i wyskoczyły mi 3:
12
13
25
Idąc za tym co znalazłem na forum wszystko wskazuje na przepływomierz. Proszę o radę czy w takiej sytuacji najlepszym wyjściem będzie zakupienie nowego czy też może jestem w błedzie i problem leży gdzieś indziej. Niestety nie mam możliwości zamiany na chwilę przepływomierza z innej carismy. Prosze o pomoc.
Okazało się, że błedy które mi wyskoczyły spowodowałem sam gdyż w trakcie pracy silnika odłączyłem na chwilę wtyczkę przepływomiereza. Po wykasowaniu dzisiaj błędów przez odpięcie akumulatora i po zrobienu paru kilometrów nie wykazuje już żadnych błędów jednak gdy tylko silnik złapie temperaturę zaczynają się drgawki silnika Co może być przyczyną? Świece, cewka?
Ginger1021 - 13-08-2012, 17:49
Podłączam się do tematu, jak silnik się rozgrzeje to jest wachlowanie obrotów i takie jakby przerywania i szarpie silnikiem. Wszystko się dzieje jak jest dosyć wysoka temperatura na zewnątrz, gdy jest chłodno poniżej 15 stopni, silnik idealnie chodzi.
Dudi84 - 13-08-2012, 21:47
U mnie silnik po prostu ma drgawki, nie ma natomiast wachlowania obrotami. Nie moge jednak stwierdzić czy temperatura zewnętrza ma u mnie jakikolwiek wpływ. Spróbuję obserwować i dam znać. Dzisiaj po kolei wymieniałem cewki i bez zmian
wojzi - 13-08-2012, 22:38
Ginger1021 Ja się nie znam, ale uczyłeś silnik obrotów? Na forum jest temat. Naucz. Jak nie pomoże to wtedy może szukać dalej.
Ginger1021 - 14-08-2012, 20:36
wojzi ja tym samochodem jeżdżę już 5 lat i nie jestem świeży w tych sprawach .
Przepustnica wyczyszczona, obroty uczone na dwa sposoby. Kontrolka żadnych błędów nie wymruguje.
Dudi84 - 15-08-2012, 10:55
Jeszcze jedna rzecz, która u mnie występuje to gdy chę odpalić na ciepłym silniku, silnik szybko łapie, jednak niemal od razu obroty spadają tak nisko, że niemal gaśnie, ale chyba komputer podbija je wyżej i po chwili wszystko się stabilizuje... Nie mam tak za każdym razem, tylko co któreś odpalenie na ciepłym. Oczywiście silnik w dalszym ciąga ma drgawki Czy może mieć na to wpływ od czasu do czasu bucząca pompa paliwa w baku?
HOLEK - 15-08-2012, 12:10
Ja mam dokładnie te same objawy i też nie wiem w czym problem
i9i - 15-08-2012, 12:19
Ciśnienie paliwa trzyma 5MPa? Bo widzę wszyscy z problemem w GDI-ku.
Do sprawdzenia jeszcze fajkocewki i świece. Na początek znaleźć kogoś kto ma działającego GDI i podmienić fajkocewki albo chociaż jedną, od razu zajrzeć w kanał gdzie jest świeca i obejrzeć czy nie ma syfu/oleju oraz wykręcać gromnice do oględzin.
Dudi84 - 15-08-2012, 20:03
Dzięki za zainteresowanie tematem Jeśli chodzi o pompę paliwa to nie wiem jakie jest ciśnienie bo nie mam odpowiedniego przyrządu do zbadania Postaram się coś wykombinować.
Jeśli chodzi o fajkocewki to jedną już wymieniłem bo miała w środku tam gdzie sprężynka złoto-zielony nalot i pył, aż do tego stopnia, że na początku myslałem, że w ogóle nie ma tam sprężynki..., jednak po wyczyszczeniu okazało się, że jednak jest. Mimo wszytsko wymieniłem tą fajkocewkę na inną i była tylko nieznaczna poprawa jeśli chodzi o drgania silnika. Wczoraj podjechałem na szrot i po kolei podmieniałem cewki jednak bez rezultatu, nie mam jednak gwarancji, że cewki były sprawne.
Po zdjęciu fajkocewek w dwóch środkowych gniazdach znajdował się olej, jednak bez wyciągania świec (nie mam odpowiedniego klucza) wyczyściłem go dość skrupulatnie i teraz po przejechaniu około 3tys. km oleju już tam nie ma. Właśnie zbieram się do wymiany świec, może to pomoże?
i9i - 15-08-2012, 20:34
Sprawdź te świece w jakim są stanie i skup się na tych gorszych, ciśnienie sprawdzisz Evoscanem - zapytaj w regionalnym czy ktoś Cię podepnie.
Dudi84 - 16-08-2012, 21:02
i9i, dzięki za podpowiedzi. Świece już zamówione, wkrótce wymienie i dam znać czy jest poprawa. Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz: jak silnik popracuje te 4 minuty na wolnych to potem z tego co czytałem wskakuje na inną mieszankę i w tym momencie znikają u mnie drgawki silnika i jest wszystko wporządku. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
|
|
|