To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Stukanie przy wrzucaniu 2 biegu

krzysieg - 23-08-2012, 13:47
Temat postu: Stukanie przy wrzucaniu 2 biegu
witam

Mam mały problem już od dłuższego czasu , przy wrzucaniu 2 biegu stuknięcie dochodzące
z wybieraka zmiany biegów .
Stuknięcie w momencie wrzucania 2-jki pojawia się tylko w czasie jazdy , na postoju tego nie ma , 2-jka wchodzi lekko .

Nie dzieje się to zawsze , gdy ruszam z 1-nki i na nieco wyższych obrotach ok 2-2,3k szybko wrzucę 2-jke to stuknięcia tego nie ma , nie zawsze tak ruszam żeby nie kręcić zimnego silnika ...

W sumie latem te stuknięcie jest delikatne , jak jest upał to raczej w ogóle nie ma ale zimą już dość głośno stukało i nie było na to sposobu . Chyba nie będę jeździć zimą żeby nie pogorszyć ...

Olej był wymieniany rok temu na Mobil1 SHC 75W90 Gl4 .
Smarowałem cięgna przy skrzyni i wybieraku + sam wybierak ale z wierzchu tylko .
Skoro stuka przy wybieraku to teoretycznie tylko w nim jest problem ?
pozdrawiam

k21wiatuszek - 23-08-2012, 23:37

wybierak ? sprawdz na kanale jeżeli to był by on to przy 4 tym biegu też by tak było
krzysieg - 28-08-2012, 07:28

Tam jest mechanizm z linkami , wszystko jest na wierzchu .
Dzisiaj tam zajrzę bo nie jest to jakiś wielki problem tylko zdjąć plastik .
Nie jest to jakieś uciążliwe ale trochę mnie denerwuje te tykanie przy 2 .
Wcześniej przycinała się czasem 3 i smarowanie od góry samych linek dochodzących do mechanizmu sporo pomogło .

Czy każdemu z was biegi wchodzą idealnie bez żadnego szurania przycinania się i stuków
jak nówka :) ?

KaWu - 28-08-2012, 11:57

krzysieg napisał/a:
Czy każdemu z was biegi wchodzą idealnie bez żadnego szurania przycinania się i stuków


Nie wiem czy każdemu. Ale w Colcie mojej żony twojego objawu nie ma.

krzysieg - 28-08-2012, 18:18

Chyba pręt od prawej linki przy wybieraku przychacza (który się wysuwa-dźwignia do przodu ,wsuwa-do tyłu) , bo jak odłączyłem od wybieraka i przesuwałem ręką o było to samo a pod maską wrzucając 2 i inne biegi chodzą ok .
Wstrzyknę do linek olej jak to nie pomoże to chyba tak zostawię .
Przy skrzyni obok 2 dźwigienek-cięgna jest taki gumowy korek , jest zaolejony w środku wygląda na to że jest tam dodatkowe smarowanie olejem ?
W serwis manual nie ma nic o tym wlewie .


Hugo - 30-08-2012, 18:20

krzysieg napisał/a:
Przy skrzyni obok 2 dźwigienek-cięgna jest taki gumowy korek , jest zaolejony w środku wygląda na to że jest tam dodatkowe smarowanie olejem ?
Na 99% jest to odpowietrznik skrzyni.
krzysieg - 30-08-2012, 19:27

Wlałem tam strzykawką ze 30ml oleju przekładniowego i stuka chyba trochę mniej .
Pod kapturkiem jest otwór a kapturek jest po to żeby syf nie leciał do środka , tak że to jest odpowietrznik .
Ale części pod nim są nasmarowane olejem bo były tam ślady oleju .

[ Dodano: 03-09-2012, 17:25 ]
Zauważyłem że jak ruszę bez dotykania gazu z 1 to 2 idealnie zawsze wchodzi czyli przy około 1000rpm .
Przy redukcji muszę zwolnić do około 35-40km/h żeby wrzucić 2 ,przy większej prędkości bym musiał się siłować z drążkiem -do tego już się przyzwyczaiłem :D .
Czyli chyba synchronizator 2 biegu ?, ale to są drobiazgi i można się dostosować nie będe rozbierać skrzyni przez takie głupoty .
Dobrze że silnik jest stabilny i elastyczny , nawet na 3 na równym terenie mogę jechać bez gazu ,raz sprawdzałem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group