[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Rozrząd 4d68
slavo_p - 22-08-2012, 21:23 Temat postu: [E57A 2.0D] Rozrząd 4d68 Panowie potrzebuje krótkiej odpowiedzi . Czy jak ustawie znak na wale ze znakiem "T" na obudowie plastikowej ( tej co słuzy do ustawienia zapłonu ) to czy reszta znaków ma sie ze sobą pokryc ?? ( reszta czyli pompa wytyskowa na znak i wałek rozrządu na znak )
Bo mi sie nie pokrywa , jak ustawie pompe na znak i wałek to znak na wale wskazuje jakies 5 stopni przed "T"
Danielox - 22-08-2012, 21:27 Temat postu: Re: Rozrząd 4d68 musi sie wszytko ze soba pokryc poprostu moze gdy napinasz pasek to automatycznie sie przestawia o zab a znak musi byc na t czyli zero chyab ze przyspieszysz go an 5 stopni tez dobrze ale nie opuznisz.
slavo_p - 22-08-2012, 21:57
hmm.. za kołem pasowym wału jest małe kółko zębate rozrządu , i jezeli to kółko jest na znaku to po załozeniu koła pasowego znak powinien wskazywac na "T" ?
Danielox - 22-08-2012, 22:02
tak i w ten czas jest ustwiony rozrzad(zapłon)idealnie ale tak jak mowie mozna zawsze ten 1 zab dac do przodu czyli 5 stopni
slavo_p - 22-08-2012, 22:15
do przodu czyli przed gmp czy za gmp ? i w jakim celu tak sie ustawia te 5 st ? ;> mam problemy z zapłonem na ciepłym , musze przyspieszyc zapłon na pompie wtedy jest troszke lepiej
Danielox - 23-08-2012, 15:00
za gmp w maksymalnym gornym połozeniu tłoka w cylindrze 1
slavo_p - 23-08-2012, 21:16
sprawdzałem rozrząd dzisiaj , u mnie jest chyba pasek rozciągnięty bo jak dam wałek rozrządu na znak i wał na znak to jest delikatny luz na pasku około pół zęba , a znak na kole pokazuje mi 5 stopni z lewej strony czyli przed gmp , dobrze mysle ? i lepiej jak jest tak jak ja mam czy o zęba przestawic do przodu za gmp ?? a moze kupic pasek nowy i prubowac ustawic jak należy ? dzieki za odpowiedzi
Danielox - 23-08-2012, 21:24
nie mozliwe ze pasek jest rozciagniety:P poprostu po to jest napinacz by napiac pasek:P czy za czy przed gmp to i tak odpali ci auto tylko albo bedzie zamulał albo bd poprostu przyspieszony zapłon miał a z silnikiem nic sie nie stanie w czasie odpalania(mowie o 1 zebie w przod czy w tył)
slavo_p - 23-08-2012, 23:02
hmm.... czyli jest ok , tzn prawie ok :P mam opózniony zapłon w takim razie , czy przestawienie wału o jeden ząb rozwiąze mój problem z odpalaniem ? ;>
Danielox - 24-08-2012, 11:19
tak:)
slavo_p - 24-08-2012, 22:19
ojjj kolego ;/;/ posłuchałem twoich rad i ustawiłem jak radziełes jeden ząb do przodu i gdyby nie to ze sprawdziłem na sucho kręcąc wałem to pewnie rozdupczył bym silnik , bo po przekręceniu o 180 stopni zablokowało mi tłoka wiec powstał konflikt , wiec niewiemkto ci tak naopowiadał ze jeden ząb na wale do przodu moze byc ;/;/;/ :.:>>
milo - 24-08-2012, 23:38
Kto tak radzi
Ustawiasz wszystkie koła i znaki musza się pokrywać nie patrz na osłonę znaki na niej do ustawiania punktu zapłonu i nie przesuwaj o 1-ząb
slavo_p - 25-08-2012, 12:57
/danielox radzi widac ze sie zna , znaki sie wszystkie pokrywają , tzn prawie wszystkie , bo jak ustawie wałek rozrządu na znak i wał na znak to pojawia sie luz na pasku około pół zęba tak jak by pasek był za długi troche , bo rolka jest na stałe i nie ma regulacji naciągu, ale jednak musiałem przyspieszyc troszke zapłon zeby lepiej odpalał , niewiem czym to jest spowodowane / moze galanty mają taki dłuzszy czas odpalania , jak odpali to dymi na niebieso do czasu az sie zagrzeje
milo - 25-08-2012, 13:19
slavo_p napisał/a: | bo rolka jest na stałe i nie ma regulacji naciągu, |
Jak to nie ma na pewno jest naciąganie na 100% zmieniałem rozrząd kilka razy to wiem od strony pompy jest śruba luzujesz i naciąg rolki wewnątrz jest na sprężynie i sama dociska wystarczy poluzować i lekko obrócić wałem żeby luz się skasował i dokręcasz śrubę
slavo_p - 25-08-2012, 18:06
to to ja wiem ze jest samonapinacz ale mi chodzi o rolke tą z lewej strony bo miedzy wałkiem rozrządu a wałem jest luz na pasku około pół zęba i wał nie pokrywa sie ze znakiem . A to że przydymia po odpalenia az do czasu jak sie nagrzeje to tak ma byc ? ;> :D
|
|
|