To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - pali jak czołg !!!!!

kotomi - 08-09-2012, 18:25
Temat postu: pali jak czołg !!!!!
Hej
Macie jakies pomysły skąd może się brać baaaaardzo duże spalanie? Moja sigma raczej stoi niż jeździ (taczam sie służbowym). Na pbenzynie nie wiem ile, ale na gazie na 52 litrach przejechałem 180 km.... prawie 30 l/100 km.

t0m3k - 08-09-2012, 18:53

sonda lambda? ale to nie byłoby to spalanie az takie wielkie :) jakies objawy są czy samochod zachowuje sie normalnie?
wojtas - 08-09-2012, 19:51

Gazownia do regulacji/regeneracji, od tego bym zaczął.
t0m3k - 08-09-2012, 20:43

haha a moze masz jakąś nieszczelność i Ci gaz ucieka?
angelos - 09-09-2012, 20:19

podłącz diodę i zobacz czy są jakieś błędy na ECU. LINK jak czytać błędy.
mazda10000 - 09-09-2012, 22:32

A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację?
lukasz12 - 10-09-2012, 12:35

Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?

Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki.

Z własnych doświadczeń z 2G - regulowałem auto "na słuch" i wskazanie sterownika od krokowca z 2ma diodami (ubogo/bogato).
Auto pali bardzo rozsądne ilości i jeździ na tym palniku bdb. Z tym że reduktor jest w dobrym stanie.

kotomi - 12-09-2012, 18:43

Witam witam
Dzięki za wszystkie sugestie.
mazda10000 napisał/a:
A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację?

Generalnie chyba ok. Może nie ma takiego buta jak wydawało mi się, że miało ....... ale poza tym ok.
lukasz12 napisał/a:
Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?

Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki.

Reduktor jakieś 10 kkm temu wymieniałem na nowy. Ale istnieje taka możliwość, że membrana w wyniku długiego "bezruchu" poszła w .........
Umówiłem się już na przegląd gazowni. Przez telefon gazownik tez wspominał o możliwym felerze reduktora. I proponuje sekwencję....... W sumie zna moje auto całkiem nieźle - tylko on majstruje przy gazie. Ale pakować ok 2 tys w auto, które głownie stoi i robi wrażenie....... temat do przemyślenia.
Tak czy inaczej dam znać co było po wizycie u gazownika.

Pozdrawiam

mmatulek - 12-09-2012, 19:52

W sumie gazownik ma rację, instalując instalację na wtrysku pozbędziesz się wad instalacji 2G. A jak mało jeździsz to może warto zrezygnować z gazu?
angelos - 12-09-2012, 21:46

kotomi napisał/a:
Witam witam
Dzięki za wszystkie sugestie.
mazda10000 napisał/a:
A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację?

Generalnie chyba ok. Może nie ma takiego buta jak wydawało mi się, że miało ....... ale poza tym ok.
lukasz12 napisał/a:
Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?

Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki.

Reduktor jakieś 10 kkm temu wymieniałem na nowy. Ale istnieje taka możliwość, że membrana w wyniku długiego "bezruchu" poszła w .........
Umówiłem się już na przegląd gazowni. Przez telefon gazownik tez wspominał o możliwym felerze reduktora. I proponuje sekwencję....... W sumie zna moje auto całkiem nieźle - tylko on majstruje przy gazie. Ale pakować ok 2 tys w auto, które głownie stoi i robi wrażenie....... temat do przemyślenia.
Tak czy inaczej dam znać co było po wizycie u gazownika.

Pozdrawiam


najlepiej jakbyś zrobił kilka fotek silnika, i tego co pod maską :D . Wtedy moglibyśmy coś więcej powiedzieć.

kotomi - 25-09-2012, 19:10

Dzisiaj odebrałem z regulacji. Muszę najpierw trochę pojeździć zanim stwierdzę ile pali. BTW ile by nie palił to i tak "za dużo" :) . Dla porównania - jak grzecznie jadę służbowym to średnie spalanie to ok 3,8 - 4,1 diesla...... ale żeby nie było za dobrze to strasznie niewygodnie :roll: :D
mazda10000 - 26-09-2012, 11:08

Kotomi, ale w Sigmie nie schowali bociana pod maskę... tak btw. ostatnio jechałem z kumplem w124 z 3.0 TD, na prawdę fajnie się zbiera i podobno delikatnie jeżdżąc poniżej 7 litrów pali... ale na wolnych obrotach... koszmar... jak ciągnik rolniczy, tylko tak nieprzyjemnie... godzina w nim w korkach i nawet tym w tramwaju zazdrościłem...
lukasz12 - 27-09-2012, 22:01

mazda10000 napisał/a:
Kotomi, ale w Sigmie nie schowali bociana pod maskę... tak btw. ostatnio jechałem z kumplem w124 z 3.0 TD, na prawdę fajnie się zbiera i podobno delikatnie jeżdżąc poniżej 7 litrów pali... ale na wolnych obrotach... koszmar... jak ciągnik rolniczy, tylko tak nieprzyjemnie... godzina w nim w korkach i nawet tym w tramwaju zazdrościłem...


A to jest 6 garów...Na pewno sprawny? Jeździłem W124 250D z oryginalnym przebiegiem 250 tysi (w jednych rękach od 1993 roku!) i da się go wytrzymać w środku, choć na wolnych faktycznie przypomina dźwięk pokrywki podskakującej na garczku z gotujacymi się pyrami :)

yasiu87 - 27-09-2012, 22:18

kotomi niestety coś za coś... wiadomo już czy Ci sie poprawiło spalanie?

p.s. ja ostatnio osiągnąłem spalanie 4,2l ropy dwulitrowym, sześciobiegowym, ropniakowym mondeo i wszystko generalnie super ale jak chciałem wyprzedzić to dźwięk zarzynanego klekota bolał moje uszy niesamowicie. Nie ukrywajmy ale wrażenia z jazdy są bardzo istotne dla finalnej oceny auta. Tak więc Panowie i Panie doceniajmy nasze poczciwe miśki bo nowych takich miśków nie ma :(

lukasz12 - 27-09-2012, 22:32

Prawda. Ja dostałem wczoraj łomot od BMW 1 - nie wiem jaki motor bo miał opcję "brak oznaczenia pojemności", ale dostałem - trochę przykre...
Korporacyjny ulizany dupek siedzący w środku nie majacy pojęcia jak powinien chodzić porządny silnik zatriumfował...żebym tylko dostał w swoje ręce TwinTurbo i AWD...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group