To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Check engine

borsak1 - 13-08-2012, 08:38
Temat postu: Check engine
Panowie i nastał ten piękny moment pomarańczowa lampka check engine. Jadąc sobie wczoraj gdzieś za Rykami pomarańczowa lampka ni z gruszki ni z pietruszki. Żadnych objawów utraty mocy czy czegokolwiek innego. Gaszenie samochodu i ponowne uruchomienie nie pomaga check engine nadal świeci. Jakieś pomysły ? Turbina raczej nie nie dymi mocy nie ubyło nadal rzwawo wskakuje na obroty.
skaut - 13-08-2012, 16:13

Spokojnie. To pewnie jakaś "elektronika". Miałem to samo w lipcu. Pozdrawiam
lexus - 13-08-2012, 16:58

Wgrać nowy soft za 150zł w ASO :twisted:
borsak1 - 14-08-2012, 08:14

Odłożczenie akumulatora na 12h nic nie dało nadal świeci dziadostwo.

lexus napisał/a:
Wgrać nowy soft za 150zł w ASO
Jeśli to ma pomóc to niech nawet i 2 sobie wgrają :) . A tak na poważnie wiem że nikt nic nie powie ale chciałem się pod coś ustawiać przygotować się psychicznie pod jakąs diagnozę.
Grzesq - 14-08-2012, 10:50

borsak1 napisał/a:
Odłożczenie akumulatora na 12h nic nie dało nadal świeci dziadostwo

Bez podłączenia do kompa się nie obędzie. Prawdopodobnie masz cały czas problem z jakimś układem/podzespołem dlatego "resetowanie" przez odłączenie napięcia nie pomaga. Tak samo może byc przy próbie skasowania błędu przez komputer. Niestety to, że nie odczuwasz różnicy w pracy samochodu nie świadczy, że wszystko musi działać prawidłowo.

elektryk - 14-08-2012, 10:58

borsak1 napisał/a:
A tak na poważnie wiem że nikt nic nie powie ale chciałem się pod coś ustawiać przygotować się psychicznie pod jakąs diagnozę.
Kup sobie albo chociaż pożycz jakiś tani tester, powinno pokazać kod błędu, a po nitce do kłębka.
borsak1 - 14-08-2012, 12:01

Podjadę do brata na stację diagnostyczną ale tam jest OBDII wątpię żeby wyrzucił jakiś konkretny błąd ok pożyjemy zobaczymy.
Grzesiek_o - 15-08-2012, 19:02

Ja, niestety, też dziś zobaczyłem tą złowieszczą lampkę. Już się boję (póki co o kartę kredytową)

[ Dodano: 16-08-2012, 13:05 ]
No i stało się. Zawór EGR.

jan_outII - 17-08-2012, 16:13

Miałem to samo w 2,2 DID (177KM) - okazało się, że to filtr paliwa spowodował zapalenie się check engina. Według ASO - zbyd duża różnica ciśnienia między wejściem a wyjściem - filtr do wymiany.
W zwiazku z tym, że zbliżał sie termin przegladu na 30tyś km (brakowało 2tyś km i powiedzieli, że na gwarancji nie wymienią) poprosiłem tylko o wyczyszczenie kompa z błędu.
Co ciekawe jakbym mniał około 22 tyś przebiegu to wymiana gratisowa.

Do przeglądu zapalił się check engin jeszcze raz podczas wyprzedzania ale zgasł po kilku dniach.

Podczas przeglądu dowiedziałem się, że wymieniono filtr paliwa na inny model zalecany przez producenta, ponieważ te montowane sprawiały dużo problemów.

Prawdziwy test filtra będzie oczywiście podczas zimy.

mitsu00 - 17-08-2012, 18:10

jan_outII napisał/a:
Miałem to samo w 2,2 DID (177KM) - okazało się, że to filtr paliwa spowodował zapalenie się check engina. Według ASO - zbyd duża różnica ciśnienia między wejściem a wyjściem - filtr do wymiany.
W zwiazku z tym, że zbliżał sie termin przegladu na 30tyś km (brakowało 2tyś km i powiedzieli, że na gwarancji nie wymienią) poprosiłem tylko o wyczyszczenie kompa z błędu.
Co ciekawe jakbym mniał około 22 tyś przebiegu to wymiana gratisowa.

Do przeglądu zapalił się check engin jeszcze raz podczas wyprzedzania ale zgasł po kilku dniach.

Podczas przeglądu dowiedziałem się, że wymieniono filtr paliwa na inny model zalecany przez producenta, ponieważ te montowane sprawiały dużo problemów.

Prawdziwy test filtra będzie oczywiście podczas zimy.
A wszystko dzieki wspanialej jakosci paliwa w Polsce :mrgreen:
rezon - 18-08-2012, 08:31

mitsu00 napisał/a:
A wszystko dzieki wspanialej jakosci paliwa w Polsce
Jakoś inni producenci o tym wiedzą. A po za tym czy w 2.2 filtru nie wymienia się co 60kkm?
borsak1 - 20-08-2012, 07:59

I po sprawie w drodze sama sobie zgasła. rozmawiałem z serwisem kazali olać sprawę pewnie jakiś błąd.
rezon - 20-08-2012, 10:02

To śmigaj. Przy okazji przeglądu każ wykasować błąd.
Gosha - 20-08-2012, 17:02

Przy takich samych objawach mi wymienili przepustnice zaworu EGR - jeszcze na gwarancji :)
jan_outII - 23-08-2012, 14:09

W 2,2 DID (177KM) wymiana filtru paliwa co 30 tyś - tak robi ASO i tak jest w zaleceniach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group