To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z carismą 1,8 GDI

kojot_zabijak - 30-08-2012, 11:53
Temat postu: Problem z carismą 1,8 GDI
Witam, mam problem z carismą , prawdopodobnie zbrakło mi paliwa, dolałem 10l i auto zapala, na wolnych chodzi równo i ładnie, lecz wchodzi tylko do 3-3,5tyś obr i po puszczeniu gazu gaśnie. Odczytałem błędy błyskami i wychodzi błąd 31 i 42. 31 to czujnik spalania stukowego, ale co to 42? nigdzie nie mogę znalezc. Proszę o pomoc.
mateusz8230 - 30-08-2012, 13:08

42-zawór elektromagnetyczny recylkulacji spalin EGR ,ale to chyba od diesla...
Bizi78 - 30-08-2012, 13:30

42 - to może być pompa paliwa lub jej obwód
kojot_zabijak - 30-08-2012, 16:19

Po resecie akumulatora odczytałem ponownie błędy, występuje błąd 41 - wtryskiwacze
przejechałem się autem, podczas jazdy idzie je wkręcić powyżej 3tys ale jeśli go wkręce ok 6tys i zmienie bieg jest wtedy buu po nacisnieciu gazu, dopiero po upuszczeniu gazu i zwolnieniu troche idze znowu.
Proszę o pomoc.

plecho1 - 30-08-2012, 19:27

Sprawdzenie samych błędów niewiele da, trzeba auto podłączyć pod komputer. Zapytaj na regionalnym, czy ktoś nie ma kabelka i programu Evoscan. Jeśli masz trochę czasu, to sam kup kabel i zainteresuj się tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Kabel kosztuje około 40zł.
Jeśli jest coś nie tak z układem paliwowym, to poczytaj też ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

Bismarck - 31-08-2012, 10:11

na wolnych obrotach OK
ale gdy dodasz gazu zaczyna sie dlawic i swiruje?

jezeli tak to obstawiam przepływomierz komp otrzymuje błedne dane i zle ustala mieszanke tak bylo w u kolegi

wojtimil - 31-08-2012, 11:45

Pompa paliwa może nie domagać. Nie bylo problemu z odpaleniem po tym jak zabrakło paliwa? Nie bylo wlane wcześniej do baku jakis lipne paliwo?
kojot_zabijak - 03-09-2012, 00:54

Wcześniej jak i później wlewana była bena 95 z shella.
Mam stuki w silniku, wymieniłem dwa samoregulatory, lecz dalej stuka,panewki były sprawdzane, problem z obrotami zrobił się po pok 30min pracy samochodu, było mało paliwa, nagle samochód nie chciał wejść na obroty, i zgasł. Pojechałem kupiłem 10l świeżej benzynki wlałem zapalił od strzała, lecz te odcięcie przy 3000 zostało mu już.
Samochodem nie da się poruszać, jak się ruszy trzeba powolutku gaz bo da się więcej wtedy szarpie przerywa już od ok 1500 obr, sprawdzę ciśnienie paliwa jakie daje pompka w zbiorniku.
Pozdrawiam

kimo - 03-09-2012, 01:08

No to grubo ciężki temat, może jakaś sadza dostała się ze zbiornika na pustym baku :(
przemekx303 - 03-09-2012, 11:56

Jak zaszkodziła sadza to proponuje wezwać kominiarza :D
A tak na powaznie to zacznij od filtrów paliwa i najlepiej evoscana

kojot_zabijak - 17-09-2012, 21:32

Auto naprawione, zaczęło się od tego, że w autku pukało coś w silniku. Oglądając filmiki na necie mój stukał tak samo, pisało że to popychacze, rozebrałem wymieniłem 2 podejżane popychacze, lecz stuki nie ustąpiły, i wtedy się zrobił ten problem z obrotami.
Postanowiłem jeszcze raz rozebrać silnik, tym razem zdjąłem głowicę i wyjąłem tłoki, i tu znalazłem przyczynę, luz między sworzniem tłoka a tłokiem, kupiłem używane tłoki, wymieniłem jeden, poskładałem silnik stuk ustąpił i teraz silnik pracuję pięknie cichutko i co najważniejsze problem z wchodzeniem z obrotami ustąpił sam, nie mam pojęcia co to mogło być.
Dziękuję za podpowiedzi, wszyscy dostajecie pomógł
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group