[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A] 2.0 DID kopcenie z tłumika
kamil1qaz - 24-08-2012, 20:19 Temat postu: [CY8A] 2.0 DID kopcenie z tłumika Witam.
Od 2 miesięcy zauważyłem że mój lancer kiedy zapalam go na zimnym silniku to zaczyna mi lekko drżeć i w tym momencie kopci z tłumika. (podkreślam, że nigdy wcześniej tego nie było nawet w zimie) Trwa to jakieś 30 sekund i później jest wszystko dobrze. Nie wiem czy to jest wina jakiegoś przewodu paliwa. Bo tak to odbieram, że musi gdzieś pobierać powietrze...
Co wy o tym sądzicie, może komuś też tak się stało?
tomekrvf - 24-08-2012, 23:42
Kopci na czarno czy na biało/niebiesko?
kamil1qaz - 25-08-2012, 11:34
biało/niebiesko
A może to wina świec. Mam przejechane 90 tyś także świece jeszcze nie były zmieniane a filtr paliwa ma 18 tyś - czeka go teraz wymiana...
tomekrvf - 25-08-2012, 14:48
Świece są diagnozowane więc miałbyś migającą kontrolkę świec żarowych. Mi to wygląda na podlewający pompowtryskiwacz.
kamil1qaz - 27-08-2012, 13:24
Powiedz mi co miałbym teraz zrobić, bo jestem w mechanice zielony więc proszę o jakieś porady...
tomekrvf - 29-08-2012, 14:41
Jak jesteś zielony w mechanice to lepiej nie dotykaj tylko jedź do ludzi którzy zajmują się VW
QaDo - 05-09-2012, 16:27
Kopcenie nie jest winą świec żarowych bo dużo trudniej by odpalał, poza tym na jednej by dał radę i komputer dałby sygnał. Ogólnie jest to przypadłość tych silników, dużo nagaru wewnątrz, zabrudzona turbinka.. Niska jakość paliwa. Wszystko na to rzutuje. Ogolnie się nie przejmuj, ale niebieski kolor wróży problem z wtryskami czyt leją, czuć wtedy za samochodem smród. Co możesz zrobić ? Na początek jakieś "dopalacze" do diesla i w TRASĘ !! Trochę też pocisnąć.
kamil1qaz - 05-09-2012, 20:13
wymieniłem filtr paliwa i jak narazie to nie zauważyłem dymu ale poczekam tydzień i wam odpiszę czy to była przyczyna filtru...
Lucas123w - 05-09-2012, 22:03
18 tys. dla filtra paliwa nie powinno skutkować kopceniem, chyba że kolega tankuje jakieś trefne paliwo.
kamil1qaz czujesz różnice w mocy samochodu ??
W poprzednim samochodzie z własnego lenistwa filtra paliwa nie wymieniałem do 60 tys po wymianie samochód dostał drugie życie. Nie kopcił wcześniej, (była to benzyna) ale bardziej żwawo przyspieszał.
kamil1qaz - 10-09-2012, 22:15
różnic mocy nie zauważyłem. Ale odkąd wymieniłem filtr paliwa nie zauważyłem dymu. I teraz jest wszystko dobrze, nawet silnik nie drży tak jak opisywałem wcześniej... Tankuje tylko na stacjach ORLEN
RalfPi - 11-09-2012, 08:16
Może delikatny offtop, ale dlatego wadą diesle'a jest to, że zwyczajnie kopci i śmierdzi Mnie to przeszkadza, jak jadę za starym dieslem, który bucha mi dymem prosto "w maskę".
I to jest jedyna rzecz na minus w dieslu (jak dla mnie.. no może jeszcze większa awaryjność).
A się zapytam też - rozumiem, że problem z kopceniem (m.in.) wynika z nie spalenia cząstek stałych, które w jeździe na trasie się spalają, ale w jeździe po mieście już nie koniecznie??
Lucas123w - 11-09-2012, 11:54
kamil1qaz napisał/a: | różnic mocy nie zauważyłem. Ale odkąd wymieniłem filtr paliwa nie zauważyłem dymu. I teraz jest wszystko dobrze, nawet silnik nie drży tak jak opisywałem wcześniej... Tankuje tylko na stacjach ORLEN |
Jak to była wina tylko filtra paliwa tylko się cieszyć.
Orlen jak by to ująć bierze paliwo z tych samych zasobów co Lotos, BP itd. Uszlachetniacze tylko są inne w tych stacjach, również wszystko zależy od uczciwości i jakości zbiorników na danej stacji.
jaceksu79 - 14-09-2012, 19:19
troche mnie irytują stwierdzenia:
Lucas123w napisał/a: | Orlen jak by to ująć bierze paliwo z tych samych zasobów co Lotos, BP |
podobnie pisze się o olejach
można też powiedzieć, że 2 kucharki ugotowały zupę z tych samych składników, tylko jedną zjem ze smakiem a po drugiej z czyści mnie jak kota po muchomorach....
Dokładnie tak samo ma się z tymi samymi paliwami i olejami
DJ Fazi - 14-09-2012, 19:22
Jak stacje biorą prosto od producentów to jest super paliwo - gorzej jak od hurtowników tu już bywają "mikstury"
|
|
|