Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Na zimnym silniku ciezko pali..
zuk38 - 17-08-2012, 19:57 Temat postu: [Cari 1.6] Na zimnym silniku ciezko pali.. Witam.
Od niedawna moja Cari ciezko pali na zimnym silniku, do niedawna palila caly czas "na dotyk". Po odpaleniu nie ma zadnych falujacych obrotow, zamulania, itp.. chodzi dobrze. Na rozgrzanym silniku pali na dotyk.
Gdzie szukac przyczyny? Co wymienic najpierw?
Pozdrawiam
[ Dodano: 20-08-2012, 10:41 ]
Mam pewien trop, zauwazylem ze po przekreceniu kluczyka nie slychac odglosu pracujacej pompki paliwa (taki charakterystyczny dzwiek).
Jak moge sprawdzic czy pompka paliwowa pracuje?
Pozdrawiam
bronek32 - 13-09-2012, 10:57
Witam mam ten sam problem jak tylko tempertura pada po niżej 15 stopni zaczynają się problemy z odpalaniem potem jest już ok I u mnie też przy zaplonie nie dziala pompa dopiero na rozruchu ją slychac . Podejrzewam że może to byc problem z cofnietym paliwem a pompa nie wytwarza cisnienia w ukladzie na zaplonie najgorzej jest przy mrozach bo akumulator straszne katusze przechodzi , podejrzewam filtr paliwa albo jakiś przekaźnik szwnkuje
plecho1 - 13-09-2012, 11:05
Albo to wina czujnika temperatury który podaje niewłaściwy sygnał dla sterownika silnika i sterownik podaje inną dawkę paliwa niż podczas odpalania na ssaniu.
Tu jest opisane jak sprawdzić taki czujnik:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
bronek32 - 13-09-2012, 12:59
Nie wydaje mi się żeby to był czujnik bo przy normalnych temperaturach ponad 10 stopni pali na dotyk a zimne paliwo się zmniejsza swoją objetość I spada ciśnienie w ukladzie paliwowym a jak mówie to pompa nie dziala na zaplonie więc nie ma odpowidniego ciśnienia a powinna się na chwile załączyć żeby było odpowiednie ciśnienie tylko nie wiem gdzie leży problem z tym zaplonem . Chyba że się myle
plecho1 - 13-09-2012, 13:15
W tych autach pompa nie załącza się na zapłonie, wiem bo to sprawdzaliśmy u mnie i u brata. Załącza się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. A tak mała różnica w temperaturze nie może aż tak wpłynąć na ciśnienie paliwa. Przy zapchanym filtrze czy słabej wydajności pompy w baku auto powinno normalnie chodzić na wolnych obrotach a problemy powinny występować pod obciążeniem lub auto w ogóle nie powinno odpalać. A jeśli problem zależy od temperatury, to proponuję jednak sprawdzić ten czujnik.
bronek32 - 13-09-2012, 15:39
No to może masz racje bo cari śmiga jak nowa nie mam problemów z mocą nic się nie dzieje po za tym odpalaniem przy niskich temeraturach bo jak pisalem przy 15-20stopniach pali na dotyk nawt po całej nocy . Więc sprawdze ten czujnik tylko napisz co to za czujnik I gdzie on jest I jak sprawdzic czy jest dobry
plecho1 - 13-09-2012, 16:01
Czujnik jest po prawej stronie silnika jak stoisz przed maską, jest wkręcony koło obudowy termostatu. W obudowę termostatu wkręcony jest czujnik jednopinowy od zegara a ten co Cię interesuje jest trochę dalej. Jest to czujnik dwupinowy taki jak w linku który podałem w moim pierwszym poście na tej stronie. Jest tam też dokładny opis jak go sprawdzić, chodzi o opis diagnozy błędu 21.
bronek32 - 13-09-2012, 18:05
Ok wielkie dzięki sprawdze ten temat
plecho1 - 13-09-2012, 18:13
Nie ma za co, oby pomogło
bronek32 - 16-09-2012, 13:48
Nie stety Plecho1 ale ten czujnik jest sprawny a błędów żadnych nie ma I problem nie znika jakieś jeszcze masz sugestie co może byc przyczną
[ Dodano: 21-09-2012, 11:13 ]
Czy mogą byc talked objawy przy nieszczelnym zaworku zwrotnym bo jak zdejmuje przewód zwrotny przy pompie to nie leci z niego paliwo . Jak odpala to mam wrażenie tak jak grunt nie było paliwa w ukladze I dopiero jak troche pokrece to załapie I problem znika do rana lub do wystudzenia silnika , ewidentnie problem leży po stronie układu paliwowego tylko gdzie bo czujniki są ok sprawdzalem
zuk38 - 09-10-2012, 10:57
Wkoncu znalazlem troche czasu, zeby sie za to zabrac.
Bylem u mechanika podpielismy pod kompa i posprawdzalismy wszystko - czujniki ok, pompa chodzi.
Doszlismy do tego, ze problem powoduje prawdopodobnie immobilisser, na kompie sa dwa bledy:
32 - IG1 - PRZERWA W OBWODZIE
21 - FCV COM - USTERKA
Spotkal sie ktos z tymi bledami? Jak sie ich pozbyc?
Pozdrawiam
plecho1 - 09-10-2012, 11:45
bronek32, może faktycznie paliwo spływa spowrotem do baku jeśli auto nie jest dłużej odpalane. Dochodzi do tego też fakt, że pompa paliwa zaczyna pompować dopiero kiedy zacznie pracować rozrusznik i zanim układ złapie właściwe ciśnienie trochę musisz pokręcić rozrusznikiem. Dla sprawdzenia można by załączyć pompkę przed odpaleniem auta i po kilkunastu sekundach jej pracy próbować odpalić auto.
zuk38, immobiliser odłącza pompę paliwa, więc można sprawdzić, czy podczas kręcenia rozrusznikiem pompa działa, jeśli w tym momencie działa a auto nie odpala, to w tym momencie nie jest to wina immobilisera. A jeśli chodzi o te błędy, to można na początku posprawdzać i przeczyścić wszystkie połączenia układu immobilisera. Sprawdź po kolei najpierw połączenie anteny immobilisera, która jest przy stacyjce, z modułem, który jest przy skrzynce bezpiecznikowej w kabinie. Dalej sprawdź połączenie tego modułu z komputerem silnika. Bo jeśli coś nie łączy, to najprawdopodobniej w jakiejś kostce. Gdzieś na forum też czytałem, że czasem pada sama antena od immobilisera i chyba można ją nawet naprawić, ale w jakim to było temacie, to nie pamiętam.
zuk38 - 09-10-2012, 14:26
Dzieki za odpowiedz, postaram sie sprawdzic czy ta pompa sie zalacza podczas krecenia.
[ Dodano: 11-10-2012, 16:40 ]
Pompa sie zalacza, takze to nie to...
Czy ktos wie co moze oznaczac ten drugi blad?
herayo - 03-11-2012, 19:31
Chciałem sie podłączyć do tematu.. problemem jest to, że na zimnym silniku po odpaleniu jak nie bede trzymał lekko pedału gazu, to silnik zgaśnie, jak lekko sie zagrzeje puszczę gaz i silnik sam działa ale falują obroty, jak sie zagrzeje to wszystko jest OK i dziala bez zarzutu.... latem nie sprawiało to kłopotu, bo silnik po odpaleniu tylko falował obrotami, ale nie gasł, teraz przy niskich temperaturach gaśnie (Cari kupowałem w czerwcu, więc nie wiem jak było wcześniej), zastanawiam sie co do pompy, ale to chyba nie jej wina, bo przy dodawaniu gazu nożnie też by nie działała... macie jakiś pomysł? aha i przy gaśnięciu samoczynnie samochodu na jałowych obrotach, często słychać jakiś silniczek elektryczny (tak myślę), komputer wywale błędy wtryskiwaczy, immobilaisera i sondy lambda... co do immobilaisera to mam nie oryginalny kluczyk i może dlatego czasem pojawia sie CHECK i nie mozna odpalic... wtryskiwacze czy mialyby znaczenie na cieplym i zimnym silniku?, sonda lambda, czy ma taką "władzę" zeby źle pracował silnik krokowy ??? Proszę o odpowiedzi, nie chce zakładać nowego tematu
kkmaslowski - 05-11-2012, 10:04
U mnie objawy były podobne do waszych. W wilgotne i chłodniejsze dni miałem problem z odpaleniem, czasami odpalił i zgasł. Dopiero po kilku próbach zapalał. Dodatkowo u mnie pompa paliwa chodziła bardzo głośno - np. stojąc na światłach było ją czasami bardziej słychać niż silnik (buczenie spod tylnej kanapy).
Po wymianie pompy na nową nie mam żadnych problemów z odpalaniem i wreszcie jest cicho.
|
|
|