To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Światła do jazdy dziennej NIE LED

Sir_Futur - 01-09-2012, 08:46
Temat postu: [EAxx] Światła do jazdy dziennej NIE LED
Czy montował ktoś coś takiego?

http://allegro.pl/swiatla...2574062899.html

Fajna alternatywa dla LEDowych świateł DRL, któych widoku na swoim zderzaku bym nie zniósł...
A czemu chcę dzienne? Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle... :)

Dajcie znać. Pozdro.

Uwex - 01-09-2012, 09:09

Sir_Futur napisał/a:
Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle... :)


tylko że taki moduł tego nie zmieni.

pipi_ja - 01-09-2012, 09:34

Mylisz sie, panel klimy nie bedzie sie sciemnial bo modul podlaczasz do swiatel drogowych (dlugich).
Panelem steruje sygnal ze swiatel pozycyjnych,a w tym przypadku je omijasz.
Pomysl fajny tylko nie dokonca jestem przekonany do tej regulacji mocy swiecenia.

sampler - 01-09-2012, 10:21

ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami
Hugo - 01-09-2012, 10:42

Sir_Futur napisał/a:
A czemu chcę dzienne? Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle...
Wystarczy przerwać jedną ścieżkę w klimatroniku i po sprawie.
Tomii - 01-09-2012, 10:50

sampler napisał/a:
ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami


dokładnie, chyba że na lampie masz wytłoczony znaczek RL ;)

Jackall - 01-09-2012, 13:03

Również zastanawiam się nad tym modułem i podobnie jak Sir_Futur nie podobają mi się podokładane gdzie się tylko da LED'y.

Tak na marginesie to co poniektórym powinni dowód za to zabierać. Czasem widuję gościa w Kia Ceed z dziennymi na... desce rozdzielczej wewnątrz auta :| a inni mają tak mocne dzienne, że u mnie pozycyjne są chyba bardziej widoczne...

IMO takie dzienne w drogowych są fajną alternatywą bez "upiększania" samochodów wykorzystując istniejące światła.

Tomii napisał/a:
sampler napisał/a:
ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami


dokładnie, chyba że na lampie masz wytłoczony znaczek RL ;)
To jest tak samo nie legalne jak wstawianie soczewek w lampy o zenonach już nawet nie wspominając.

A biorąc pod uwagę, że i tak mam nie zgodne z przepisami oznaczenia na kloszu (lampy z VR) to niewielką różnicę mi robią świecące na 30% drogowe :mrgreen:

sampler - 01-09-2012, 18:11

Ja moze zaloze ponowne ten modul ale tym razem podepne go tylko pod zarowki od swiatel mijania. Swiatla beda, 30% mocy, nie bedzie swiecila reszta i nie powinien sie nikt przyczepic.

Dla tych co chca zakladac dlugie od razu uprzedzam ze trzeba i tak dac przekaznik odcinajacy bo dlugie maja wspolne zasilanie z mijaniem i bedzie wam swiecilo wszystko :)

Jackall - 01-09-2012, 21:22

sampler napisał/a:
Ja moze zaloze ponowne ten modul ale tym razem podepne go tylko pod zarowki od swiatel mijania
IMO dlatego podpina się pod drogowe żeby "trochę oślepiały" tzn świeciły równolegle do jezdni a nie po drodze tak jak mijania. Zauważ, że seryjne dzienne świecą w górę i nawet gdy są dosyć słabe żarówki czy diody widać je dobrze nawet z daleka.
sampler napisał/a:
Dla tych co chca zakladac dlugie od razu uprzedzam ze trzeba i tak dac przekaznik odcinajacy bo dlugie maja wspolne zasilanie z mijaniem i bedzie wam swiecilo wszystko
dziękujemy na przydatną informację :wink:
tresorex - 01-09-2012, 21:45

Ja mam dobre rozwiązanie. Auto ma szwedzkie pochodzenie więc światła zapalają się po przekręceniu stacyjki i ma to swoje plusy:
+nie trzeba pamiętać o zapalaniu świateł
+panel klimatronika świeci się mocnym światłem w dzień
+jadąc w nocy przekręcam włącznik świateł na włączone i klimatronik przygasa :)

Sir_Futur - 03-09-2012, 23:30

Rozwiązaniem jest po prostu automatyczny włącznik świateł mijania.
:)
Co do legalności świateł dziennych w tym wydaniu, zdaję sobie sprawę, że to niezgodne z przepisami, ale jakoś to do mnie nie trafia.
W BMW można uaktywnić taką samą funkcję komputerem auta. Homologacji na kloszach nie ma, a i tak ludzie jeżdżą. Z USA przyjeżdżają i też tak jest i nikt się nie czepia. W gruncie rzeczy zagrożenia na drodze to nie powoduje, no bo przecież zasada działania jest ta sama. Chyba się zdecydowałem... :)

polaff - 04-09-2012, 07:32

Sir_Futur, moim zdaniem całą filozofią tematu o światłach do jazdy dziennej jest oszczędność paliwa i żarówek. W tym kontekście
Sir_Futur napisał/a:
automatyczny włącznik świateł mijania
jest bez sensu, no chyba, że włącza tylko przednie światła.
m6riano - 04-09-2012, 13:18

Po to ktoś wymyślił ledy żeby te lepsze z homo ciągli tylko 1 amper prądu a nie jak zwykłe mijanki po 10A(może i nie jest to duża oszczędność paliwa ale ogólnie baterii, altka i żarówek)
Sir_Futur - 04-09-2012, 21:51

Mnie oszczędzanie paliwa w ten sposób nie przekonuje...
Litr, dwa, a co to za różnica...?
Najbardziej chodzi o żarówki i panel klimy. :)
Dziękuję jednak za odpowiedzi.

polaff - 05-09-2012, 05:49

Sir_Futur, wiesz jak robisz 10kkm/rok to pewnie nie. Ja robię 6-10 kkm/miesiąc więc 1litr/100km ma dla mnie jakieś tam znaczenie. chociaż przy założeniu przebiegu rocznego na poziomie 100kkm to oszczędność na lpg i tak nie przekroczy 2,5-3kzł w skali roku.... więc żadna rewelacja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group