To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Silnik odpala ale potem gaśnie (Pajero II 99rok, si

majkiel76 - 27-08-2012, 10:26
Temat postu: [2.8 TD] Silnik odpala ale potem gaśnie (Pajero II 99rok, si
Witam wszystkich...

Mam pewien problem z moim Pajero. Problem objawia się tym, że samochód normalnie odpala (co prawda trzeba go troche pokrecić), następnie silnik pochodzi jakies 15 - 20 sekund i zaczyna gasnąć. Wygląda jak by się po prostu kończyło paliwo i oczywiście silnik gaśnie.

Następnie jak już go dobrze pokręce rozrusznikiem to w końcu odpala, ale tak jak by najpierw na 1, potem na 2 cylindrach - prychnie/kichnie i odpala już na normalnych obrotach po czym jeździ już jak nalezy i w ogle się nie dusi.
Musze coś z tym zrobić bo przecież rozwalę rozrusznik.

Mam podejrzenie że gdzieś cofa się paliwo podczas postaju i te pierwsze 15 - 20 sekund to jest paliwo które siedzi w pompie wtryskowej i jak zostanie wypalone to gdzies pojawia się bania z powietrzem i silnik zdycha.
Dodam jeszcze ze na miejscu parkingowym nie ma żadnych plam z paliwa (moje Pajero nie znaczy terenu, he he he).

Czy pompa paliwowa ma opcję ręcznego podpompowania paliwa ? Jest jakas dźwigienka do podpompowania ? Jeśli tak to gdzie jej szukać ?
Poradźcie proszę jak podejść do tego zagadnienia.

Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

BARTZ - 27-08-2012, 11:06

zmień przewody na przezroczyste z filtra paliwa do pompy i z filtra do rurek aluminiowych które idą do baku! a pompke masz właśnie na tym filtrze od góry! często zdarza się że ręczna pompka nie działa!
pajerak - 27-08-2012, 14:14

Witam !!! Sprawdz uchwyt filtra paliwa ten z pompką bo często bywa że w tym miejscu się przypowietrza. Druga rzecz to może być zimering na pompie wtryskowej co często się objawia tak jak u Ciebie!!!
Pozdrawiam !!!

gołąb - 28-08-2012, 09:32

Najpierw sprawdzasz cały układ zasilania, wszystkie łączenia...gdy to nie pomoże, to Simmering na pompie- jest tani, ale wiąże się z demontażem pompy wtryskowej. Możesz faktycznie założyć na zasilanie pompy przeźroczysty przewód i jako zbiornik użyć przeźroczystej bańki- niech pochodzi do rozgrzania >potem go zgaś i poczekaj z 2 godziny i obserwuj czy w bańce nie przybywa paliwa (jak przybywa i jeszcze brudne od oleju, to masz pewność, że to simmering). Aha i to bardzo ważne, bo czasem jak na simmeringu jest duża nieszczelność, to potrafi zasysać ropę do oleju silnikowego, a to już jest niezdrowe dla silnika!!! Obserwuj jak wygląda olej.
majkiel76 - 09-09-2012, 20:18

Witam po sporej przerwie.

Dziękuję wszystkim którzy zaangażaowali się w odpowiedź dotyczącą mojego problemu.
Wygląda na to że gdzieś zapowietrza mi się układ paliwowy. Po 2 tygodniach stania bez rozruchu, udało się zlokalizować pompkę do "podpompowania" na górze filtra paliwa (taki grzybek / kapelusik do podpompowania). Wystaczyło jakieś 8 "pompnięć" i Misiek zapalił jak głodny jazdy ;-)

Teraz wygląda na to że gdzieś jest jakieś nieszczelne połączenie na linii pompa wtryskowowa / filtr paliwa <-> zbiornik paliwa ale dziwne jest to, że nie mam żadnych wycieków (czyli plam na miejscu garażowym).

Jeszcze raz pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

m@jkiel76

zbyszekm2 - 10-09-2012, 07:24

Przerdzewiał ssak w zbiorniku.
majkiel76 - 10-09-2012, 12:45

@zbyszekm2

A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ?

Na razie odpowietrzyłem pompką na filtrze i jest ok. Misiek zapala i ryczy jak zły - wiec paliwa ma pod dostatkiem ;-)

Eskapada - 10-09-2012, 15:14

majkiel76 napisał/a:
@zbyszekm2

A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ?

Na razie odpowietrzyłem pompką na filtrze i jest ok. Misiek zapala i ryczy jak zły - wiec paliwa ma pod dostatkiem ;-)


być może zepsuł Ci się zawór zwrotny i paliwo cofa się do baku. Kup jednokierunkowy zaworek do paliwa rozetnij przewód paliwowy między pompą wtryskową a filtrem i tam go zamontuj


jawaldek - 10-09-2012, 15:29

Cytat:
A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ?
oj ma 1) pełny zbiornik->> zapalanie bez problemowe, 2) samochód przechylony na "korzystną " stronę ->> też zapali ale gdy będzie mniej paliwa to kłopot murowany a zima za pasem.
Eskapada napisał/a:
Kup jednokierunkowy zaworek do paliwa rozetnij przewód paliwowy między pompą wtryskową a filtrem i tam go zamontuj
możesz też dla pewności wstawić przeźroczysty przewód paliwowy (dodatkowo) ->> zobaczysz skąd idzie powietrze. Przerabiałem ten temat dość dogłębnie tak że chyba mógł bym się doktoryzować :mrgreen: ale wierzaj mi nic na skróty potem strasznie to się może zemścić. Zajrzeć do baku nie jest wielką i kłopotliwą sprawą a może i warto było by wymienić przewody paliwowe od baku do pompki :?:
Weź też jakiś baniak np 5l z paliwem i podłącz przed filtrem ->> przed długim postojem np nocnym i odpowietrzeniu pompką na filtrze->> zobaczysz co się będzie rano działo czy zapali od razu czy też czkawki dostanie->>. Od razu to zapowietrzenie na drodze od baku do pompki/filtra jeśli czkawka to od filtra do wtryskiwaczy to tam powietrze sobie wchodzi.

majkiel76 - 10-09-2012, 15:40

@Eskapada

Czy oryginalnie taki zaworek był w ogóle montowany i jeśli tak to gdzie go szukać (gdzieś po drodze, pod spodem) ?

Poza tym czy ktoś umie podać / opisać jak wygląda w detalach układ paliwowy w Pajero '99 (3d) z silnikiem 4M40 ? Czy pompa wtryskowa w sytuacji awaryjnej moze pracować na zbiorniku opadowym (butelka z wężem z ropą) ? Czy wymaga podania paliwa pod jakimś ciśnieniem z pompy paliwa która musi się gdzieś znajdować miedzy zbiornikiem a wtryskową ? Czy pompa paliwa jest gdzieś w komorze silnika (na silniku), czy gdzieś przy zbiorniku - bo wiem że są auta która i takie cudo mają.

Przypraszam za gupie pytania ale kiedyś udało mi się w benzynówce (właśnie na butelce po pepsi i kawałku wężyka) dojechać do domu. Niestety wpadłem na debilny pomysł i przeprowadziłem się do miasta. Nie mam w związku z tym bezpośredniego dostępu do kanału, więc świecę lampką czołową jak jakiś kretyn i próbuje znaleźć coś pod maską.
W poniedziałek planuje grubszą trasę (wyjazd w góry) i myśle że łącznie zrobie jakieś 1 tys KM (w tym troche po lesie). Mam nadzieję że misiek da rade.... a jak by co to będę go odpowietrzać pompką na filtrze.

Pozdrawiam i ponownie bardzo dziękuję za zaangażowanie i chęć pomocy.
------------------
majkiel76

Heilsberg - 10-09-2012, 16:00

Pompy paliwowej jako takiej zewnętrznej nie ma, jest ona częścią pompy wtryskowej. I śmiało może pracować na butelce. Takiego zaworka jak pokazał Eska też nie ma w oryginale bo zwór zwrotny jest w pompie. Ale pewnie co drugi z nas taki zawór już ma.
jawaldek - 10-09-2012, 20:01

Zaworek kupisz praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym->> nie pomyl tylko kierunków przepływu. Miałem zamontowaną pompkę wspomagającą zaraz za bakiem produkcji DDR ale na obudowie nie ma żadnych danych. Na "butelce" możesz jechać nic się nie stanie i nie potrzebujesz kanału aby zamontować. Zaworek zwrotny też mam zamontowany :mrgreen: Pompa paliwowa jest pod interkulerem czyli stojąc przodem do silnika po prawej stronie na silniku.
Mirek1275 - 11-09-2012, 00:08

majkiel76 napisał/a:
@zbyszekm2

A co ma ssak w zbiorniku do zapowietrzania sie ?

Na razie odpowietrzyłem pompką na filtrze i jest ok. Misiek zapala i ryczy jak zły - wiec paliwa ma pod dostatkiem ;-)


Ma ssak do zapowietrzania i to sporo.
To jeden z pierwszych elementów układu paliwowego który przeżera rdza.
U siebie wymieniłem wszystkie przewody paliwowe ze zbiornika do pompy i powrót.
Niestety ze względu na zaporową cenę ssak pozostał oryginalny ale też jest naprawiany.
Nie ma co kombinować, należy WSZYSTKIE przewody paliwowe wymienić na nowe.

Pozdrawiam!

zbyszekm2 - 11-09-2012, 07:08

jeszcze raz napiszę, sprawdź ssak, jeśli tego nie sprawdzisz dalsze szukanie nie ma sensu.
bogdanz - 26-11-2012, 22:13

U mnie było to samo, po kilkugodzinnym postoju odpalał, a po chwili gasł i trzeba było kręcić rozrusznikiem, mechanicy czyścili układ paliwowy, sprawdzali szczelność i nic. Pomogła dopiero regeneracja pompy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group