To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] pompa wtryskowa cari F8QT

Ppiotr - 17-08-2012, 21:15
Temat postu: [Cari 1.9TD] pompa wtryskowa cari F8QT
Wymieniłem bo mi padł elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku ale co się okazało po wymianie że kontrolka od silnika się świeci ale elektrozawór pracuje, natomiast co kilka min na obr jałowych szarpnie silnikiem . Gdy jadę jest ok kontrolka gaśnie i jest ok ale jak tylko puszczę pedał gazu i w tym samym momencie kontrolka zapala i znów gaśnie po jakimś czasie jak chociaż mam delikatnie wciśnięty pedał gazu nawet jak stoję i troszkę wcisnę pedał gazu że silnik ma ok 900obr też gaśnie. Co może być tego powodem elektrozawór czy? Jeszcze jedno małe pytanko. Na pompie wtryskowej po lewej stronie od zaworu wyprzedzenia kąta wtrysku jest wielka nakrętka-śruba z małą śrubką na środku, zobaczyłem że tam mi sączy się paliwo pod tą dużą nakrętką-śrubą, klucz ok 30mm. Pytanie od czego ona jest i czy mogę ją odkręcić wymienić uszczelkę czy coś aby nie ciekło proszę o pomoc . Na razie ją tylko delikatnie dokręciłem bo nie wiadomo dlaczego była luźna
kosek - 17-08-2012, 21:51

Witam,
paliwo nie ma prawa się sączyć z jakiegokolwiek połączenia / elementu.
Co do wymiany zaworu, to być może należy wyczyścić błędy w komputerze.
Niby po wymian komputer powinien wczytać prawidłową pracę nowego zaworu, ale głowy nie dam czy nie pamięta usterki i nie przełącza się w tryb awaryjny?
pozdrawiam

Ppiotr - 17-08-2012, 22:03

już kilka razy wymieniałem i zawsze było ok a teraz wziąłem od innego dostawcy elektrozawór zastanawia mnie fakt że tylko jak pedał gazu jest puszczony a co do wycieku to wiem że nie powinno ciec ale boje się rozkręcić tej nakrętki bo nie wiem czy mi się coś nie rozleci jak ją odkręcę
Anonymous - 20-08-2012, 13:41

witam, pod tą dużą nakrętką mieści się m.in regulacja dawki maxymalnej, możesz śmiało ją odkręcić, ,zleci całe paliwo z pompy, pod tą nakrętką jest duży o-ring, niestety nie pamiętam rozmiaru, może spróbuj tylko dokręcić?...bo powiem szczerze pierwszy raz spo0tkałem się aby ciekło z tamtego miejsca, chyba, że ktoś odkręcał i nieumiejętnie ulożył o-ring bądź wogóle go nie założył. Po skreceniu wszystkiego normialnie odpalasz, postaraj się tylko nie gazować przez jakieś 30- sekund. Pozdro
acha jeszcze obok jest LDA...fakt, też ma kształt wielkiej nakrętki ale chyba jego już zdązyłeś namierzyć?
......czy do tej ala nakrętki dochodzi weżyk gumowy z kolektora?

Ppiotr - 21-08-2012, 20:40

o tą właśnie odpowiedź mi chodziło zrobiłem okazało się że oring twardy nie miałem takiego delikatnie pod nakrętką silikon i działa nic nie cieknie nikt nigdy tego poza mną nie odkręcał. Ale boję się bo wziąłem od żony samochód i ugotowałem silnik nie dawno przez uszczelkę. Więc może być więcej takich niespodzianek np z oringami dzięki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group