To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - 2,4benz cvt -1wszy przeglad 20k

luckym - 07-09-2012, 14:13
Temat postu: 2,4benz cvt -1wszy przeglad 20k
jako ze teraz przede mna pierwszy przeglad 20.000km (2,4benz CVT) , mam pytanka:

1.jaki olej polecacie?(bo chyba moge wlasny zabrac zeby moj wlali-anie "serwisowy"? bez utraty gwar

2.co oprocz oleju moge dokupic zeby bylo "taniej" na przegladzie (filtr oleju...itp?)co bym swoje klamoty zabral ze soba (jak wyzej...)

w swojej hondzie civic jezdizlem na mobil1 syntetyku...i sobie chwale

czy moze byc
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30?
czy 0W-40 ?
a moze inny polecacie?

Grzesq - 07-09-2012, 14:21

Po co masz kombinowac i zmieniać olej na inny i to w nowym aucie ??
Jeżeli samochód normalnie działa, nie bierze oleju to po cholerę go zmieniać ?? Chyba tylko dla własnego lepszego samopoczucia.
Generalnie ja na twoim miejscu kupiłbym na własną rękę taki jaki zaleca producent + wszystkie filtry które są potrzebne do wymiany. Nie kupuj tylko najtańszych badziewnych chińskich filtrów, bo tylko pozornie na nich zaoszczędzisz. Co do oleju polecałbym zakup w hurtowni, która ma autoryzację do sprzedaży danego producenta oleju - unikniesz badź zminimalizujesz zakup oleju podrobionego.

Serwis nie ma prawa odmówić użycia przy przeglądzie twoich materiałów eksploatacyjnych. I w ten oto sposób będzie kilka stówek do przodu.

Trik - 07-09-2012, 18:40

Ostatnio kupiłem sobie oleum Millers 5w30. Olej możesz bez problemu dobrać jaki chcesz. Różnica w cenie może być kolosalna np w ASO 45-60pln/litr a w detalu kupisz za 15-30pln/litr. Gwarancji nie utracisz, będziesz miał tylko adnotację na karcie przeglądowej "olej klienta".
Filtr oleju proponuję brać orginał z ASO dla własnego spokoju. Akurat ten filtr może kosztować ze 45pln i nie ma sensu oszczędzać na tym 10 czy 20 pln (IMO) Chociaż filtr dobrej firmy kosztują podobne pieniądze jak orginał.
Filtr kabinowy (przeciw pyłkowy) może być MAN wymienisz sobie sam pod domem (w instrukcji jest opisane jak to zrobić - banał) poinformujesz o tym ASO przy przeglądzie i będzie git.
Filtr powietrza - tu bym sie zastanowił nad dobrą jakością niż nad samą ceną, w końcu przez ten fitr silnik łapie oddechy.
Zwróć uwagę aby przeczyścili Ci klocki hamulcowe z pyłu, przeczyścili i przesmarowali zaciski.
IMO silniki benzynowe MMC naprawdę są mało problematyczne i to w nich sobie cenię.
W zasadzie wszystko jeśli chodzi o pierwsze 20Kkm.

jaceksu79 - 07-09-2012, 19:59

Trik napisał/a:
Ostatnio kupiłem sobie oleum Millers 5w30


nareszcie przynajmniej jeden mądry wybór :D

A tak na marginesie - jeszcze niedawno oleje te to droga egzotyka w Polsce. Teraz już są dostępne.
Zalety:
-Tylko jeden, jedyny, jedynusi i w jednym miejscu producent ( nie to co już stało się z shellem, że kupując go to nie wiesz czy to shell)
-mogę to głośno napisać NA CHWILĘ OBECNĄ NAJLEPSZE OLEJE NA ŚWIECIE W KAŻDYM PRODUKCIE, a nie tak jak większość "dobrych" marek co udało się im zrobić po 1 dobrym produkcie

[ Dodano: 07-09-2012, 20:06 ]
PS>


tutaj przykładowe foty z innego forum silnika na "dobrym" oleju :mrgreen: :mrgreen:




i silnika na millers-ie i to na dodatek tylko półsyntetycznym


Komandor - 08-09-2012, 10:19

Benzyniaki nie sa tak wymagajace jezeli chodzi o dobór oleju, wystarczy ze bedzie to full syntetyk znanego producenta spełniający wymagania dla O2. Konkretna marka nie ma tu zadnego znaczenia bo i tak wiekszosc producentow korzysta z tych samych dodatkow do bazy olejowej a np. Castrol w ogole nie posiada "swoich" rafinerii.
Jezeli chodzi o filtr powietrza to u mnie po 15 kkm wystarczy zwykle przedmuchanie wiec wymieniam co drugi przeglad.
Filtr pylkowy nie zaszkodzi wymienic nawet 2 razy w roku dlatego wybieram tańszy Aster ale zawsze weglowy.
Wszystkie filtry kupuje w sklepie hdmot (powyzej 200 pln wysylka gratis)

pzdr

Trik - 08-09-2012, 12:00

Co do filtra powietrza. Zalezy w jakich warunkach jest użytkowany samochód (kwestja zanieczyszczeń, pyłu, piasku itp) Lista czynności przeglądowych do Lancera wskazywała wymianę filtra powietrza chyba po ok 60Kkm - wystarczy przedmuchać co przegląd. W o2 może być podobnie. Ale jeśli śmiga się po bezdrożach to raczej trzeba wymienić częściej - wszystko zależy od optyki.
krzychu - 08-09-2012, 15:53

jaceksu79 - ten pierwszy to castrol? :twisted:

Z tymi olejami to wielka niewiadoma, a czemu Millers taki niby dobry? To już Motul, Valvoline czy Liqiu Moly się nie liczy?

jaceksu79 - 08-09-2012, 16:03

krzychu napisał/a:
jaceksu79 - ten pierwszy to castrol? :twisted:

Z tymi olejami to wielka niewiadoma, a czemu Millers taki niby dobry? To już Motul, Valvoline czy Liqiu Moly się nie liczy?


jedyny realny konkurent millersowi jest motul ale na hamowni także wypada gorzej

jutro zapodam klika przykładów na jakość millersa

[ Dodano: 08-09-2012, 16:04 ]
Komandor napisał/a:
i tak wiekszosc producentow korzysta z tych samych dodatkow do bazy olejowej


i tu właśnie się mylisz :P

Komandor - 09-09-2012, 13:38

Na świecie jest tylko kilku uznanych producentow dodatkow do olejow smarnych (znacznie mniej niz producentow olejów). Ilosc i rodzaj dodatkow to juz sprawa konkretnego producenta. Nasz rodzimy Lotos "robił" oleje np. dla Castrola i Mobila
jaceksu79 - 09-09-2012, 17:26

wiesz co to oznacza?
http://www.millersoils.co...ueens-Award.asp

rezon - 09-09-2012, 19:10

jaceksu79 napisał/a:
wiesz co to oznacza?
to tylko/aż nagroda za wzrost eksportu i to tylko UK. Co prawda w innej działce, ale byłem asesorem konkursu światowego - to była "nieco" inna liga niż jego odpowiedniki krajowe - duuuuużo wyższy poziom. Nic w kryterium nagrody nie piszą o jakości oleju. Mogli np. podpisać umowę z Mitsubishi na olej pierwszego zalania i od razu sprzedaż wzrosła ;) - to księgowi decydują co będzie lane, a nie inżynierowie. No chyba, że styropian zawnioskowali inżynierowie bo lepiej tłumi dźwięk niż maty ;) . A poważnie - topowe oleje są na tyle porównywalne, że silnikom montowanym do Outlanderów będzie wszystko jedno. Może wyśrubowany silnik w EVO odczuwałby różnicę, ale doktoryzowanie się nt. wyższości jednego full syntetyka nad innym do Outka to wg mnie przesada, a na już pewno do traktora czy benzyny. Jeździłem na Motul 504/507, obecnie na Mobil 1 5W-30ESP i nie zauważam specjalnej różnicy między nimi. Jest właściwie jedna - Mobil1 łatwiej kupić i nadaje się też do benzyny, co było dla mnie istotne, bo teraz mam jedną bańkę na dolewki w samochodach, a nie dwie. Chociaż tak naprawdę to dolewam tylko do swojego :) , benzyna żony tego nie wymaga.
jaceksu79 - 09-09-2012, 21:20

rezon, a Millersa Pan próbował? :supz: :supz:

Witaj! Kopa lat :D

a tak poważnie - naprawdę dobre one są...
w sierpniu zalałem swoją pływającą flotę ...
wyobraź sobie, że średnie spalanie spadło mi o 13% co dało mi 2000pln oszczędności na paliwie!! moją flotę możesz zobaczyć na mojej stronce gondole.augustow.pl i nie jest to jakaś reklama bo już po sezonie :P
dlatego millers zainteresował mnie tym bardziej teraz, a już od dawna i tak koło niego dreptałem

w kredensie natomiast nie ma 5-cio sekundowego łomotania zaworów podczas rozruchu...
z całym szacunkiem shellowi, ale wymiękł pod tym względem... no ale cena.. :wink:

[ Dodano: 09-09-2012, 21:22 ]
rezon napisał/a:
Mogli np. podpisać umowę z Mitsubishi na olej pierwszego zalania


chyba im aż tak nie zależy, wystarczy że testują w WRC prowadzonym przez Prokopa

Ale zobacz jaka to jeszcze :roll: egzotyka w Polsce..

rezon - 09-09-2012, 23:07

jaceksu79 napisał/a:
wyobraź sobie, że średnie spalanie spadło mi o 13% co dało mi 2000pln oszczędności na paliwie!
to ciekawe. Może w kolejnym autku spróbuję, jak dotrę i będę miał poziom odniesienia. Outka będę sprzedawał na dniach, więc nie dociągnę do 20kkm. Millersa jeszcze nie zalewałem, ale np. Castrola czy Orlena też nie. Nie ma to jak Selektol Special ;) tego to lałem hektolitrami - czasami niemal na równo z benzyną do malucha ;)
ps. miło widzieć, że flota rośnie w siłę :)

jaceksu79 - 09-09-2012, 23:15

jakie to autko jeżeli zdradzisz ? :)
jak by coś to milers ma też specjalną oliwę do docierania silników :D , tylko należy ją wymienić po 800km
a Twój nowy i tak już będzie penie mieć kilkadziesiąt km na liczniku :wink:

rezon - 10-09-2012, 07:47

Superb 4x4 1.8TSI kombi Family z długą listą dodatków (podgrzewana przednia szyba, lusterka i siedzenia :) , regulowane kierownica i podłokietnik, czujniki przód/tył, bi-ksenony, ....) Taki do długich jazd, których ostatnio mi nie brakuje. Cena mocno konkurencyjna po dwóch tygodniach mailowych negocjacji z poleconym dealerem :) . Komfortu jazdy nie daje się w ogóle porównać do Outka - cisza do 160km/h. Jedynie parkowanie na wysokich krawężnikach to problem, który w Outku jest w ogóle nie znany ;) - będę musiał przyzwyczaić się do nowych ograniczeń ;)
Jak będę zmieniał oliwę przy pierwszym przeglądzie, to przejdę na Millersa skoro tak zachwalasz, ale to będzie pewnie ok. 27kkm - tak w poprzedniej Skodzie kierował mnie komp na przegląd. Gdzie kupujesz?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group