[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy
artel99 - 25-08-2012, 18:29 Temat postu: [CY8A 2.0DID] Ikona CHECK i brak mocy Witam,
Kilka dni temu pojawiła się awaria w moim samochodzie. Auto kompletnie nie ma mocy. Ledwo przyspiesza.
Oprócz tego na wyświetlaczu zapaliły się dwie ikony:
1. kontrola pracy silnika - w prawym górnym rogu
2. na środku wyświetlacza duża ikona z napisem CHECK wraz z obrazkiem nad (mam zdjęcie, ale nie mogę go tu umieścić).
Czy ktoś się z tym spotkał?
Dzieki z góry
RalfPi - 26-08-2012, 08:11
Hej, może zalałeś paliwo jakieś lewe i komputerowi coś nie pasuje..
Ja bym poczekał chwilę - jeżeli mu nie przejdzie, to jedź do serwisu - nie ma co ryzykować..
Też kiedyś miałem komunikat "check-engine" - samo przeszło
sportowy - 26-08-2012, 10:00
Najczęściej to problem z filtrem cząstek, może być oczywiście i wadliwe paliwo, może być przepustnica. Jeśli nie ustępuje to i tak bez komputera nikt tego nie zdiagnozuje. Niestety to przypadłość większości nowych ropniaczków. ekologia.
pablo diablo - 26-08-2012, 13:55
Z opisu i charakteru twojego silnika moźliwe że zapchał sie filtr cząstek stałych. Servis i ręczne wymuszenie czyszczenia. Odradzam używanie samochodu w tym stanie. Bo jak filtr zatka sie całkowicie bedzie do wymiany. Oczywiście to moja chipoteza.
robertdg - 27-08-2012, 18:23
Bez diagnostyki komputerowej można gdybać, polecam podjechać do dobrego diagnosty i wysłuchać co komputer zaśpiewa.
QaDo - 05-09-2012, 16:30
Sprawdz czujniki N75, MAP SENSOR. Tłumacząć sprawdz wszystkie koski które spotkasz przy dolocie i turbinie. Zabrudzone czujniki można czyścić isopropanolem (cleanser IPA lub cleanser Druk). Samochód przeszedł Ci w tryb awaryjny.
artel99 - 22-09-2012, 09:50
Dzięki za odpowiedzi.
Postawiłem samochód w ASO. Rzeczywiście - "wypalili" filtr DPF. Niestety, okazało się, że to nie jedyny problem. Podobno nie działa prawidłowo "mechanizm czujników regulacji cisnienia" (chyba nic nie przekręciłem). Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części?
pablo diablo - 23-09-2012, 12:08
4 tys to dość dużo ja bym najpierw zasięgną opinii innego ASO jak sie potwierdzi to trzeba myśleć nad częściami
Trik - 23-09-2012, 13:07
pablo diablo napisał/a: | najpierw zasięgną opinii innego ASO | Znaczy Skoda, VW, Audi, Seat.
tomekrvf - 24-09-2012, 20:24
artel99 napisał/a: | Jedyny sposób w ASo na ten problem to wymiana części - prawie 4 tysie. Czy jest jakiś inny sposób obejścia tej części? |
Podpowiedz ludkom z ASIO żeby sprawdzili ręczną pompką podciśnienia szczelność wszystkich siłowników podciśnieniowych, a w szczególności siłownik bypassu chłodnicy EGR. Nieszczelność w układzie podciśnień powoduje różne cuda m.in. błędy regulacji ciśnienia doładowania itp.
dimaa - 11-10-2012, 21:12 Temat postu: Poblem ze spadkiem mocy Witam wszystkich serdecznie.
Posiadam Lancera 2.0 DI-D.
Mam z nim taki problem, że jadąc nagle traci moc. zdarzyło się to kilka razy. Wystarczy wtedy go zgasic i zapalic ponownie i wszystko OK
Najpierw pomyślałem,że to może EGR; rozebrałem go i wyczyściłem. Ale lipa nadal to samo. Po trzeciej takiej sytuacji ze spadkiem mocy pokazal mie sie check. pojechalem do elektryka, wyskoczyl blad PO299- zbyt niskie cisnienie doladowania.
Ale nie wiadomo co jest jago przyczyna.
Wymieniłem czujnik cisnienia doladowania i nadal to samo.
Zauwazylem ze rozpedzajac auto bardzo dynamicznie nie ma problemu ze spadkiem mocy, ale gdy tylko przyspieszam normalnie, to przy predkosci miedzy 80 a 110 km/h problem znowu sie pojawia.
Gruszka nad turbo sprawdzona, dziala poprawnie.
Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Powoli zaczyna mi brakowac pomyslow co jeszcze moze byc przyczyna takiego zachowania.
Nie wiem czy rozebrac turbo i wyczyscic cale, poniewaz slyszalem od pewnego mechanika ze moze na lopatkach sie zacinac.
Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim.
Pozdrawiam wszystkich Klubwiczow
Trik - 11-10-2012, 23:29
Zerknij do dziąłu technicznego Outlandera II. Tam był ten sam motor i bywały takie problemy. Pierwsze co się pojawiło to spadjąca opaska zaciskowa na jakiej rurze na dolocie do turbo czy jakoś tak. Powodowało to niedostatek ciśnienia. ale lepiej poczytaj tam.
jaceksu79 - 11-10-2012, 23:33
dimaa, sprawdzałeś wielozawór sterujący podciśnieniami od turbo i egr-u?(z tego co piszesz to stawiam 99% prawdopodobieństwo na niego)
tylko jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie tego jest zrobienie nagrania z jazdy w trybie dawania gazu 0-1 i obserwacja ciśnienia zadanego i rzeczywistego. jeżeli jest duża bezwładność układu bądź nawet szpili to masz usterkę
jeszcze mała sugestia - te zawory były na akcji serwisowej ( zmiana z ołowiowych na ekologiczne) - leć do aso i niech sprawdzą czy Twój nie jest objęty akcją na wymianę tego wielozaworu
około 2 klocki w kieszeni, zamienników brak, używek nie polecam czyszczenie nie pomaga
[ Dodano: 11-10-2012, 23:41 ]
dimaa napisał/a: | Nie zauwazylem rowniez zadnych nie szczelnosci w ukladzie podcisnienia. |
sprawdzałeś także membranę w mieszku egr-u?
[ Dodano: 11-10-2012, 23:42 ]
dimaa napisał/a: | Wiec mam pytanie czy ktos juz zetknal sie z takim problemem i czy uporal sie z nim |
bardzo często
tyku - 12-10-2012, 09:57
dimaa - 12-10-2012, 15:35 Temat postu: [CY8A 2.0DID] [CY8A 2.0DID] W przyszlym tygodniu jade do elektryka i sprawdzimy ten wielozawor.
dzwonilem tae do aso w kaliszu i takiej akcji nie przeprowadzali
Dzieki za podpowiedzi o pozdrawiam
|
|
|