[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Światła do jazdy dziennej NIE LED
Sir_Futur - 01-09-2012, 08:46 Temat postu: [EAxx] Światła do jazdy dziennej NIE LED Czy montował ktoś coś takiego?
http://allegro.pl/swiatla...2574062899.html
Fajna alternatywa dla LEDowych świateł DRL, któych widoku na swoim zderzaku bym nie zniósł...
A czemu chcę dzienne? Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle...
Dajcie znać. Pozdro.
Uwex - 01-09-2012, 09:09
Sir_Futur napisał/a: | Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle... |
tylko że taki moduł tego nie zmieni.
pipi_ja - 01-09-2012, 09:34
Mylisz sie, panel klimy nie bedzie sie sciemnial bo modul podlaczasz do swiatel drogowych (dlugich).
Panelem steruje sygnal ze swiatel pozycyjnych,a w tym przypadku je omijasz.
Pomysl fajny tylko nie dokonca jestem przekonany do tej regulacji mocy swiecenia.
sampler - 01-09-2012, 10:21
ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami
Hugo - 01-09-2012, 10:42
Sir_Futur napisał/a: | A czemu chcę dzienne? Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle... | Wystarczy przerwać jedną ścieżkę w klimatroniku i po sprawie.
Tomii - 01-09-2012, 10:50
sampler napisał/a: | ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami |
dokładnie, chyba że na lampie masz wytłoczony znaczek RL
Jackall - 01-09-2012, 13:03
Również zastanawiam się nad tym modułem i podobnie jak Sir_Futur nie podobają mi się podokładane gdzie się tylko da LED'y.
Tak na marginesie to co poniektórym powinni dowód za to zabierać. Czasem widuję gościa w Kia Ceed z dziennymi na... desce rozdzielczej wewnątrz auta a inni mają tak mocne dzienne, że u mnie pozycyjne są chyba bardziej widoczne...
IMO takie dzienne w drogowych są fajną alternatywą bez "upiększania" samochodów wykorzystując istniejące światła.
Tomii napisał/a: | sampler napisał/a: | ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami |
dokładnie, chyba że na lampie masz wytłoczony znaczek RL | To jest tak samo nie legalne jak wstawianie soczewek w lampy o zenonach już nawet nie wspominając.
A biorąc pod uwagę, że i tak mam nie zgodne z przepisami oznaczenia na kloszu (lampy z VR) to niewielką różnicę mi robią świecące na 30% drogowe
sampler - 01-09-2012, 18:11
Ja moze zaloze ponowne ten modul ale tym razem podepne go tylko pod zarowki od swiatel mijania. Swiatla beda, 30% mocy, nie bedzie swiecila reszta i nie powinien sie nikt przyczepic.
Dla tych co chca zakladac dlugie od razu uprzedzam ze trzeba i tak dac przekaznik odcinajacy bo dlugie maja wspolne zasilanie z mijaniem i bedzie wam swiecilo wszystko
Jackall - 01-09-2012, 21:22
sampler napisał/a: | Ja moze zaloze ponowne ten modul ale tym razem podepne go tylko pod zarowki od swiatel mijania | IMO dlatego podpina się pod drogowe żeby "trochę oślepiały" tzn świeciły równolegle do jezdni a nie po drodze tak jak mijania. Zauważ, że seryjne dzienne świecą w górę i nawet gdy są dosyć słabe żarówki czy diody widać je dobrze nawet z daleka.
sampler napisał/a: | Dla tych co chca zakladac dlugie od razu uprzedzam ze trzeba i tak dac przekaznik odcinajacy bo dlugie maja wspolne zasilanie z mijaniem i bedzie wam swiecilo wszystko | dziękujemy na przydatną informację
tresorex - 01-09-2012, 21:45
Ja mam dobre rozwiązanie. Auto ma szwedzkie pochodzenie więc światła zapalają się po przekręceniu stacyjki i ma to swoje plusy:
+nie trzeba pamiętać o zapalaniu świateł
+panel klimatronika świeci się mocnym światłem w dzień
+jadąc w nocy przekręcam włącznik świateł na włączone i klimatronik przygasa
Sir_Futur - 03-09-2012, 23:30
Rozwiązaniem jest po prostu automatyczny włącznik świateł mijania.
Co do legalności świateł dziennych w tym wydaniu, zdaję sobie sprawę, że to niezgodne z przepisami, ale jakoś to do mnie nie trafia.
W BMW można uaktywnić taką samą funkcję komputerem auta. Homologacji na kloszach nie ma, a i tak ludzie jeżdżą. Z USA przyjeżdżają i też tak jest i nikt się nie czepia. W gruncie rzeczy zagrożenia na drodze to nie powoduje, no bo przecież zasada działania jest ta sama. Chyba się zdecydowałem...
polaff - 04-09-2012, 07:32
Sir_Futur, moim zdaniem całą filozofią tematu o światłach do jazdy dziennej jest oszczędność paliwa i żarówek. W tym kontekście Sir_Futur napisał/a: | automatyczny włącznik świateł mijania | jest bez sensu, no chyba, że włącza tylko przednie światła.
m6riano - 04-09-2012, 13:18
Po to ktoś wymyślił ledy żeby te lepsze z homo ciągli tylko 1 amper prądu a nie jak zwykłe mijanki po 10A(może i nie jest to duża oszczędność paliwa ale ogólnie baterii, altka i żarówek)
Sir_Futur - 04-09-2012, 21:51
Mnie oszczędzanie paliwa w ten sposób nie przekonuje...
Litr, dwa, a co to za różnica...?
Najbardziej chodzi o żarówki i panel klimy.
Dziękuję jednak za odpowiedzi.
polaff - 05-09-2012, 05:49
Sir_Futur, wiesz jak robisz 10kkm/rok to pewnie nie. Ja robię 6-10 kkm/miesiąc więc 1litr/100km ma dla mnie jakieś tam znaczenie. chociaż przy założeniu przebiegu rocznego na poziomie 100kkm to oszczędność na lpg i tak nie przekroczy 2,5-3kzł w skali roku.... więc żadna rewelacja.
|
|
|