To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy

artel99 - 25-08-2012, 18:29
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy
Witam,
Kilka dni temu pojawiła się awaria w moim samochodzie. Auto kompletnie nie ma mocy. Ledwo przyspiesza.
Oprócz tego na wyświetlaczu zapaliły się dwie ikony:
1. kontrola pracy silnika - w prawym górnym rogu
2. na środku wyświetlacza duża ikona z napisem CHECK wraz z obrazkiem nad (mam zdjęcie, ale nie mogę go tu umieścić).

Czy ktoś się z tym spotkał?
Dzieki z góry

RalfPi - 26-08-2012, 08:11

Hej, może zalałeś paliwo jakieś lewe i komputerowi coś nie pasuje..
Ja bym poczekał chwilę - jeżeli mu nie przejdzie, to jedź do serwisu - nie ma co ryzykować..
Też kiedyś miałem komunikat "check-engine" - samo przeszło :)

sportowy - 26-08-2012, 10:00

Najczęściej to problem z filtrem cząstek, może być oczywiście i wadliwe paliwo, może być przepustnica. Jeśli nie ustępuje to i tak bez komputera nikt tego nie zdiagnozuje. Niestety to przypadłość większości nowych ropniaczków. :butthead: ekologia.
pablo diablo - 26-08-2012, 13:55

Z opisu i charakteru twojego silnika moźliwe że zapchał sie filtr cząstek stałych. Servis i ręczne wymuszenie czyszczenia. Odradzam używanie samochodu w tym stanie. Bo jak filtr zatka sie całkowicie bedzie do wymiany. Oczywiście to moja chipoteza.
robertdg - 27-08-2012, 18:23

Bez diagnostyki komputerowej można gdybać, polecam podjechać do dobrego diagnosty i wysłuchać co komputer zaśpiewa.
QaDo - 05-09-2012, 16:30

Sprawdz czujniki N75, MAP SENSOR. Tłumacząć sprawdz wszystkie koski które spotkasz przy dolocie i turbinie. Zabrudzone czujniki można czyścić isopropanolem (cleanser IPA lub cleanser Druk). Samochód przeszedł Ci w tryb awaryjny.
artel99 - 22-09-2012, 09:50

Dzięki za odpowiedzi.
Postawiłem samochód w ASO. Rzeczywiście - "wypalili" filtr DPF. Niestety, okazało się, że to nie jedyny problem. Podobno nie działa prawidłowo "mechanizm czujników regulacji cisnienia" (chyba nic nie przekręciłem). Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części?

pablo diablo - 23-09-2012, 12:08

4 tys to dość dużo ja bym najpierw zasięgną opinii innego ASO jak sie potwierdzi to trzeba myśleć nad częściami
Trik - 23-09-2012, 13:07

pablo diablo napisał/a:
najpierw zasięgną opinii innego ASO
Znaczy Skoda, VW, Audi, Seat. :idea: :?:
tomekrvf - 24-09-2012, 20:24

artel99 napisał/a:
Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części?

Podpowiedz ludkom z ASIO żeby sprawdzili ręczną pompką podciśnienia szczelność wszystkich siłowników podciśnieniowych, a w szczególności siłownik bypassu chłodnicy EGR. Nieszczelność w układzie podciśnień powoduje różne cuda m.in. błędy regulacji ciśnienia doładowania itp.

dimaa - 11-10-2012, 21:12
Temat postu: Poblem ze spadkiem mocy
Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam Lancera 2.0 DI-D.
Mam z nim taki problem, że jadąc nagle traci moc. zdarzyło się to kilka razy. Wystarczy wtedy go zgasic i zapalic ponownie i wszystko OK
Najpierw pomyślałem,że to może EGR; rozebrałem go i wyczyściłem. Ale lipa nadal to samo. Po trzeciej takiej sytuacji ze spadkiem mocy pokazal mie sie check. pojechalem do elektryka, wyskoczyl blad PO299- zbyt niskie cisnienie doladowania.
Ale nie wiadomo co jest jago przyczyna.
Wymieniłem czujnik cisnienia doladowania i nadal to samo.
Zauwazylem ze rozpedzajac auto bardzo dynamicznie nie ma problemu ze spadkiem mocy, ale gdy tylko przyspieszam normalnie, to przy predkosci miedzy 80 a 110 km/h problem znowu sie pojawia.
Gruszka nad turbo sprawdzona, dziala poprawnie.
Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Powoli zaczyna mi brakowac pomyslow co jeszcze moze byc przyczyna takiego zachowania.
Nie wiem czy rozebrac turbo i wyczyscic cale, poniewaz slyszalem od pewnego mechanika ze moze na lopatkach sie zacinac.
Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim.
Pozdrawiam wszystkich Klubwiczow

Trik - 11-10-2012, 23:29

Zerknij do dziąłu technicznego Outlandera II. Tam był ten sam motor i bywały takie problemy. Pierwsze co się pojawiło to spadjąca opaska zaciskowa na jakiej rurze na dolocie do turbo czy jakoś tak. Powodowało to niedostatek ciśnienia. ale lepiej poczytaj tam.
jaceksu79 - 11-10-2012, 23:33

dimaa, sprawdzałeś wielozawór sterujący podciśnieniami od turbo i egr-u?(z tego co piszesz to stawiam 99% prawdopodobieństwo na niego)
tylko jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie tego jest zrobienie nagrania z jazdy w trybie dawania gazu 0-1 i obserwacja ciśnienia zadanego i rzeczywistego. jeżeli jest duża bezwładność układu bądź nawet szpili to masz usterkę

jeszcze mała sugestia - te zawory były na akcji serwisowej ( zmiana z ołowiowych na ekologiczne) - leć do aso i niech sprawdzą czy Twój nie jest objęty akcją na wymianę tego wielozaworu :mrgreen:
około 2 klocki w kieszeni, zamienników brak, używek nie polecam czyszczenie nie pomaga :roll:

[ Dodano: 11-10-2012, 23:41 ]
dimaa napisał/a:
Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia.


sprawdzałeś także membranę w mieszku egr-u?

[ Dodano: 11-10-2012, 23:42 ]
dimaa napisał/a:
Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim


bardzo często

tyku - 12-10-2012, 09:57

:shock:
dimaa - 12-10-2012, 15:35
Temat postu: [CY8A 2.0DID] [CY8A 2.0DID]
W przyszlym tygodniu jade do elektryka i sprawdzimy ten wielozawor.
dzwonilem tae do aso w kaliszu i takiej akcji nie przeprowadzali :|
Dzieki za podpowiedzi o pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group