To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] [SILNIK] Jaki i ile oleju do silnika?

Anonymous - 23-12-2006, 14:19
Temat postu: [MSS DID] [SILNIK] Jaki i ile oleju do silnika?
Zakupiłem M SS DiD z 2001, ma 193 tys przebiegu i ksiązke serwisową, lecz po niemiecku i nie moge sie doczytać jaki najlepiej olej zastosować i ile!

Dlatego mam odnośnie tej sprawy pytanie, ile oleju wchodzi do tego silnika?
Nie wiem takze jaki olej w nim siedzi, chcialbym wlac Shell Helix Diesel Plus syntetyk 5W40, a co jesli w nim jest np. półsyntetyk? Czy nie uszkodze czegoś, a może dla pewności zalać półsyntetyk??

Co sądzicie, proszę o odp.

JCH - 23-12-2006, 17:26

Oleju wchodzi 5 litrów (dokładnie to niby 5,04 litra). Co do tego jaki olej to Ci nie pomogę - sam leję syntetyk Mobil 1 5W50. Ale przebieg masz z "leksza wiekszejszy" ;)
Anonymous - 23-12-2006, 22:31

Jeżeli był serwisowany w Niemczech to na 2001 domniemuję, iż powinien być syntetyk. Ale na taki przebieg, to tych wymian oleju winno byc kilkanaście. Z mojego doświadczenia to Hitler nie dojdzie kto, kiedy i co do silnika wlewał. U mnie po drugiej wymianie oleju po 23 tys serwis napełnił CASTROL TXT SOFTEC 5W40 SYNTETIC
Anonymous - 24-12-2006, 11:35

A czy są jakieś konkretne marki olejów jakie zaleca producent?
tomekrvf - 24-12-2006, 12:16

raban1, jako że jest to silnik Renault to Renault do tego silnika zaleca Elf Excellium DID 5W40. Nie lej oleju 0W-XX bo szybko pożegnasz się z turbiną.
Jak najbardziej odpowiednim olejem będzie Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 - klasa sama w sobie.
Castrola, hmmmm...., nie polecam
A przebieg około 200kkm to jescze nic. Widziałem Carismy DID z przebiegiem 350kkm i jeździły na syntetyku

Anonymous - 27-12-2006, 16:53

ja leje do swojego Shell heliux syntetic 5W-40, diesel oczywiście i taki też pocecili mi w salonie, nie lej zadnych mineralnych pasci kolego , nie na taki silnik, sam jeżdzę na takim a mam jednostke 16 zaworową dodatkowo z chip-em, idzie jak burza:-) :wink:
Anonymous - 27-12-2006, 17:31

Jak nie pali oleju i brak wycieków trzeba zalać dalej syntetyka, silnik Renault, wlej olej Elf lub Totala- szczególnie dobry olej do diesla seria Quartz :)
Anonymous - 27-12-2006, 23:20

Ma delikatne wycieki, jak kazdy ten silnik! :) ! ! Delikatne, ale ma, więc lepiej półsynteze??
Anonymous - 28-12-2006, 19:59

Ja bym lał syntetyk na Twoim miejscu.
oloolosz - 17-02-2009, 22:08

ja ostatnie 3 wymiany wlałem casrtola-synetyk,ostatnio zauwazyłem brudna turbine
czy to od oleju?jaki inny wlac?

Misiek79 - 26-02-2010, 01:33

Jesli chodzi o oleje do wszystkich marek samochodow (nawet ciezarowki i motocykle) polecam oficjalna strone Castrola. Tam sa podane specyfikacje i ilosci jakie powinny byc w silnikach, skrzyniach biegow, mostach itp. Wiadomo,ze jest to dla mnie strona pogladowa,ale mozna sie z niej dowiedziec ile tego oleju ma byc i jakie powinien spelniac specyfikacje. Mozna spisac dane i kupic olej innej marki. Ja stosuje ELF'a. W googlach wpisac "castrol" i pierwsza zakladka. Potem na stronie castrola jest cos takiego jak "dobierz olej do swojego samochodu"
emkawu - 28-02-2010, 13:41

Temat stary ale garść nowych informacji może się komuś przydać.
Jak chodzi o ilość oleju silnikowego, to według instrukcji powinno być 4,9l w misce olejowej i 0,16l w filtrze oleju. Czyli w sumie 5,06 l. Ja wlałem całą piątkę i chyba trochę przesadziłem bo miarka oleju (bagnet) pokazywała max. Nie wziąłem pod uwagę, że zawsze zostaje trochę starego oleju w zakamarkach silnika. Oczywiście po pewnym czasie oleju trochę ubyło i teraz bagnet jest w połowie zanurzony, czyli tak jak ma być. Myślę, że lepiej wlać ok. 4,5 litra, a resztę potem co jakiś czas dolewać, tak żeby trzymać poziom w połowie bagnetu.

Misiek79 - 03-03-2010, 23:49

W moim 1,6 wchodza niecale 4 literki. Jest bardzo mala miska olejowa. Majac minimum dolewam okolo litra i juz jest max na miarce.
Powiem krotko, pracuje w ASO tylko,ze innej marki i poziom oleju powinien byc okolo max (silnik musi miec odpowiedni stan). Wiadomo,ze jesli przesadzimy i wlejemy ponad stan to gdzies ten olej wyrzuci i trzeba bedzie uszczelniac silnik (nie male koszta). Najlepiej wlewac olej stopniowo i kontrolowac poziom na miarce i lac do uzyskania okolo 1-2mm przed maksimum.
Nie wspomne,ze olej nalezy spuszczac przy w miare rozgrzanym silniku, potem nowa etykietka z przebiegiem i w droge:)
Co do lepkosci oleju to lac jak najdluzej zadszy olej. W zaleznosci od rodzaju silnika 0W, 5W, 10W i na samym koncu 15W. Dopoki samochod nie bierze duzo oleju to lac jak najrzadszy ( z reguly najdluzsze zastosowanie ma 5W). Zaraz padnie pytanie ile to jest dużo:) Warunki te stawia producent i kazdy podaje inaczej. Czasami jest litr na 1000km, czasami 0,5 litra/1000km a czasami 300ml albo i 100ml/1000km.
Niektorzy placza:) jak przez caly okres od wymiany do wymiany doleja litr (to jest smieszne gdzie w programach przegladowych przebieg do wymiany oleju ksztaltuje sie 20-30tys km lub co rok - w zalezności co predzej nastąpi).
Pozdrawiam

cns80 - 04-03-2010, 07:56

Misiek79 napisał/a:
Powiem krotko, pracuje w ASO tylko,ze innej marki i poziom oleju powinien byc okolo max
Nie wszędzie. Znam kilka silników gdzie stan powinien być 1/3 do 1/2, bo inaczej nadmiar oleju znajdziemy w filtrze powietrza. I dotyczy to nowych sprawnych silników, a nie zajechanych złomów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group