Carisma - Techniczne - Co robić skrzynia GDI
kris471 - 22-12-2006, 21:03 Temat postu: Co robić skrzynia GDI Witam panowie.
Od niedawna jestem użytkownikiem cari 1.8 GDI 98r.Wiem że temat skrzyni był poruszany wielokrotnie,ale wszystko o tulejkach których u mnie brak.Z tego co wyczytałem na forum ja mam linki.U mnie problem jest z II biegiem.Wchodzi ciężko i czasem zgrzyta.Jak wrzucam II musze robić to bardzo powoli i delikatnie inaczej za każdym razem zgrzyt.Podczas postoju wszystko super gorzej podczas jazdy.Zadzwoniłem do serwisu facet powiedział że to tulejki ja mu na to mam linki.Stwierdził że mam linki i tulejki( o co chodzi).
Panowie moje pytanie co maże być przyczyną.Co mogę zrobić na zewnątrz nie zaglądając do skrzyni.Jak to nie pomorze to rozebrać skrzynie(co mogło nawalić w środku)?
Slyszałem ze nie opłaca sie naprawiać tylko wymienić na nową?
POMOCY co mam robić
Nie dość że raty w banku za cari to jeszcze skrzynia.
Pozdrawiam.
mlun - 22-12-2006, 23:20
Hymmmm mi zgrzyta tylko gdy zapalam samochód po postoju przez noc i jade to czasem mi 2 zgrzytnie ale nie cały czas. A co do tulejek to tu napewno ich nie ma tylko linki,ale wiem że one są strasznie drogie.
Brikston - 22-12-2006, 23:39
U mnie jest podobnie jak u przedmowcy. Po nocy przy pierwszym ruszenieu i kilkuset metrach skrzynia chodzi ciezej niz normalnie, ale nic nie zgrzyta. Mysle ze to normalny objaw. Mam natomiast problemy z wbiciem jedynki podczas wolnej (jak na jedynke) jazdy. Musze mocniej pchnac i wtedy mi czasem zgrzytnie. Pomaga albo przegazowanie, albo delikatne przychamowanie podczas proby wbicia 1ki.
Pozdr
kris471 - 23-12-2006, 01:28
Mlun rozumię ze jeżeli mam linki to jedyną rzeczą jaką mogę zrobić jest wymiana ich.Ale jak okaże się że są dobre,jest jakaś regulacja,czy muszę szukać przyczyny w skrzyni.
Macie rację po nocce gorzej pracuje,potem rzeczywiście jest lepiej.
Brikston mam to samo jeżeli chodzi o jedynkę,wiec staram sie wrzucać po całkowitym zatrzymaniu
mlun - 23-12-2006, 11:05
Z tą jedynką to już była mała debata że jak się toczy to prawdopodobie synchronizatory nie pozwalają włączyć jedynki pozatym u mnie to samo jest.A co do tych linek to wiem że one tam są ale czy jakaś regulacja jest to nie mam zielonego pojęcia. A ile masz już nastukane km w Cari bo może zwykła wymiana oleju w skrzyni załatwi sprawe,duzo osób po wymianie zauważyła różnice w pracy skrzyni.
Małe OT:aż się boje pomyśleć vo to będzie jakby 30 stopniowy mróz złapał:P W seacie gdzie biegi leciutko wchodziły to miało się wrażenie że zamiast oleju w skrzyni jest towot:P
kris471 - 23-12-2006, 20:19
Olej wymieniłem pare dni temu.Wyjechałem od mechanika I,II cięzko wchodzą.Rano wsiadam:I z dużym oporem,II zapomnij nie wbijesz.Dzwonie :twierdzi że to mogą być linki,patrze co mi zalał.MINERALNY MOBIL 85W-90.Kazałem mu wylać i zalać TAF-X 75W-90(nie ma pojęcia jak mógł sie tak pomylić)
Na tym mineralnym zrobiłem około 10-ciu km,jadąc tylko na I,III biegu a kłopoty z II
miałem juz wcześniej.
Anonymous - 25-02-2007, 17:11
Witam.
kris, czy w końcu doszedłeś o co chodzi z tą dwójką, bo mam ten sam problem.
Cari mam prawie od dwóch lat i od początku tak czasem zgrzytnie, ale się nie pogorsza.
Jeżeli sobie z tym poradziłeś to daj znak-jak.Z góry dzieki.
Anonymous - 25-02-2007, 17:48
Witam wszystkich.
Mam pytanie, czy w Carismach w nowej budzie problem ze skrzynia tez wystepuje? Jak mniemam FL dotyczyl glownie wygladu zewnetrznego, ale moze i ten mankament zostal usuniety... Ale jak to ma sie w praktyce?
Pzdr.
P.
kris471 - 25-02-2007, 19:09
Witam.
U mnie problem to nie tylko zgrzyt ale także uciążliwe wrzucanie po dłuższym postoju na zimno.Potem pojawił sie problem z wybićiem jedynki na luz,wychodzi z dużym oporem,jak przejade kilkan. km jest ok.Ponoć problem jedynki tkwi w przesówce a dwójki w synchronizatorze.Oddałem auto do ASO,rozebrali skrzynię i nie mają za bardzo do czego sie przyczepić,wszystko wygląda ok.
Mimo tego i tak wymieniam synchronizator II biegu,pierścień przesówny.Czekam na przesyłkę,jak zrobią wszystko to napisze jak i co.
Pozdrawiam.
|
|
|