To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problemy z przepływomierzem?

Dudi84 - 12-08-2012, 17:16
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Problemy z przepływomierzem?
Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum chociaż przeglądam je już od dłuższego czasu. Ciesze się, że mogę tutaj być. Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy GDI :D Jednak jak każdy samochód czasami się psuje, więc mam nadzieję, że ktoś pomoże mi rozwiązać mój problem.
Tak jak pisałem wcześniej przejrzałem już masę postów na forum i niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Samochód jest lekko zamulony, szczególnie przy ruszaniu na 1 i 2 biegu. Po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów idzie już znacznie lepiej, jednak trudno mi powiedzieć czy jest to już normalna moc. Charakterystyczne jest to że na rozgrzanym silniku, silnik się trzęsie. Zgodnie z metodą na spinacz odczytałem błędy i wyskoczyły mi 3:
12
13
25
Idąc za tym co znalazłem na forum wszystko wskazuje na przepływomierz. Proszę o radę czy w takiej sytuacji najlepszym wyjściem będzie zakupienie nowego czy też może jestem w błedzie i problem leży gdzieś indziej. Niestety nie mam możliwości zamiany na chwilę przepływomierza z innej carismy. Prosze o pomoc.

Okazało się, że błedy które mi wyskoczyły spowodowałem sam gdyż w trakcie pracy silnika odłączyłem na chwilę wtyczkę przepływomiereza. :P Po wykasowaniu dzisiaj błędów przez odpięcie akumulatora i po zrobienu paru kilometrów nie wykazuje już żadnych błędów jednak gdy tylko silnik złapie temperaturę zaczynają się drgawki silnika :( Co może być przyczyną? Świece, cewka?

Ginger1021 - 13-08-2012, 17:49

Podłączam się do tematu, jak silnik się rozgrzeje to jest wachlowanie obrotów i takie jakby przerywania i szarpie silnikiem. Wszystko się dzieje jak jest dosyć wysoka temperatura na zewnątrz, gdy jest chłodno poniżej 15 stopni, silnik idealnie chodzi.
Dudi84 - 13-08-2012, 21:47

U mnie silnik po prostu ma drgawki, nie ma natomiast wachlowania obrotami. Nie moge jednak stwierdzić czy temperatura zewnętrza ma u mnie jakikolwiek wpływ. Spróbuję obserwować i dam znać. Dzisiaj po kolei wymieniałem cewki i bez zmian :cry:
wojzi - 13-08-2012, 22:38

Ginger1021 Ja się nie znam, ale uczyłeś silnik obrotów? Na forum jest temat. Naucz. Jak nie pomoże to wtedy może szukać dalej.
Ginger1021 - 14-08-2012, 20:36

wojzi ja tym samochodem jeżdżę już 5 lat i nie jestem świeży w tych sprawach :wink: .
Przepustnica wyczyszczona, obroty uczone na dwa sposoby. Kontrolka żadnych błędów nie wymruguje.

Dudi84 - 15-08-2012, 10:55

Jeszcze jedna rzecz, która u mnie występuje to gdy chę odpalić na ciepłym silniku, silnik szybko łapie, jednak niemal od razu obroty spadają tak nisko, że niemal gaśnie, ale chyba komputer podbija je wyżej i po chwili wszystko się stabilizuje... :? Nie mam tak za każdym razem, tylko co któreś odpalenie na ciepłym. Oczywiście silnik w dalszym ciąga ma drgawki :( Czy może mieć na to wpływ od czasu do czasu bucząca pompa paliwa w baku?
HOLEK - 15-08-2012, 12:10

Ja mam dokładnie te same objawy i też nie wiem w czym problem
i9i - 15-08-2012, 12:19

Ciśnienie paliwa trzyma 5MPa? Bo widzę wszyscy z problemem w GDI-ku.
Do sprawdzenia jeszcze fajkocewki i świece. Na początek znaleźć kogoś kto ma działającego GDI i podmienić fajkocewki albo chociaż jedną, od razu zajrzeć w kanał gdzie jest świeca i obejrzeć czy nie ma syfu/oleju oraz wykręcać gromnice do oględzin.

Dudi84 - 15-08-2012, 20:03

Dzięki za zainteresowanie tematem :) Jeśli chodzi o pompę paliwa to nie wiem jakie jest ciśnienie bo nie mam odpowiedniego przyrządu do zbadania :? Postaram się coś wykombinować.
Jeśli chodzi o fajkocewki to jedną już wymieniłem bo miała w środku tam gdzie sprężynka złoto-zielony nalot i pył, aż do tego stopnia, że na początku myslałem, że w ogóle nie ma tam sprężynki..., jednak po wyczyszczeniu okazało się, że jednak jest. Mimo wszytsko wymieniłem tą fajkocewkę na inną i była tylko nieznaczna poprawa jeśli chodzi o drgania silnika. Wczoraj podjechałem na szrot i po kolei podmieniałem cewki jednak bez rezultatu, nie mam jednak gwarancji, że cewki były sprawne.
Po zdjęciu fajkocewek w dwóch środkowych gniazdach znajdował się olej, jednak bez wyciągania świec (nie mam odpowiedniego klucza) wyczyściłem go dość skrupulatnie i teraz po przejechaniu około 3tys. km oleju już tam nie ma. Właśnie zbieram się do wymiany świec, może to pomoże?

i9i - 15-08-2012, 20:34

Sprawdź te świece w jakim są stanie i skup się na tych gorszych, ciśnienie sprawdzisz Evoscanem - zapytaj w regionalnym czy ktoś Cię podepnie.
Dudi84 - 16-08-2012, 21:02

i9i, dzięki za podpowiedzi. Świece już zamówione, wkrótce wymienie i dam znać czy jest poprawa. Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz: jak silnik popracuje te 4 minuty na wolnych to potem z tego co czytałem wskakuje na inną mieszankę i w tym momencie znikają u mnie drgawki silnika i jest wszystko wporządku. Czy ktoś ma jakiś pomysł?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group