To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Tuning Chip Różnice pomiędzy silnikiem 2.0 DiD / 2,2

kubagrudz - 27-08-2012, 22:10
Temat postu: Tuning Chip Różnice pomiędzy silnikiem 2.0 DiD / 2,2
Witam serdecznie,

Mam pytanie odnosnie zawirsowania mojego OUT II 2,0 DiD z 2008r, jakimś dobrym programem podnoszącym jego moc. Jednakże, chciałbym sie upewnic, czy taki zabieg podniesienia mocy do ok 170KM i 300Nm, nie bedzie mial znaczacego wplywu na żywotność podstawowych podzespołow. Dlatego, czy ktoś z was wie jaki są różnice w podzespołach pomiedzy wersja 2,0 DiD a 2,2 DiD?, czyli:

1. Kod skrzyni biegów występującej w modelu 2.0 i 2.2 (albo samo to czy są takie same)

2.Układ chłodzenia silnika różnice i podobieństwa między 2.0 i 2.2

3. Jak sprawdzić jaki kod ma mój silnik 2,0 DiD? odpowiadający silnikowi VW. Czy jest to gdzies zapisane na silniku? Czy może być kod VW czy własny p/n Mitsu?

4. Generalnie, czy ktoś jest mi w stanie opisac jakie różnice są pomiędzy silnikiem 2,0 DiD z mojego mitsu a standardowym silnikiem 2,0 DiD VW?

Z góry dziękuje za szybkie info...

rezon - 27-08-2012, 22:42

kubagrudz napisał/a:
Jednakże, chciałbym sie upewnic, czy taki zabieg podniesienia mocy do ok 170KM i 300Nm, nie bedzie mial znaczacego wplywu na żywotność podstawowych podzespołow. Dlatego, czy ktoś z was wie jaki są różnice w podzespołach pomiedzy wersja 2,0 DiD a 2,2 DiD?
Sprzęgło i dwumasa na pewno zużywa się szybciej. Nie mają wielkich zapasów. Ja musiałem wymienić 25tys. km po tuningu i przez następne 70 tys. jest spokój. 300Nm to chyba masz w serii ;)
Różnice między 2.2 i 2.0 są zbyt duże aby myśleć o sensownym dopasowywaniu podzespołów.
Nie ma czegoś takiego jak standardowy silnik VW. Samych 2.0TDI masz kilkanaście rodzajów i każdy się czymś różni - a to głowicą, a to napędem pompy olejowej, a to turbiną. Masz zapewne BSY (jak ja) i blisko mu do VW BKD

kubagrudz - 28-08-2012, 09:37

A jak sie da sprawdzić jakiej serii mam silnik?
rezon - 28-08-2012, 10:06

w książce pojazdu - pierwsze trzy litery numeru silnika to jego oznaczenie. A tuning pomimo szybciej zużywającego się sprzęgła itd. warto zrobić - silnik jest o wiele bardziej elastyczny, a zużycie paliwa jak nie będziesz używał cały czas pełni mocy to nie wzrasta. Ja mam 165KM i 358Nm. Ja robiłem tutaj http://www.dynosoft.pl/ .
KowaliK - 29-08-2012, 00:14

Jeszcze prościej jest sprawdzić pod maską - na jej wewnętrznej stronie jest naklejka z oznaczeniem silnika.
eler1 - 29-09-2012, 16:14

Co do zmiany programu to jest ok. moment z 317Nm do 381 Nm przy 2430 obr./min,a moc ze 144 do 165KM , spalanie przy normalnej jeździe (bez deptania w podłogę) spadło ok.1 litr , zadowolenie z jazdy nieporównywalne , co do sprzęgła w moim przypadku jest ok. jak wymieniali mi uszczelniacz na wale między silnikiem a skrzynią przy 60tys. było w bardzo dobrym stanie a program zmieniałem przy 6tys. , teraz zaczęła mi się pocić turbina 100tys. (dzisiaj wymieniając olej zauważyłem zapocenie jednak te wymiany oleju co 20tys. nie wpływają korzystnie na smarowanie turbo ale teraz już po gwarancji :? więc dopuki olej ubywa w normalnych ilościach to będę jeździł ok.1litr na 20tys.)
rezon - 29-09-2012, 17:28

eler1 napisał/a:
jednak te wymiany oleju co 20tys. nie wpływają korzystnie na smarowanie turbo ale teraz już po gwarancji więc dopuki olej ubywa w normalnych ilościach to będę jeździł ok.1litr na 20tys.
Zmień olej na long life - czyli Motul Specific 5W30 504/507, Mobil1 5W-30 ESP (na tych jeździłem) czy zachwalany przez Jacka - Millers. Teraz w Superbie mam zmienny tryb wg kompa i jeżeli będzie tak jak w Octaviach to będzie wymiana oleju co ok. 26-28 tys. km, a przecież to silniki z tej samej stajni :)
jaceksu79 - 29-09-2012, 19:37

rezon napisał/a:
czy zachwalany przez Jacka - Millers.


zdecydowanie TAK :wink:

Millers( jeden z najstarszych producentów olejów na świecie - 125lat oraz twórca najlepszych olejów na świecie do motosportu podbija obecnie rynek aut osobowych, tzw premium :idea: ) uzależnia i nie zmienia się już go na inny
Oleje Millers-a premium wykazują się bardzo małym współczynnikiem tarcia w silniku(zauważalne mniejsze zużycie paliwa), znakomite właściwości myjące silnik ( zawiodłem się bardzo mocno ostatnio na shell-u 10W40) oraz niesamowicie wyciszające silnik
edit - to jest dział techniczny!

lexus - 30-09-2012, 11:16

Najlepiej to wymienić olej co 10 tyś i nie ważne jaki olej aby był syntetyk ,Ja tak robię i na razie się sprawdza .NA żadnym oleju nie będę jeżdził 30 tyś nawet jakby miał domieszkę ze złota. Houk
rezon - 30-09-2012, 11:29

lexus napisał/a:
Najlepiej to wymienić olej co 10 tyś i nie ważne jaki olej aby był syntetyk
a kto bogatemu zabroni ;) można i co 5 tys. zmieniać, będzie jeszcze lepiej. Jest tylko pytanie po co?
lexus - 30-09-2012, 13:10

Ano po to żeby przejechał 150 beż napraw szczególnie jak robi się rocznie te 10 tyś :mrgreen:
rezon - 30-09-2012, 13:41

to pisz, że zmieniasz co rok. Ja zmieniałem w Outku olej co 20 tys. i jakoś przejechałem 150tys. bez napraw - ale to wychodziło mniej więcej co 8 miesięcy zmiana oleju. Oleje long life pozwalają na zmiany co dwa lata. I ważne jest znacznie więcej spraw niż tylko syntetyk - nie każdy olej syntetyczny nadaje się do każdego silnika.
jaceksu79 - 30-09-2012, 16:03

rezon napisał/a:
nie każdy olej syntetyczny nadaje się do każdego silnika.


nie każdy olej syntetyczny jest olejem syntetycznym...a raczej w 90% przypadków syntetyków na naszym rynku nie są syntetykami tylko są to oleje hydrokrakowane

Gunner - 01-10-2012, 02:20

jaceksu79 napisał/a:
nie każdy olej syntetyczny jest olejem syntetycznym...a raczej w 90% przypadków syntetyków na naszym rynku nie są syntetykami tylko są to oleje hydrokrakowane


Dlatego tez - olej np.5W30 SHellix ultra extra w Niemczech kosztuje 95 E !!! Na stacji Shell.
W Polsce chyba niecale 180zeta.
W czym rzecz? Gdzie roznice?

rezon napisał/a:
zachwalany przez Jacka - Millers


100% OLEJ :lol:
W moim turbolocie benzynowym wlasnie o dobre smarowanie dba olej Millers 15w60.
Najwieksza jego zaleta jest zachowanie wysokich parametrow nawet przy 120C.
Chwilowo nawet bodaj 140C. Naprawde warty swojej ceny.

I tu pytanie do Jackesu79
Ktorego Millersa zalewasz do swojego autka?
Ty masz O2 TDI?


Oleje long life -Pic polega na tym ze , w nich chodzi tylko i wylacznie o wyzszy przebieg. :wink:

Pozdrawiam

PiotrKw - 01-10-2012, 07:28

jaceksu79 napisał/a:
Oleje Millers-a premium wykazują się bardzo małym współczynnikiem tarcia w silniku(zauważalne mniejsze zużycie paliwa), znakomite właściwości myjące silnik ( zawiodłem się bardzo mocno ostatnio na shell-u 10W40) oraz niesamowicie wyciszające silnik


Jacek , brzmi trochę jak z ulotki reklamowej :wink: jeden wyrób nie może mieć tyle zalet :wink: jeżdzę do tej pory na Motulu , niedługo wymiana więc może spróbuję Millersa .
Pytanie : producent samochodu podaje wymianę w moim po 15 tys km. Po wejściu w wyszukiwarkę Millersa przebieg do wymiany podawany jest jako 30 tyś km. Komu wierzyć ?? Teoretycznie , producent oleju powinien określać, kiedy jego produkt nie będzie spełniał swoich właściwości i podlegać będzie wymianie . Z drugiej strony producent samochodu określa warunki gwarancji (na szczęście mojego już nie :wink: )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group